Nodejas Babes och Bambinos
S. vill också att jag ska ha långt och det har jag haft nu - aslångt! Men det är opraktiskt och tar 100 år att självtorka. Trivs mycket bättre i kortare även om det inte är kort ännu.
S. vill också att jag ska ha långt och det har jag haft nu - aslångt! Men det är opraktiskt och tar 100 år att självtorka. Trivs mycket bättre i kortare även om det inte är kort ännu.
Jag har varit ganska trött det senaste veckorna och känner att jag behöver sova lite mer. Inte så att jag behöver vila på dagen utan få lite mer sammanhängande sömn.
Rutinerna funkar ganska bra här och i förrgår somnade alla barn tidigt och 19:58 var alla i säng och jag i duschen för jag duschar alltid innan jag lägger mig. Lugn, frid och fröjd. Strax efter 21, preciiis innan vi skulle släcka för natten vaknar husets minsta gaphals och vill ha mat fastän hon ätit hur mycket som helst. *suck och stön* Ner och ge henne mat och hon ville bara ha 100 ml sedan somnade hon igen.
Jaja, då kom jag ju i säng 21:30 i.a.f. vilket är lite tidigare än vanligt.
23:45 börjar Elliot gråta. Han var genomsvett så jag trodde bara att han hade haft en dröm så det blev tröstande och av med sockarna och lägga honom igen. 30 min senare gråter han igen och då gick jag ner och gav honom en Alvedon, tröstar och lägger honom.
Sedan ligger han och smågråter, sovar, smågråter, sover ett tag innan han somnar helt.
Ingen bra natt alltså.
Igår hoppades jag igen på en längre natt. Tills Elliot började bajsa sand. Han gjorde det i onsdags också. Bajsade sand hela eftermiddagen och kvällen. Rumpan var illröd, sanden satt fast i skinkorna (som glittrade fint) och Elliot var jätteledsen såklart. Igår var det dags igen fast värre så jag fick rengöra, smörja och ge en Ipren innan han ledset la sig på sidan i sängen, kramade sin delfin hårt och somnade.
Lugn natt till kl 6 då Elliot började yla. Då hade han bajsat vilket frätte på den röda rumpan. Willa däremot fick jag väck 8:10 för att hon skulle få äta innan jag gick med Elliot till dagis.
Jag får sätta mitt hopp till en längre natt i natt istället
Ang. sanden så var dom inte ute igår så var den kom ifrån fattar jag inte.
Någon av er som är hemma på brödbakning?
Vilket mjöl är nyttigare än vetemjöl och lite grövre?
Jag älskar vitt bröd en ska försöka undvika sånt och kan överhuvudtaget inte äta bröd med fröer, nötter och kummin. Vallmo går däremot jättebra
Tänkte att man kanske skulle baka lite själv någongång men vilket mjöl ska man då välja?
Vad är rågsikt för något?
Dinkel har jag haft innan men jag märkte faktiskt ingen skillnad mot vetemjöl fast då var det ju det vanliga dinkel. Det grövre kunde man ju prova. Och jag ska kika på graham och rågsikt med ![]()