• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Jesster
    Winnertaco: Det finns en stor tråd om just den boken och Monica Antonsson. Jag har läst hennes blogg och visst är det mycket som inte stämmer med böckerna.
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Winnertaco
    Jesster: Jo, jag har läst lite i tråden och läst bloggen, intressant läsning! Tycker dock att jag blev lite mer frågande efter intervjun på nyhetsmorgon, tycker inte att hon motiverade sig så himla bra där Fundersam
    Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • JoKo

Hallojsan!

är glad för Minis skull att hon är så himlans glad

Vi hade oxå kalas i lördags.Skojigt men himla slitigt, så söndagen gick åt till att häcka i soffan o Emma lekte med sin spis o det nya legot. Den allra största favoriten var dock boken om "Emma och Lillebror"
    Vi har redan läst den hundrasjuttielva gånger,o Emma berättar hur hon ska göra med "min lilla bäis, kommer ut i febaaaari. Lessen, kräker o bajsar" o att hon då ska "dela mamma o pappa. Alla får plats! Bäisen äter mjölk tutten Emma sitta revid, inte mammas knä. SEN leker vi!"

Annars är det ganska bra här faktiskt. Ont i revbenen dock! Känns som att bebisen hakar fast fötterna o använder dem som klätterställning, ni vet så där när man hänger upp-o-ner i knävecken?  

Ska på spa idag, håller tummarna för att det blir skönt...

• Winnertaco

Har ni haft "riktigt" barnkalas för era 2-åringar? Jag fick frågan om när vi skulle ha barnkalaset för Johanna. Ehhh... vi hade inte ens tänkt ha nått... Men det kanske är jag som inte fattar att man bör ha det

• JoKo
    Tycker ni ska kolla in på Hemliga Stället...Har hänt lite där!

winner -
    Nä, vi hade släkten o 2 av Emmas kompisar (deras mammor är mina bästa vänner ) här. Tänker inte ha massa barn här förrän hon själv fattar vad det handlar om, o frågar om det.. Förhoppningsvis hinner hon bli typ..5-6 innan dess, o då nöjer hon sig med 2-3 stycken
  • svag

Mini: Haha, ja, det är ju inget fel på fantasin här hemma heller Tex så har vi en prinsessa som bor under kylen. Och ibland så flyttar hon till ett skåp eller så. Men hon bor mest under kylen.

Winner/Jesster: Har varit inne och kollat lite i tråden och på Monica Antonssons blogg monicaantonsson.blogspot.com, vet inte heller vad man ska tro. Allt verkar ju faktiskt lite konstigt. Men det vart ju en j-la story av det i vilket fall.

• svag

Winner: Dålig på att uppdatera innan jag skriver ser jag
    Vi hade inte barnkalas på det sättet, finns ingen anledning tycker jag. Dom leker ändå inge bra själva än, så skulle det varit massa barn här hade jag blivit ännu mer slut. Nu bjöd vi släkt plus en annan barnfamilj och ett par kompisar till oss. Blev helt fullt här hemma ändå. Vi sparar barnkalas tills dom förstår lite mer, när hon fyller 3 kommer vi nog fundera på att ha det

JoKo: Söta Emma! Iina har en Emma-bok också. Men när hon lagar saker. Och så bankar lillebror sig på fingret och får jätteont, då blir hon jättesympatisk och ledsen, men sen blir allt bra och dit ska man bläddra snabbt

• Jesster
    Winnertaco: Jag ville inte ha något kalas egentligen men S. ville så vi hade bara en fika för släkten med lite paket. Elliot var trött och halvsjuk och grät och sov mest hela dagen så han missade kalaset helt.

Winner/Svag: Ja, liv är det ju! Det är lite det jag tycker är roligast. Marklund ändrar sina uttalanden hela tiden så någon sanning finns det säkert i MA´s luskande.

Jossan: Jag fattar inte att Emma snackar så mycket
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Carro

Jag fryyyyyser!
    Tänkte ni kanske ville veta det Flört

Sam har inte alls velat sova middag i helgen, han har inte haft tid..
    Somnade dock 15 minuter i bilen i förrgår och igår blev det en 5-minuters powernap och lite senare när han kom på, när han åter satt i bilstolen, att ljus ser roligt ut så kisade han så att han somnade, i 3 minuter
    Han har sovit som en klubbad säl dessa 2 nätter, imorse försov vi oss tom, vaknade 08.30 Skrattande

Vi hade inte heller barnkalas, tycker också att det är för tidigt..
    ang. att leka med spisen och annat så är Sam inte alls kreativ i sitt lekande, han sitter mest och bitter av gummidäcken på alla sina bilar, sätter plåster på sin spis och det senaste är att jag ska snurra honom, sen springer han skrattandes omkring och vinglar.
    Ska man bli orolig när ens unge redan som 2-åring fattat tycke för att springa och vingla?
    När han är 8 ringer väl skolfröken och säger att jag får hämta Sam för han ligger full i buskarna och kräks haha Flört

JoKo;
    Söta Emma, hon är verkligen förståndig för sin ålder!
    Verkar ha varit en bra bok..

svag;
    Oj, det var imponerande att hinna så snabbt trots försovning! Är jag stressad så tar allt bara myyyycket längre tid..
    Ser fram emot bilder Glad

mini;
    Du är för rolig i dina beskrivningar, skvättande hundvalp haha!
    Förstår att dagen känns bra, mycket att se fram emot..
    Hoppas att besöket från kompisen blir trevligt, att sängarna är sköna och att du och din bror uppskattar att träffas efter så lång tid och att det inte blir ngt tjafs!

• Winnertaco

Vi ska ha "öppet hus" den dagen Johanna fyller. Då kommer även hennes "kompisar" från dagmamman, alla två Jag tycker att barnkalas har man den dagen barnen är så stora att de kan stanna själv på kalaset, orkar rakt inte bjuda även föräldrar och eventuella syskon. Andreas verkar tycka att man "ska" ha det nästa år. Jaja, vi får väl se.

Leka med sina leksaker? Vaddå? Det finns ju så mycket annat man kan leka med! Just nu är Johannas favorit dom här ringarna man sätter runt ljusen på advensljusstakarna eller satt plocka isär änglaspelet. Jag blir gaaaaalen Men, men.. jag tröstar mig med att hon är kreativ!

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos