• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • pelagonia

Winner/emeliee/Bilen = Det är ingen ny lägenhet utan en äldre. Klasul har vi inte när det gäller att det går tillbaka om inte vi får sålt eftersom det hade aldrig säljaren gått med på.
    Gällande banklån finns. Pratade med mälöaren och det verkar så att killen är nyseperad med sin flickvän och hin skall flytta upp till stockholm..och nu är dem osäkra om dem skall fortsätta eller inte och det innebär att han flyttar med henne upp till stockholm och lämnar jobb/familj här hemma.

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • svag

Hej på er tjejor!

Heja på Meria lite här, är ju helt efter. Men har det hänt nått?

Iina och Sid fick en lillkusin igår morse. Det tog tre timmar, sen var den ute :-O Vattnet gick vid sex och sen var det ilfart till förlossning och vid nio föddes den i undersökningsrummet. Det kan man kalla lätt förlossning!

Här är vi sjuka för 76452746928 gången. Är så trött och less så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Sen är Iinas kalas på lördag och det kommer massa massa folk tror jag. Har liksom inte planerat nått, och det hatar jag! Det enda vi har fixat är en tårta, 50 bullar och två paket kaffe. Måste nog gå och handla imorrn. Tänkte ha grönsaker och dipp också. eftersom vi inte har så mycke tårta kan det ju kanske vara bra att ha nått mer än bara massa sött.

Mini: Haha, grattis!

Pela: Vad tråkigt med lägenheten!

Sen vill jag bara säga att Iina varit blöjfri från kl. 1 idag när vi kom hem från öppna förskolan och ända tills nu när hon gick och la sig! Inte en enda gång kissade hon utanför och hon gick tom helt själv på toan! Så nu är det väl bara att köra på nu känns det som! Vore så skönt med bara ett blöjbarn!

Söta bilder på barn också! Har inga bilder på Iina i sin dräkt som jag faktiskt hann sy klart! Sydde både byxor, klänning och hatt! Är skitstolt

Nu minns jag inge mer.. Tänkte krypa ner i soffan och trösta min förkylning med chips

• MiIou

Svag: Blä för förkylningar, Isak är också förkyld för sjuhundrafemtioelfte gången, han var hemma i förrgår, men han har varit konstant snorig hela hösten, salva smörjs under den stackars fnasiga nosen varje dag

Chips lät gott, jag funderar på morötter och svamp-cremefraiche....

• Emeliee

mini: *hihi* Du var snygg som vanligt och bron vart ful (men säkert jättebra ).

Milton fick utbrott vid middagen ikväll för typ 3e kvällen på rad. Antingen är han väldigt trött vid den tiden eller bara inte särskilt hungrig. Vi gick en lång kvällspromenad och när vi kom hem åt han två stora smörgåsar med julskinka .
    Men jobbigt när han blir så arg för jag fattar inte vad han vill, han blir bara pissed off och jätteförbannad .
    Igår sa hans dagisfröken att han ätit 3 (!!) smörgåsar till mellis...kanske inte så hungrig två timmar senare då som sagt...

• biltokig1

Mini> Din snygging!!! hihi kul att ni vann brobygget

Monz sov i tre timmar på eftermiddagen och sen somnade han innan 20 i soffan, får nog vara hemma imorgon oxå. Är ju bäst så, sen är det ju helg så då hinner han ju pigga på sig förhoppningsvis.

Letar säng till Monz, som fortfarande brottas i spjälsängen (har ju faktiskt inte försökt rymma ännu!!!) men han ser såååå stor ut i den numera. hihi minns ni när de fick plats på kudden???

Han ni några bra tips? Vill ju gärna ha en lite större säng så att han kan ha den länge. Funderade på en dagbädd från Ikea (Hemnes) eller typ nå´n lägre modell av loftsäng.
    Men vill gärna ha sånt där skydd vid kanten.

MONZ 061127 *världens goaste* >>> www.innegm.se
  • Carro

skickar över lite snoriga kramar till alla sjuklingar!!!

Här snoras det fortfarande..
    Sam hade feber i ett par timmar igår, sen var den borta..
    Fullt ös är det på honom, han somnade kl 21.45 igår, sov som en stock hela natten (underbart, synd att jag vaknade hundrafemtielva ggr för att jag hostade bara *suck*) och vaknade 8.15
    Sen har han sovit middag 1 timme bara och när somnade ungen?
    Jo klockan 22.20!!!
    Jag fattar inte hur han orkar..
    Imorron lär han vara trött, vi ska vara på dagis klockan 8 för Lussefirande och sen ska vi till hans specläkare kl. 10.30

Måste förresten bara berätta..
    Sam blev så svartsjuk på Martin imorse!!!
    Vi låg och morronmös i sängen alla 3, jag i mitten med mina killar på varsin sida..
    Iaf, martin lutade sig över mig och gav mig en puss och Sam blev helt tokig!
    Han klättrade upp och la sig på mig och höll mig sååå hårt om halsen och upprepade halvt skrikandes min mamma, min mamma, min mamma!
    Martin fick inte lov att röra vid mig bara..
    Som vi skrattade Skrattande

ang. sång så kan Sam bara sjunga BÄBÄBÄBÄ vilket han går och skrålar högt och falskt

pela;
    Jävla skit!!! Hoppas att ni hittar en annan köpare fort!

mini;
    Åh vad duktiga ni var! Ett stort grattis!
    Fina bilder, du är lika snygg som vanligt!!

Emeliee;
    Underbara trotsutbrott..
    Man sitter verkligen och fattar noll över vad utbrotten handlar om!

svag;
    Duktiga Iina!!!
    Inte illa att hon klarade sig sålänge utan en enda olycka!
    Hoppas att ni blir friska snart!

• JoKo
    Bilen - Emma har en 90-säng från JYSK med två lådor under, o sen satte vi dit en stödbräda från Ikea. Det funkar hur bra som helst!
    Hittade den så jag länkar!(Frederik) http://www.jysk.se/359/361/3628200/a/catalog 

Mini - såg inte sådär överdrivet mycket av dig måste jag säga Men du såg glad ut när ni vann, det var härligt tycker jag

Svag - Duktiga Iina!!

Pela - Hoppas det kommer någon ny spekulant snart. Det löser sig ska du se, även om det så klart känns jobbigt att inte veta.

Carro - När Emma gör så när micke o jag gosar så talar vi om att det är bådas mamma/pappa o man får krama/pussas tillsammans..Vi kan iofs skoja, leka o busa att det är "min mamma, inte emmas" o tokpussas, men när hon försöker gå emellan "på allvar" så att säga har vi markerat att det inte är okej
    Men det är ganska roligt

Annars ska jag baka o städa idag. O försöka hinna sova lite middag
  • Winnertaco
    Varför känns det alltid som att det inte ens varit natt när det är morgon igen?! Bah.

Johanna är konstig... Hon går upp, öppnar paketet i sin paketkalender och börjar sedan tjata om äpple. Frågar om hon inte vill ha en macka istället. Nä, äpple. Visar henne mackorna, för jag tänker att hon kanske inte förstod vad jag sa. Nej, äpple. Så nu äter hon äpple till frukost... Hon är öht dålig på att äta frukost, så jag är rätt nöjd om jag får i henne nånting.

Emeliee: Ja, visst är det underbart? Vi vet inte vad hon vill, och hon vet nog fasen inte vad hon vill själv heller, hon bara får utbrott. Andas lungt och komma ihåg att det är deras sätt att lära sig hantera sitt humör brukar jag tänka!

Mini: grattis

carro: Vi har försökt på Johanna avunsjuk på det där sättet, men det funkar inte alls. Hon ser ut att tänka typ att "jaha, och?" När vi säger "min mamma" eller "min pappa". Hon är för självsäker
    Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • biltokig1

Hej hej!!!

Inatt vaknade Monz och var lite lessen, fick välling och jag tänkte att nu somnar vi om. Men näeeeeeeee då han låg i 2 timmar och vred på sig i sängen. Och jag fick INTE gå ut ur rummet, satt i myshörnan och halvsov. När jag tänkte "nu sover han" så tittar han upp från spjälisen som en gubbe i lådan Usch trött idag!!!

Men mOnz är pigg o glad och jätte mysig. Pratar mer än vanligt så det känns som om nå´t hände när han sov så mycket igår. *skumt*

Monz har varit inne i "min mamma/pappa" period väldigt länge nu men är inte aå avis om vi pussas och kramas, fast det gör vi nog så sällan ändå..... (iallafall är han är vaken)

JOKO> Jätte fin säng, tyckte Monz oxå när jag visade

MONZ 061127 *världens goaste* >>> www.innegm.se
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos