Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Elliot var frisk och åt med god aptit i två dagar, sedan fick han hög feber i fredags och låg däckad hela dagen. Igår var han piggare men hade fortfarande hög feber. Idag har han lite feber, är snorig och pigg men är rödprickig i ansiktet och börjar bli prickig på armar, bröst och rygg också.
Det är väl nån virus infektion som går över men jag får väl ändå ringa BVC i morgon.
Det är så jävla typiskt! Han får liksom aldrig vara frisk för det är något hela tiden och när han blir hängig så hämmar det hans motoriska utveckling som han redan är jättesen med. Förbannade dagisbaciller! Man kan ju inte hålla honom hemma från dagis heller. Som tur är så är det snart några veckors ledighet så han hinner hämta sig.
Winner: Haha vad jag känner igen Isak, jag är så trött på hans ovilja att äta middag, gjorde spaggetti och köttfärssås på fredagen, han åt typ ett strå spagetti. Jag vet att han äter det vanligtvis, och han hade inte ätit middag på en vecka, så jag sparade tallriken. Igår vid lunch sa han att han var hungrig, så jag värmde tallriken, han åt inte, jag plastade in den igen, la han att sova middag, ochd et första som åkte fram när han vaknade igen var samma tallrik, och den här gången åt han upp.
Jag fattar inte vad det är med hans matvanor här hemma, jag vet att han äter hos dagmamman, men han äter nästan aldrig hemma, knappt ens frukost längre!
Igår kväll åt han jättebra, eller relativt kan man säga, men det var för att vi varit och handlat och kom hem sent, Isak hade missat julkalendern på morgonen men slets mellan att springa till tv:n och var rädd att vi skulle plocka bort hans tallrik på kvällen (ja vi åt rätt sent) så jag lät honom äta i vardagsrummet, och då rensade han tallriken för första gången på länge, men jag kan ju inte låta honom äta framför tv:n jämt!
Haha, alltså, vi har haft sömn-lyx i helgen! Isak brukar ju alltid vakna innan sju, men igår fick jag väcka honom tio över åtta (jag kunde inte sova mer) och idag, hör och häpna, ungen sov när jag vaknade klockan tio!! Så både jag och Kent har fått sovmorgon hela helgen, och på det så har Isaks trots lugnat ner sig och han har varit helt underbar hela dan igår och sen vi klev upp nu
.
My: Haha, ja, jag är också glad för all snö, även om den är föbannat jobbig att forsla bort, vi har så liten gård så vi ser verkligen insnöade ut av alla högar på tomten
. Men jag ska verkligen njuta av en vit jul i år. För två år sen då vi åkte till BB kommer jag ihåg att det var riktigt jobbigt väder, det var varmt, blåste utav fasen och regnade... Kul jul.
Lovisa har ingen hyfs alls vid matbordet här hemma just nu, men på dagis uppför hon sej exemplariskt. Jag avskyr när barn inte kan uppföra sej vid matbordet, springer omkring, petar i maten, slänger mat på golvet - och just nu är Lovisa precis sån
. Nåja, det ska väl bli hyfs på henne också så småningom...
Nu for Håkan och Ida ut och köra lite snöskoter
. Förra vintern tror jag vi inledde skotersäsongen i slutet av januari för det fanns inte tillräckligt med snö förrän då. Men i år ser det definitivt bättre ut med snö
.
Jesster = Kan vara tredagars febern..den hade Viktor senast han var sjuk i Maj. Feber i tre dagar + röda prickar på kroppen som enl läkaren berodde på febern.
Hilla = Tack för kramen..Ja vi hoppas att det är någon som vill köpa. Men risken innan Jul är liten så risken med dubbelt boende är ju ganska stor.
Hemkommen från Svärmor och lite lussefirande..lite sent men igår mådde jag inte bra.
Nu skall jag vila en stund innan Viktor vaknar.
Nu har vi klätt granen!! Det är ta mig tusan den finaste plastgran jag sett, ser ut som en riktig disney-gran
.
Vi har storstädat också, det varpå tiden, men ingen har haft varken ork eller lust på länge, men nu har vi torkat, dammsugit och skurit så dammråttorna yrt
.
Inatt kommer både min bror och bästa kompis till Luleå, imorgon kommer båda förbi någon gång under dagen, ska bli såååå kul! Sen kommer även våran nya säng på kvällen, hehe, nästan som att det är julafton redan imorgon för mig
.
pelagonia skrev 2008-12-14 17:48:34 följande:
Ja, just det! Läste om tre dagars-febern nu och det kan vara det. Var innte på femte sjkan också. S. har bihålleinflammation så jag får skicka iväg båda två till VC imorgon.
Jesster> Hoppas inte Elliot får sånna prickar/utslag som Monz fick... riktigt hemskt. Men han fick ju prickar först och sen feber.
Nu har han varit hängig och snorig i några dagar, hade ju feber i torsdags men var pigg i fredags. Vill inte äta, idag har han knappt ätit alls och ingen välling ikväll som han brukar
Jag är oxå hängig, snorig och ont i kroppen *blääää*
.