Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
VIP, Ååååh så fina töser ![]()
Carro: Jo, har ingen scanner, men kan ta kort på bilden och lägga upp, orkar inte idag. Men ska försöka fixa det imorrn! Kan ju säga att kortet borde få pris, för det är så klockrent Iina, har aldrig lyckats fånga den blicken på kort!
Krodan: Jo, det är en 2-års grej att dom sover dåligt tror jag
Iina har varit svårsövd ett par veckor nu, men idag somnade hon direkt kl. 19.45 när vi la henne. Men då har hon inte sovit på hela dagen. Så det blir nog till att ta bort vilan på dan även på dagis.
Smirre: Haha, jadu, Iina är inne i världens trots just nu. Standard svar på allt är: "Jag viiiiiilll INTE!" eller helt enkelt bara "Nej". Enerverande, irriterande och sjuhelvettes jobbigt minst sagt. Är ju som det är och det är väl bara att försöka hålla sig lugn
Trollet: Vi har också trasig bil, hatar allt jävla bilstrul jämt. Skulle jag varit miljonär och geni skulle jag uppfinna en självlagande bil..
VIP: Söta tjejorna!
Här är det host host hela dagarna, både jag och Iina har rethosta.
Annars var vi på öppna förskolan idag, jättemysigt! Iina fick måla en egen ljuslykta som jag ska göra klart nästa vecka. Sid kan ställa sig på alla fyra med lite hjälp, kan backa när han ligger på golvet och är nääääästan påväg framåt. Han kan nästan sitta också. Ja, det här vart ju en liten speedupdate.
Snart är det dags för Gordon Ramsey på tv3
Trots? Johanna har passerat trots för länge sedan, jag vet inte vad man ska kalla det hon är inne i just nu... Trodde verkligen inte att en unge kunde säga nej med sån inlevelse som hon. Det låter typ som "skulle inte tro det, va? Ä'ru helt blåst, morsan?" Hon skakar på huvudet, gör en nonchalant min, och säger nått i stil med "eh-eh". Alltid. Utan undantag.
Hej!
Fick låna breband från svärisarna
Det var G som behövde det, men jag lånar det lite så här när han gått o lagt sig.
Vi är sjuka här hemma. Karl har kryat på sig under dagen, men G o jag är riktigt förkylda, ont i halsen o feber
Allt detta fick jag i måndags eftermiddag, precis när vi fått nycklarna till huset
Sen blev G sjuk i tisdags kväll. Men vi har lyckats flytta över en hel del lådor i alla fall (vi har många snälla familjemedlemmar
). I morgon får vi hem en kärra, så att vi kan köra möbler. G hyr den genom motorklubben på hans jobb o hans chef är snäll nog att köra hem den imorn, då G inte är frisk nog att åka till jobbet
Jag längtar så tills vi får bo där på riktigt.
Vet ni vad som är ännu lite bättre (nja det är väl bättre att flytta in i huset iofs)?.. Gs föräldrar har beställt flyttstädning åt oss, så vi slipper städa
De tyckte att det blev för mycket för oss nu när vi är sjuka o min svärmor tyckte att hon inte hade hjälpt oss "tillräckligt"
Var det tillräckligt mycket ego??
Kramar på er ![]()

Idag är jag hemma från jobbet. Ska till Trygghetsrådet i Västerås kl 10 och det är ju ingen idé att åka till jobbet efter det... Det kostar ju bara bensinpengar...
Så jag tänkte passa på att shoppa lite julisar efter mötet... skönt utan man och barn... bara få strosa runt och klämma och känna i lugn och ro... ![]()

Men Meria, vad gör du här?! In på förlossningen människa...
Grattis Milton!!!
Godmorgon
Myrran = Krya på er..så snällt av svärföräldrarna att fixa flyttstädning. När vi flyttar skall vi oxå anlita en städfirma (bor i för sig bara i en tvåa) men det kan kännas skönt när man är högravvid då och det kostar typ 1500 kr + att man får dra av hälften sedan.
Annars tog jag en paus i städandet. ploackar i ordning skurar alla skåp i köket och hallen inför visningen. Man vet ju inte var dem kollar..
.
Kollade på en bil igår..ford focus. Vi tycker om den men tänker på urtymme med barnstolar där bak.
Ha det bra
Kramis
Goddagens! Jag sitter och knaprar på en halv pepparkaksälg.
idag ska det förhoppningsvis pluggas, igår blev det ingenting, efter att ha suttit med dåligt samvete några timmar bestämde jag mig för att helt enkelt bara sitta UTAN dåligt samvete. Så det gjorde jag. Sen blev jag lite aggressiv och gick ner och städade tvättstugan och slängde ut all jäkla skrot som ockuperat de områden man ska sätta fötterna på. Tog hallen också när jag ändå höll på, och vet ni vad? Min sambo hade mage att bli irriterad och börja muttra när han kom hem och jag bad honom ta ut en kartong till förrådet innan han tog av sig ytterkläderna!!
Jag hade lust att mangla sönder honom, ni skulle sett hur kliniskt ren nedervåningen var, jag hade dammsugit och allt, diskat, slagit på tvätt, gjort de mysigt i köket, och karljäveln klagar över att behöva gå ut med en kartong???
Ja, haha, ja inte är det för inte det inte blir någon mumma i sänghalmen för den där, jag tror jag ska sexstrejka en månad till, eller två...
Annars är jag på väldigt bra humör, ska se om jag orkar läsa lite matte, sen måste jag börja kolla upp vad jag ska inhandla på Ikea imorgon. Det blir mycket grejjer inför julen, och jag har märkt att jag inte äger några tomtar i pyntarväg, så jag måste inhandla tomtar. Det är fritt fram för tacky och omodernt pynt när man har barn