• bara lilla jag

Bugaboo BEE tråden

Här samlas vi som har en bugaboo BEE.. Ja jag vet att det finns bugaboo trådar men nästan ingen där som har en bee.. Så här kan vi samlas :D Nån som vill joina??? :D haha

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-01 11:58
    Den här tråden har snart gjort sitt, här kommer den nya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m39786585.html

• Svar på tråden Bugaboo BEE tråden
  • straw2008

Pingpong där hittar jag inte ens bee? O cameleon verkar minst lika dyr där som hemma....

• Nicke Nyfiken
    straw2008 skrev 2008-10-18 21:32:56 följande:
    Jag vill SÅ gärna ha en bee eller cameleon, vi SKA köpa en har vi sagt så fort vår stokke är såld. Hur mkt är skäligt att betala för en begagnad bee eller cameleon ?
    Jag betalade som sagt 3800 för min Bee, men då var den bara använd i nån månad och i jättebra skick. Om man tittar på Blocket verkar de begagnade ligga runt det priset vilket jag tycker är helt OK, men då ska dom ju vara i bra skick.
  • Tullemi
    AngelOfHarlem skrev 2008-10-18 23:48:35 följande:
    Nån mer som haft problem med bromsen?
    Jupp, det har vi haft, men det är enkelt åtgärdat med lite silikonspray. Rörliga delar måste underhållas regelbundet. Jag förutsätter nu att vi har haft samma problem: att bromsen inte tar, utan rör sig knapp ur sin ursprungliga plats (sorry för dålig förklaring )?
  • AngelOfHarlem

Ja, det låter som samma problem. Jag måste liksom knuffa in den med foten för att den ska funka (också bra förklaring...)

Vart köper man silikonspray och exakt var ska man spraya?

Tullemi skrev 2008-10-19 09:41:27 följande:
    Jupp, det har vi haft, men det är enkelt åtgärdat med lite silikonspray. Rörliga delar måste underhållas regelbundet. Jag förutsätter nu att vi har haft samma problem: att bromsen inte tar, utan rör sig knapp ur sin ursprungliga plats (sorry för dålig förklaring )?
  • Tullemi

Vi köpte silikonspray på Clas Olsson, men det finns på Biltema eller alldeles säkert på närmaste bensinstation. Nu var det säljaren i butiken som sprayade för oss, men han gick loss rätt bra och sprayade ner alla rörliga delar vid bromsen (på båda sidorna för säkerhets skull).

• AngelOfHarlem

Okej, vad bra! Då ska jag prova det.

Tack för tipset.

Tullemi skrev 2008-10-19 11:14:58 följande:
    Vi köpte silikonspray på Clas Olsson, men det finns på Biltema eller alldeles säkert på närmaste bensinstation. Nu var det säljaren i butiken som sprayade för oss, men han gick loss rätt bra och sprayade ner alla rörliga delar vid bromsen (på båda sidorna för säkerhets skull).
  • angebell

Är det någons om vet om man kan ha ståbräda till Been???

• angebell

Ännu en fråga....hur stora är era barn ni som har Bee??? När vi köper vår bee så är målet att använda den både till den nya bebisen som kommer men också till vår son som nu är 20 mån. Ibland tycker jag dock att den ser lite smal ut som till honom eller att han är för lång för den (han är 87 cm)

• Caeruleus
    angebell skrev 2008-10-20 09:01:26 följande:
    Ännu en fråga....hur stora är era barn ni som har Bee??? När vi köper vår bee så är målet att använda den både till den nya bebisen som kommer men också till vår son som nu är 20 mån. Ibland tycker jag dock att den ser lite smal ut som till honom eller att han är för lång för den (han är 87 cm)
    Been är inte jättestor i sitsen. Min son på 9 månader som är kort och bred sitter redan rätt tajt i Been. Framförallt nu när åkpåsen är i och jacka på. Förvisso tror jag inte att hon kommer att bli så mycket större på bredden utan mer på längden.
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden