Inlägg från: Jesster |Visa alla inlägg
  • Jesster

Nodejas Babes och Bambinos

Carro: Vilken underbar, underbar läsning!! Tänk att det kan vända så snabbt Vilken tur att du har träffat så bra läkare också och inte bara puckon

VIP: Usch vad hemskt!!

På tal om bra läkare så är det så roligt att titta på Sjukhusen på 3:an. Läkarna där är så mysiga och speciellt barnläkaren är så härlig Igår var det inte fullt så roligt avsnitt när de fick sluta behandla en prematur för den fick för stora hjärnblödningar. De hade inte så mycket hopp från början eftersom den var född i v.22 eller nåt. Det är ju en del av livet men det var tragiskt ändå...
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Jesster

Vi var på BVC innan för mätning/vägning av Willa 4 mån. Jag kunde inte låta bli att skratta när jag jämförde Elliot och Willa. Hon är lika stor (och lite tyngre) som Elliot var när han var 6 månader

Och om dagisincidenter så var det en unge som slog på Elliot igår. Två ggr. Jag sa till honom på skarpen och spände ögonen i honom.

• Jesster

Vi har tydliga rutiner som fungerar på kvällarna. Kl 19:00 ungefär äter alla barn kvällsmat och sedan somnar de vid 20:00. Lugn och ro.

Så i veckan blev vi bjudna på kalas (för en 9-åring) till igår. Kl. 19:00. Jag har varit irriterad över det i flera dagar för det är för sent men S. försäkrade att vi åker dit lite tidigare, äter, pratar och åker hem 20:00-20:30 senast. Visst...

Vad händer? Ca 20 pers. Tal-volymen går upp på MAX direkt för alla måste prata, alla måste höras. Farmor, som aldrig träffar sina barnbarn, försöker kela båda båda vilket gör att Willa gallskriker och Elliot puttar bort handen på denna främmande människa som försöker ta på honom hela tiden.

Willa är förkyld och hängig och jag ville verkligen inte åka dit med henne men S. ville inte åka själv så jag fick packa ner 1 miljard grejer och följa med. Vi fick dessutom väcka Willa när vi skulle åka dit vilket inte alls är poppis så väl där var hon övertrött (hon ville ju sova för natten i lugn och ro), hungrig och sedan denna VOLYM. Ja, hon gallskrek ju. S. var den ende som kunde lugna henne (jag var lika stressad som henne) lite så han fick hålla henne hela tiden.

Helt meningslöst att åka dit för övrigt när det är så mycket folk. Alla pratar i små grupper vid matbordet, vi sitter med barn och sitter själva vid soffbordet. Ingen pratar med oss, volymen är så hög så vi kan inte ens prata med varandra. Jag kunde bara sitta och titta på klockan och önska den framåt. 20:35 började vi packa ihop och vi var kanske hemma vid 21-tiden.

Packa upp alla miljarder grejer och förbereda kvällsmat till ungarna så de fick äntligen mat och kunde sova. Fan vad trött jag var sedan... På kalaset väste jag till S. att " jag gör aldrig om det här igen!"

Är julafton så sent stannar jag hemma och nyår ska jag ingenstans! Jag har försökt fösa iväg S. att festa med kompisar på nyår men han vill vara med mig så vi stannar hemma allihop. Lugn och ro...

• Jesster

Dessutom har jag klippt mig och gått ner 10 kg sedan de såg mig sist men det var det inte en jävel som uppmärksammade!

• Jesster
    mini: Om man har platsen och med rätt färg och klädsel så kan ju en kökssoffa vara skitsnygg. Jag avskyr furu och allmoge men som den ljusa med svart klädsel som du länkade, den funkar ju även i ett modernt kök.

Hoppas att blomman klarar sig! Usch, det börjar klia i hårbottnen bara jag tänker på löss

Fars dag och S. är på övervåningen och tittar på sin present. Ville köpa en sådan - http://www.isa.nu/shop/stolt-p-124.html men tiden och pengarna fanns inte riktigt så jag Photoshoppade ihop en istället. Riktigt snygg om jag får säga det själv Sedan om han uppskattar det, det är ju en heeelt annan sak.

Ang. släktträffar så har jag alltid avskytt dom. Julen skyr jag som pesten med men det har ju också andra orsaker (hittade min döda pappa när jag var 7 år den 20:e dec -81). Men det är det här med påtvingade, större sammankomster. Urk...

Min syrras släktkalas har jag bojkottat för länge sedan. Jag kommer gärna och firar födelsedag bara inte när alla andra gör det samtidigt. Tycker att det är betydligt trevligare att sitta i lugn och ro och kunna prata med personerna man besöker.
  • Jesster
    Winnertaco: Vilken puckad tant! Alla barn är ju olika.
    Sex and the city såg jag igår och fällde några tårar Hade nog bölat mer om inte S. hade suttit där också.
  • Jesster
    Carro: Stackars er!! Det gick nog fort förhoppningsvis, men det gör så ont att förlora e vän på det viset. Skönt att du hittade henne så ni slipper undra. KRAM
  • Jesster
    Winnertaco skrev 2008-11-10 08:25:10 följande:
     Angående amning så brukar jag säga att "nej, blev du besviken nu?" när folk frågar om jag inte ammar.
    Vilken underbar, nedslående kommentar
  • Jesster

Emeliee: Jag sa redan från början att om jag blir smal så ska jag klippa av håret helt och det närmar sig... Det blir nog page nästa klippning, kortare i nacken och längre lugg och ändå lite uppklippt så jag kan slänga i lite vax och rufsa till det.

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos