Inlägg från: Jesster |Visa alla inlägg
  • Jesster

Nodejas Babes och Bambinos

GRATTIS ELLIOT

Som om vi inte har nog att tänka på just nu och tillräckligt att göra så såg jag en pöl under akvariet igår. Då hade fanskapet börjat läcka och det var bara att tömma hela skiten. Det tog halva dagen och det är akvariesand överallt. Hittade ingen läcka egentligen heller men fick köpa akvariesilicon och kleta på och hoppas på det bästa.

Vi ska ha kalas idag för Elliot så snart ska jag slänga ihop några tårtor.
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Jesster

Elliot har fått en saccosäck, kritor, en boll, en grävmaskin och en jack/tröja som blir tuff till våren idag Däremot var han själv inte med särskilt mycket på sitt kalas för han var så vansinnigt trött så han sov nästan hela tiden.

• Jesster

Jag gjorde två relativt fina och supergoda prinsesstårtor igår men vi tog inte ett enda foto av någonting. Hade väl lite annat att tänka på. Men Elliot gillar sin saccosäck i.a.f.!

• Jesster

Elliot har kommit på något nytt och det är fruktansvärt! Han gnisslar tänder! Han håller på och gnuggar framtänderna mot varandra och jag ryser och mår nästan illa hela tiden. Usch!

• Jesster

Elliot är skitjobbig just nu. Han har nån känslig period och allt är så vansinnigt dramatiskt och minsta motgång får tårarna att spruta. Struntar man då i honom så tar han i lite extra och slänger sig och livet är sååå hemskt

Sedan är han sotis på Willa också och han vill helst sitta i mitt knä och kela hela tiden. Sätter man ner honom går jorden under. Har jag Willa så är det bara "mamma mamma" hela tiden och så försöker han fösa undan henne så han får plats.

• Jesster

Jag har också skittråkigt och ingenting att göra mer än att bolla men en övertrött Willa.
    Allt är tvättat så jag kan inte slänga i en maskin tvätt, allt är städat så där finns inget att göra. Baka orkar jag bara inte...

Helst hade jag velaat lägga mig med en påse chips och en bok och såsmåningom somna men det har jag inte tid till.

• Jesster

Det är så löjligt, jag hade enkelt kunnat pälsa på Willa nu och gå ut och gå nån timme men jag oooorkar inte. Jag är så lat!

För nåt år sedan gjorde jag egen vaniljessens och har inte vetat rikgit varför och vad jag ska göra med den. Nu kom jag på att 1 tsk i kaffebryggaren gör svingott vaniljkaffe Varför motionera när man kan surfa och pimpla vaniljlatte?

• Jesster
    Meria: Vi tycker alla jättesynd om dig! Kommer att tycka synd om dig i flera veckor till för när han väl är ute börjar nästa problem med sömnbrist, griniga karlar, svartsjuka storebröder, amningsproblem, mjölkstockning, såriga bröstvårtor o.s.v. o.s.v.

Kom på häromdagen hur lugnt och skönt det är hemma för tillfället. Willa har lugnat ner sig med det ständiga ätandet sedan hon mest äter välling och alla barn sover om nätterna även om vissa envisas med att gå upp alldeles för tidigt.

Kan man inte bara beställa en bebis på 4-5 månader direkt?
  • Jesster

Åh, glömde ju - JAG VILL OCKSÅ KLIPPA MIG!!!
    Jättefint! jag är SÅÅÅ trött på mitt hår - igen. Jag var ju så mesig sist. hade aslångt hår och klipper lång page. Är inte nöjd och klipper upp det men fortfarande tillräckligt långt för hästsvans. Nu vill jag ha kort bak och uppklippt sådär busigt och liksom page framåt.

• Jesster
    Meria:

Isak

I natt 02:12 kom äntligen Isak efter en kort men intensiv förlossning. 54 ca och 4350 g. Vi mår bra men får ligga kvar två dagar då de fick ta sugklockan. Kramar från oss
  • Jesster

Elliot var frisk och åt med god aptit i två dagar, sedan fick han hög feber i fredags och låg däckad hela dagen. Igår var han piggare men hade fortfarande hög feber. Idag har han lite feber, är snorig och pigg men är rödprickig i ansiktet och börjar bli prickig på armar, bröst och rygg också.

Det är väl nån virus infektion som går över men jag får väl ändå ringa BVC i morgon.

Det är så jävla typiskt! Han får liksom aldrig vara frisk för det är något hela tiden och när han blir hängig så hämmar det hans motoriska utveckling som han redan är jättesen med. Förbannade dagisbaciller! Man kan ju inte hålla honom hemma från dagis heller. Som tur är så är det snart några veckors ledighet så han hinner hämta sig.

• Jesster

Ja, just det! Läste om tre dagars-febern nu och det kan vara det. Var innte på femte sjkan också. S. har bihålleinflammation så jag får skicka iväg båda två till VC imorgon.

• Jesster
    Winnertaco: Det finns en stor tråd om just den boken och Monica Antonsson. Jag har läst hennes blogg och visst är det mycket som inte stämmer med böckerna.
  • Jesster
    Winnertaco: Jag ville inte ha något kalas egentligen men S. ville så vi hade bara en fika för släkten med lite paket. Elliot var trött och halvsjuk och grät och sov mest hela dagen så han missade kalaset helt.

Winner/Svag: Ja, liv är det ju! Det är lite det jag tycker är roligast. Marklund ändrar sina uttalanden hela tiden så någon sanning finns det säkert i MA´s luskande.

Jossan: Jag fattar inte att Emma snackar så mycket
  • Jesster
    Meria: *kramas*
    Vi har saknat dig också!! Skönt att ni är hemma
  • Jesster
    Carro: Det var jag som nämnde vaccineringen för dig för några veckor sedan med länkar och info om den för jag tyckte att Sam borde få den

Elliot har inte fått den ännu, han ska få sin spruta i januari för om han tog den innan behövde han två sprutor och väntade man tills efter 2 år så behövde han bara en vilket kändes som en bättre idé för att dels så kan sprutan vara lite plågsam med läskiga biverkningar, dels så ingår inte vaccineringen här och vi köper dom för ca 570:- /st och vi behöver nu 4 st.

Förhoppningsvis blir han bättre efter den. Som det är nu så hinner han aldrig hämta sig helt innan nästa virus hoppar på honom (och oss). Idag är han mycket bättre! Ingen feber och utslagen är nästan helt dämpade och är bara lite skrovliga. På onsdag hoppas jag att han kan gå till dagis igen så får han i.a.f. två dagar innan det är julledigt i en månad
  • Jesster

Inte för att någon bryr sig så mycket men nu har det dykt upp nya röda prickar på Elliot och S. hittade en på Willa Hittar vi fler imorgon så ringer jag VC så man kanske får klarhet i vad det är även om Elliot faktiskt verkar må ganska bra.

När man fick barn så trodde jag först att byta blöjor skulle bli det största problemet typ. Ju äldre dom blir detso märkligare saker kommer fram och mer att bekymra sig över! (även om jag inte bekymrar mig särskilt mycket över lite virusprickar)

När Willa sover på dagarna brukar hon sova på mage och det är okej då för jag har koll på henne men nu vill hon sova på mage i sängen på natten också och det är jag inte lika pigg på, så nu har vi haft viljornas kamp Jag litar inte på att hon fixar att inte täcka för näsan när hon sover och hon kan inte vända från mage till rygg (bara tvärtom) så för mig känns det betydligt bättre om hon håller sig på rygg på nätterna.

• Jesster
    LillaMy: Inga fler prickar i.a.f. Elliot är dösnorig och gnällig och det blir nog inte mer dagis i år och vi avvaktar med VC. Rent allmänt verkar det inte vara något större fel på honom mer än förkyld.

Själv hostar jag så jag håller på att kräkas så det är möjligt att det blir VC för min del istället så jag får tiggt till mig morfinhostmedicin.

Jossan: Vilka superfina julkort!! Såna blir säkert alla jätteglada för!

Meria: Supersöt lussebebbe Kyss
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos