• Velour

McDonalds

Ja, nu kör de med tallriksmodellen (har gjort det ett bra tag, men ändå), dvs man får välja frukt eller grönsak till t.ex. Happy Meal.

Men va fan? Hur gör några äpplen eller morötter McDonaldsmaten nyttigare?

Det är för 17 samma skit, men med äpplen eller morötter till.

Så jäkla dålig reklam. Man undrar ju vad de tänker om folk egentligen..

• Svar på tråden McDonalds
  • Velour

Du förstår vad jag menar, eller hur?

Balehead skrev 2008-09-30 13:05:00 följande:
    Eh? Hur i hela friden menar du då?1. Föräldrarna välsignar den heliga skräpmaten så att tranfetterna försvinner i och med det aktiva valet?2. Barn som äter skräpmat gör det emot föräldrarnas vilja?
  • Petra D
    himmelsflickan skrev 2008-09-27 10:43:56 följande:
    Man KAN välja äpplen, mjölk och burgare. Men VILKA ungar vill ha mjölk å äpplen när dom kan få cola och pommes Det FINNS alternativ, men man väljer ju inte det och det VET dom om Ändå lockar det dit mer folk, som TROR dom ska äta nyttigare Smarta är dom, fult smarta
    Min son väljer äpplen och mjölk! Han gillar varken cola eller pommes.
  • Hanah

Petra D skrev 2008-09-30 23:36:43 följande:

Min son väljer äpplen och mjölk! Han gillar varken cola eller pommes.
    Våra barn äter också morötter ist för pommes, och de dricker oftast mjölk ist för cola. Och det är de själva som väljer.
  • phridan

Jag tycjer det är kanonbra att man får välja.
    Det är upp till föräldrarna att välja om barnen ska äta pommes å läsk, eller morötter å mjölk.

McD kan vara en räddare i nöden för småbarnsföräldrar kan jag tänka mig =)
    Får så klart inte bli för ofta =)

//f

• Vattenpussen

Varför får barnen själva välja på McD?! Det kan ju gå bra om de gör så "förståndiga" val som ni skriver med t.ex. mjölk, men om de valde cola och friittisar, skulle de förtfarande få välja då?!?!

• Hanah
    Vattenpussen skrev 2008-10-01 10:08:16 följande:
    Varför får barnen själva välja på McD?! Det kan ju gå bra om de gör så "förståndiga" val som ni skriver med t.ex. mjölk, men om de valde cola och friittisar, skulle de förtfarande få välja då?!?!
    Ja, det får de. Eftersom vi äter där så pass sällan.
  • LickMeUp
    Vattenpussen skrev 2008-10-01 10:08:16 följande:
    ja det skulle han, för ja är övertygad om att han inte kommer dö för att han får käka där kanske en gång i månaden.
    Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • logg81

Usch of fy för McDonalds.
    Efter att ha läst om att kattmat är nyttigare att äta än en BigMac så tappade McD GANSKA mycket.
    Jag kommer hålla min dotter därifrån så länge det bara går. Otäck mat, otäck personal och otäck miljö...

Vad gäller mjölk och frukt så är det både billigare och enklare att servera hemma ihop med en egenhändigt stekt hamburgare med nyttigt innehåll...

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • LickMeUp
    logg81 skrev 2008-10-01 10:24:34 följande:
    Usch of fy för McDonalds. Efter att ha läst om att kattmat är nyttigare att äta än en BigMac så tappade McD GANSKA mycket. Jag kommer hålla min dotter därifrån så länge det bara går. Otäck mat, otäck personal och otäck miljö...Vad gäller mjölk och frukt så är det både billigare och enklare att servera hemma ihop med en egenhändigt stekt hamburgare med nyttigt innehåll...
    men du behöver ju inte äta personalen

för nåt år sen gjordes tester att mcd-mat va bättre äb viss husmanskost
    Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • logg81
    LickMeUp skrev 2008-10-01 10:31:07 följande:
    men du behöver ju inte äta personalenför nåt år sen gjordes tester att mcd-mat va bättre äb viss husmanskost
    Ha ha... nä jag äter inte personalen... men de är så hmm.. hur ska jag säga... drillade på McD´s stöpta form att de stressar och härjar, kastar runt på maten och ja är allmänt otrevliga och otäcka...

Oh.. har du någon artikel jag kan läsa? Jag är inte den som är den... jag låter mej gärna "överbevisas"... hi hi
    Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
Svar på tråden McDonalds