-
-
Jossan: Jag kör alltid smeten med elvisp så det är inget försiktigt med mitt vändande
Det bästa med smeten är ändå chokladbitarna och de åker i sist när smeten redan ligger i pannan innan den åker in i ugnen.
-
Jossan: Vad kul att du lyckades! Det är inte så svårt när man har recept att följa
Och visst är de goda!! Måste göra en ny sats så fort jag slutar banta...
Kalops tycker jag är vedervärdigt så sånt göra jag inte men kyckling/fläskfilégrytor är supergott och enkelt att göra.
Fläskfilé till fest
Fläskfilégryta
Fläskfilé med sås
Lättlagad festfilé
Kyckling parmesan -
VIP: Du kunde ju gjort Leilas orginal, fast det smakar lite beskt och mycket choklad - http://recept.nu/1.18169/leila_lindholm/bullar/karleksmums -
Julklappar ja... Troligen köper vi inget själva till ungarna eftersom farmor med största sannolikhet kommer att köpa en massa grejer och vi har SÅ mycket leksaker redan. Men Elliot ska få önska sig Duplo och en Byggare Bob-bil som kör själv när man trycker på huvudet på honom. Han har en lastbil som han tycker är dökul att lasta och få den att köra iväg
Willa har jag ingen aning om vad hon ska önska sig... Hon får väl en massa rosa kläder som hon inte kommer att använda misstänker jag.
Och jag har inboxat Rufs
Meria: Herregud vad aktiv du varit! Man skulle ju kunna tro att du är ogravid
-
Mini: Eye Q köper du i hälsokostaffären och den är lite dyrare än Eskimo (inte för att det kanske spelar någon roll
)
-
Skruttan: Ska det spelas in nya avsnitt av Barnmorskorna? -
Haha! Era ungar pratar och bygger torn
Själv blev jag mycket stolt idag när jag var på väg ner från övervåningen. På halvplanet i trappan kommer Elliot och är på väg upp krypandes alldeles själv. Det blev en lite skräckblandad reaktion ifrån mig
Så det var dags att sätta dit grinden på nederplanet nu.
Och innan idag kom han gående utmed väggen ifrån köket. Han har börjat tuffa till sig
Willa vände sig från rygg till mage idag med! Hon har legat i framstupa sidoläga i några dagar men idag kom hon runt. Dock fick hon inte fram armarna så hon såg ut som en strandad säl.
-
Susanne: *vinkar frenetiskt och glatt*
Vilken assnygg klänning! Är det en Kinaklänning? Jag föreställde mig typ en kimono
Trist att bo på en byggarbetsplats men när det väl är över så är det nog värt det. Själva väntar vi på besked om tomt. Det har blivit fördröjt till våren vilket inte gör något nu när världsekonomin är så osäker och bankerna försiktiga.
Jossan: Vilken schysst svärmor du har!! En massage är ju aldrig fel
-
Nu har jag beställt sparkdräkter till Willa från Ida&Emil - Tack Medusan
Det är ju så jäkla billigt!