Inlägg från: Jesster |Visa alla inlägg
  • Jesster

Nodejas Babes och Bambinos

*vi vill se - Jossans rattar, vi vill se - Jossans rattar*
    Fast jag nöjer mig med håret

Krodan: Jag vet ju hur jag är och fungerar och jag hade inte gått på någon sen tillställning för någons skull när jag vet vad det "kostar" mig sedan.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Jesster
    Jossan: Du är ju skitsnygg i håret!! Åh... Nu vill jag till frissan igen

Och båda bilderna av Emsan är jättefina, men hade jag tagit den första, busiga bilden så hade jag beskurit den och förstorat den lite. Men det kanske du inte har möjlighet till så då är den andra, glada bilden bättre. Sötnosen... Kyss
  • Jesster
    Krodan: Åh!! Då hamnar ni säkert i Se och Hör och alla skvallertidningar!!
  • Jesster
    Jossan: Näää... Har du sminkat dig för vår skull
    Fortfarande snygg på huvudet. Man ska ju ha det som man trivs bäst själv såklart!

Willa har sovit i 2½ timme nu. Tänk om man hade vetat sånt INNAN hon somnade så man hade kunnat göra något vettigt. Annars sover hon bara 10-20 min och man hinner inte göra så mycket på den tiden.
  • Jesster

Pratade faktiskt om det med ålder igår. När jag var 20-25 så kunde jag inte ens tänka mig så här långt fram. Då skulle man ju vara JÄTTEGAMMAL. Nu är jag 34, gift, två barn, hus och känner mig fortfarande i hjärnan som 25 år, skitsnygg och jättesmal

• Jesster

Vilken natt...

Kvällen fortskred som vanligt. Jag gjorde GI-Lasagne (supergott) och Elliot åt faktiskt den efter att jag mixat ihop den och gav honom pasta till. Elliot äter annars bara burkmat men har nu börjat smaka min mat. Tidigare räckte det med att känna lukten på den för han vägrade öppna munnen.

S. var trött, jävligt grinig och gick och la sig tidigare och jag satte mig med ett gott glas vin i lugnet. Gick upp och duschade, varmt och skönt innan jag la mig och kollade på det sista på Criminal Minds. Vi släckte och hade precis börjat slumra till när Elliot börjar hosta och kräks. Han är lite förkyld och det händer att han gör så då så det var inget konstigt.

Upp och trösta en hysterisk unge, ta bort alla sängkläder, torka av honom, byta pyjamas, torka golv o.s.v. Han somnar igen och jag duschar igen och sedan lägger vi oss och somnar - nästan.

Då kräks han igen... Samma procedur igen. En halvtimme senare kräks han igen, och igen, och igen. Och så håller det på till 1:00 tror jag. Då har vi avverkat 4 pyjamaser, jag har slutat duscha för det känns meningslöst, Elliot är helt slut och orkar inte ens vara ledsen.

Sista gången jag var inne hos honom började jag nästan gråta. Han låg på sidan alldeles blek, svart runt ögonen, helt färdig och bara ulkade upp lite galla. Det är ju inte så mycket att göra så jag kunde bara klappa lite på honom

Jag vet att magsjuka har gått på dagis, antar att det är hans/vår tur nu. Jag har aldrig själv haft magsjuka och absolut inte haft ett så sjukt barn. Han sover fortfarande men vad ska jag ge honom att dricka när han vaknar? Kan jag ge lite majsvälling? Hur länge brukar magsjuka hålla på?

• Jesster
    Trollet: Tack för tipsen!!
    Nu har jag duschat och Elliot badat. Han var tvungen för han hade ju en massa kräk i håret sedan i natt och jag tänker inte sprida mer baskilusker än nödvändigt.

Nu gråter han för han är jättehungrig och jag vågade bara ge honom en halv flaska majsvälling. Stackarn...
  • Jesster

Igår tog jag lite testfoton inför julfotograferingen. Det var alldeles för lite ljus så det gick inte att få någon skärpa så nästa gång åker bygglampan fram Jag ville i.a.f. tack Medusan för tipset om Ida o Emil. Köpte 4 sparkdräkter till Willa och de är fantastiska! Trycket spricker visserligen direkt men skit samma

Testfoto inför julfotografering Testfoto inför julfotografering

• Jesster

Nu kräktes han igen, men det var 3 timmar sedan han åt, så magen protesterar ju inte direkt.

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos