Inlägg från: Jesster |Visa alla inlägg
  • Jesster

Nodejas Babes och Bambinos

Natten gick inte bra alls. Jag började kräkas vid 2-tiden och mådde så jävla dåligt så jag faktiskt svimmade i badrummet. Stellan vaknade av en krash och hittade mig på golvet där jag hade rasat in i duschkabinen. Jag fattade inte var jag var när han fick väckt mig.

Är ganska tacksam över att jag svimmade där jag gjore det, jag kunde lika gärna ramlat ner för trappan eller drämt i kanten på en byrå. Stellan var jättegullig. Han kunde ju inte bära in mig till sängen för han var ju döende själv så jag ålade dit själv för jag kunde inte gå. Sedan hämtade han spann åt mig och sköljde ur den efteråt 

Idag mår Stellan och jag nog värst i familjen men det blir ju ingen vila för det med sjuka barn. Jag har hållit på att svimma flera ggr och satt mig på golvet. Kräkte oräkneliga ggr i natt och idag hittills 3-4 ggr. Får se hur det utvecklas.

Synd bara att man inte kan få någon att ta hand om ungarna så man får bli frisk i lugn och ro, men det är nog ingen som ens vill vara i närheten av magsjuka barn

Den som söker han finner - www.google.se
  • Jesster

Jag fortsatte min kräkorgie går och orkade ingenting. Jag, Stellan och Willa låg mest på soffan och sov och Elliot lekte själv när han inte sov. Idag känns det som en värre bakfylla vilket känns ganska skönt

Elliot har fått en ögoninfektion också så jag har ringt efter droppar.

• Jesster
    Smirre: Åh, vad skönt att allt verkar lösa sig!! Nu ser ni väl lite mer ljust på tillvaron

Carro: Bra att rören funkar och att det inte var öroninflammation! Synd bara att ni inte fick rören tidigare, tänk vad mycket elände ni hade sluppit då.

Här mår vi mycket bättre nu även om det absolut inte blir något dagis för Elliot denna veckan. Han lever fortfarande på lite majsvälling men är mycket piggare och gladare. Ögoninflammationen är betydligt bättre sedan vi började med dropparna igår. Visserligen får man brottas och tvinga i dom 3 ggr/dag men det får det ju vara värt.

Nu ser jag att Willas ena öga är lite gajsigt också, hoppas att det är tillfälligt *suck*
  • Jesster
    Winnertaco: Men oj då! Vad skönt att det inte gick värre. Trodde du hade haft nog av trafikförseelser för i år
  • Jesster

5:50 tyckte Willa det var lämpligt att stiga upp idag.
    Jag håller inte med alls faktiskt.

• Jesster

Om alla barn hade somnat vid 20-tiden så hade jag kunnat gå med på att gå upp vid 6-7-tiden, men nu håller hon låda till 22-tiden. Då tycker jag inte att det är rätt att gå upp så tidigt

Elliot sover fortfarande. Han har det bra han

• Jesster
    Carro: Tack för att du frågar Nu är vi bara förkylda så kräksjukan är borta men sviterna sitter i ännu och man är dödstrött och orkar knappt lyfta armarna. Men hellre det än att ligga över en spann.

Smirre: Världen är bra liten Läste att JM ska bygga en massa nya lägenheter här (i Halmstad) förresten.
  • Jesster

Vi har varsel på jobbet förresten. 44 st blir varslade och jag antar att alla kommer att få gå förr eller senare. De som blir det blir meddelade per post. Ska ju bli spännande att kolla brevlådan framöver. Jag tror ju inte jag ligger risigt till men man vet aldrig.

• Jesster
    biltokig: Jag tänkte faktiskt köpa ett sådant till syrran i år Synd att de inte plingar bara.
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos