Inlägg från: Jesster |Visa alla inlägg
  • Jesster

Nodejas Babes och Bambinos

Meria: Vad duktig du blivit på PS! Jag sitter jämt vid datorn men har igen inspiration att hålla på

Tjejer... Det är ju snart Fars dag! Vad ska ni.. *host* ungarna göra/ge sina pappor?! Någon som har en bra idé?
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Jesster

Elliot har stlk 23 i skor Köpte en mätsticka i skoaffären så nu är det betydligt enklare att köpa nya skor till honom.

Var ute och gick innan igen och Willa sa inte ett pip, så hon är tydligen väldigt nöjd med att sitta upp i vagnen Hon har alltid gallskrikit när vi varit ute och försökt promenera så igår slängde jag bort mjukliften och satte henne helt enkelt upp.

Willa vägrar åka vagn på något annat sätt.

• Jesster

Elliot har oftast långarmar tröja och jeans inomhus på dagis (hemma har han mjukisbyxor). Ute har han täckjacka, fuskpolo och fleecemössa med öronlappar.

Men nu i helgen var det -5 grader och då hade han behövt overallen men den hänger på dagis. Får börja ta hem den.

• Jesster
    Carro: Ja, det finns ju inte så mycket att säga... Det känns inte riktigt som att ord kan trösta. Jag pratar om er varje dag med S. Lider verkligen med er. Hoppas så innerligt att eländet snart är slut för er och Sam blir en frisk, matglad(are) liten kille. Kramar Kyss
  • Jesster

Elliot har fått ett sånt dramatiskt sätt. Man kna inte låta bli att skratta åt honom fast jag försöker ju dölja det förstås

Så fort han inte får som han vill så åker underläppen ut löjligt mycket och *buhu* krokodiltårarna trillar och ibland sprutar. Man hör ju så tydligt när det är fejk.

Som när han kom hem från dagis i måndags och det var något som inte passade och han bara satte sig på golvet och bölade. Jag struntade i honom, då följde han efter mig och satt en bit ifrån så jag verkligen skulle se hur "ledsen" han var.

Då började ju Willa sympatigråta på riktigt och katten yla så då fick jag ju trösta Elliot så alla kunde lugna ner sig

• Jesster
    Meria: Nu har ni kanske bra koll på er ekonomi det är bara pengar som fattas, men annars kan det ju vara en bra idé att göra som i Lyxfällan, skriva upp exakt vad ni lägger pengar på så ser ni var det går mest och vad man kan dra in på.

Vi ska göra det här för trots att S. tjänar rätt bra och jag har FP och barnbidrag för två barn så går det nätt och jämt runt. Någonstans läcker det pengar som vi inte tänker på. Elliot kostar MASSOR eftersom han bara äter burkmat. Bara där går det minst 1500:- i mån om inte mer. Måste börja få honom att äta vår mat...

Fast det får ju bli när jag slutar banta för just nu lagas det ju ingen mat här alls
  • Jesster

Idag var 3:e dagen för grötsmakis för Willa. Innan har hon inte alls fattat vad det går ut på men idag gick det upp ett ljus

Hon rös först med hela kroppen och sedan gapade hon stort efter mer och blev skitsur när det var slut

• Jesster
    mini: Egentligen är det väl nästan lite synd om skrytisar för de är så förbannat osäkra så de överdriver för att smälta in. Social inkomptens. Men man blir mest irriterad och förbannad och vill bara platta till dom

Winnertaco: Det är ju inte självupplevt men jag har läst mig till att Johannas beteende egentligen är en kärleksförklaring, att hon testar dina gränser så hårt.
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos