Nodejas Babes och Bambinos

GRATTIS ELLIOT 

Vi ska ha kalas idag för Elliot så snart ska jag slänga ihop några tårtor.

GRATTIS ELLIOT 

Elliot har fått en saccosäck, kritor, en boll, en grävmaskin och en jack/tröja som blir tuff till våren idag
Däremot var han själv inte med särskilt mycket på sitt kalas för han var så vansinnigt trött så han sov nästan hela tiden.

GRATTIS LOVISA 

Jag gjorde två relativt fina och supergoda prinsesstårtor igår men vi tog inte ett enda foto av någonting. Hade väl lite annat att tänka på. Men Elliot gillar sin saccosäck i.a.f.!
Elliot har kommit på något nytt och det är fruktansvärt! Han gnisslar tänder! Han håller på och gnuggar framtänderna mot varandra och jag ryser och mår nästan illa hela tiden. Usch!
Elliot är skitjobbig just nu. Han har nån känslig period och allt är så vansinnigt dramatiskt och minsta motgång får tårarna att spruta. Struntar man då i honom så tar han i lite extra och slänger sig och livet är sååå hemskt
Sedan är han sotis på Willa också och han vill helst sitta i mitt knä och kela hela tiden. Sätter man ner honom går jorden under. Har jag Willa så är det bara "mamma mamma" hela tiden och så försöker han fösa undan henne så han får plats.
Jag har också skittråkigt och ingenting att göra mer än att bolla men en övertrött Willa.
Allt är tvättat så jag kan inte slänga i en maskin tvätt, allt är städat så där finns inget att göra. Baka orkar jag bara inte...
Helst hade jag velaat lägga mig med en påse chips och en bok och såsmåningom somna men det har jag inte tid till.
Det är så löjligt, jag hade enkelt kunnat pälsa på Willa nu och gå ut och gå nån timme men jag oooorkar inte. Jag är så lat!
För nåt år sedan gjorde jag egen vaniljessens och har inte vetat rikgit varför och vad jag ska göra med den. Nu kom jag på att 1 tsk i kaffebryggaren gör svingott vaniljkaffe
Varför motionera när man kan surfa och pimpla vaniljlatte? ![]()
Åh, glömde ju - JAG VILL OCKSÅ KLIPPA MIG!!!
Jättefint! jag är SÅÅÅ trött på mitt hår - igen. Jag var ju så mesig sist. hade aslångt hår och klipper lång page. Är inte nöjd och klipper upp det men fortfarande tillräckligt långt för hästsvans. Nu vill jag ha kort bak och uppklippt sådär busigt och liksom page framåt.
Elliot var frisk och åt med god aptit i två dagar, sedan fick han hög feber i fredags och låg däckad hela dagen. Igår var han piggare men hade fortfarande hög feber. Idag har han lite feber, är snorig och pigg men är rödprickig i ansiktet och börjar bli prickig på armar, bröst och rygg också.
Det är väl nån virus infektion som går över men jag får väl ändå ringa BVC i morgon.
Det är så jävla typiskt! Han får liksom aldrig vara frisk för det är något hela tiden och när han blir hängig så hämmar det hans motoriska utveckling som han redan är jättesen med. Förbannade dagisbaciller! Man kan ju inte hålla honom hemma från dagis heller. Som tur är så är det snart några veckors ledighet så han hinner hämta sig.
Ja, just det! Läste om tre dagars-febern nu och det kan vara det. Var innte på femte sjkan också. S. har bihålleinflammation så jag får skicka iväg båda två till VC imorgon.
Inte för att någon bryr sig så mycket men nu har det dykt upp nya röda prickar på Elliot och S. hittade en på Willa
Hittar vi fler imorgon så ringer jag VC så man kanske får klarhet i vad det är även om Elliot faktiskt verkar må ganska bra.
När man fick barn så trodde jag först att byta blöjor skulle bli det största problemet typ. Ju äldre dom blir detso märkligare saker kommer fram och mer att bekymra sig över! (även om jag inte bekymrar mig särskilt mycket över lite virusprickar)
När Willa sover på dagarna brukar hon sova på mage och det är okej då för jag har koll på henne men nu vill hon sova på mage i sängen på natten också och det är jag inte lika pigg på, så nu har vi haft viljornas kamp
Jag litar inte på att hon fixar att inte täcka för näsan när hon sover och hon kan inte vända från mage till rygg (bara tvärtom) så för mig känns det betydligt bättre om hon håller sig på rygg på nätterna.