• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • biltokig1
    Minbebis> Monz rivs en hel del (eller gjorde, det har blivit bättre) när han blir arg eller busar/leker... svårt att förklara när de är små men vi "tjatar" och han klappar och förstår att man blir lessen.

Klart de inte alltid kan tänka före handling när de är så små men jag tror inte man kan göra så mycket mer än att prata om det. Vi har läst böcker om just att vara arg och slagsmål "Vem är arg"

Jag försöker bekräfta hans känslor, är du arg? lessen? osv. Fråga om vad som hände, varför är du arg?

Lycka till
    MONZ 061127 *världens goaste* >>> www.innegm.se
  • MiIou

Mitt internet har varit nere hela eftermiddag, jag höll på att dö av abstinens...

Sitter och peppar för Merias förlossning, hehe.

JoKo: Isak är tokig i pizzasallad, är inte den en konstig grej att gilla när man är så liten? Isak äter över huvud taget mysko saker, som rå lök, vitlök, rå potatis, gravad lax, inlagd sill, blodpalt osv.

Carro: Fan vad härligt att ni fått en så bra läkare, låter ju som att hon verkligen kollar allt hon kan komma på.

Jag var på samtal med min läkare igen, pratade lite om problemet att jag mår lite illa av tabletterna, men eftersom de har en sån bra effekt på min skalle så vill vi inte byta, för det finns ett annat märke som ger tvärt om bieffekter, viktuppgång och ökad sexlust, och inte som nu, illamående och noll sexlust, haha. Jag ahde ju gärna fått lägga på hullet lite, jag trivs inte alls som plattbröstad benget .

Nä...nu ska jag surfa runt lite mer. Ta igen internettiden jag gick miste om *inte alls beroende*

• Jesster
    Meria:

Isak

I natt 02:12 kom äntligen Isak efter en kort men intensiv förlossning. 54 ca och 4350 g. Vi mår bra men får ligga kvar två dagar då de fick ta sugklockan. Kramar från oss
    Den som söker han finner - www.google.se
  • MiIou

Idag har vi dränkts i snö, hela förmiddagen gick åt till att skotta, vi som tänkt åka och julhandla, men ja, man måste kanske ta sig ut med bilen först... Själva vägen var ju inte skottad och när vi väl tog oss iväg så var det på håret att jag körde fast när jag backade ut... men ja, snö har vi så det räcker och blir över för en vit jul i alla fall

Sen har vi införskaffat en ny säng, köpte en på kampanj som kostat 11000 för 5900, tjoho . Så nu ska de där förbannat sunkiga, urlegade, nackspärrsgivande gamla vraken ut! Vi ska hämta sängen på måndag och jag längtar redan. Men vi har köpte en som är lite mindre än våran förra, en 160, men eftersom Isak aldrig sover mellan oss och vi har ett litet sovrum så kändes det bäst.

Annars hade jag tänkt hinna städa, men det blev det inget av, vill ju ta fram och pynta granen! Men det får bli imorgon.

• LillaMy72

Miniminou: Vi har också fått massor med snö, Håkan var ute och skottade i 3 timmar i förmiddags. Han lyckades ramla av stegen när han skulle skotta av husvagnstaket, typiskt honom... Jag ser i alla fall fram emot en vit jul efter två snöfria jular!

Annars känns det som om jag har förkylning på gång, även Lovisa snorar. Ida är inte heller riktigt kry, hon och jag tog en tupplur på eftermiddagen och sen har vi bara känt oss allmänt sega.

Många kramar till Meria som snusar bebis nu! :-P

• VIP

Grattis Mini!! superroligt och jag förstår att du är glad

shit vad var det jag har läst nu då?... blev för mycket, gonatt!

• Winnertaco

Kikar in här en snabbis innan jag ska krypa ner i sängen med min nya Gilmore Girls-box

Mini: massor med snö här med. Men vi sket i att skotta, hade roligare saker för oss Fira lucia med en sur, ovillig och bestämt Johanna nämligen. Men tillslut gick det över och man slapp skämmas!

Känner mig annars som en superförälder idag, jag vann fighten med Johanna om att man äter upp tårtan först, SEN får man en kaka. Hon skulle absolut ha tårta, men såfort den låg på tallriken så skulle hon ha en kaka. Då sa vi att "du får äta upp tårtan först" och tillslut, efter att ha kastat tallriken i backen två gånger och kastat skeden på mig så åt hon upp tårtan. Seger, liksom Känns korkat att sitta och "tvinga" henne att äta tårta, men det handlade ju om principen. Sambons faster bara glodde på oss. Varför fattar inte folk att man måste uppfostra sina ungar?

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • Emeliee

Winner: HURRA!!!! Här fick Milton utbrott vid middagen (i vanlig ordning), kanske hängde något fel på gafflen eller så låg inte ketchupen på EXAKT rätt plats. Efter 20 minuters hysterisk skrikande på egna rummet kom han ut och åt....
    Hmmm..jag försker inte göra så stor grejj av det men jag misstänker att detta är "hemma-stajjlen", han verkar sköta sig exemplariskt överrallt annars...antar att hämningarna släpper här hemma...

Nåja, granen har stått i fred hea dagen, han rör inte den (precis som vi sagt till honom). Måste säga att jag är lite impad. Han går och säger till alla leksakerna och kramdjuren "-Inte röra, bara titta"

• Hilla

Godmorgon!

Hemsk natt...Leo har krupp, Nellie förkylningsastma...har lyckats sova några minuter mellan hosta, kortison, bricanyl och gråt...

Björn var ute igår och har legat däckad som en död sill sen han kom hem kl FEM imorse!
    Funderar på att väcka honom snart...

Vill bara säga till carro att jag är så glad för er skull att ni äntligen hittat en vettig läkare till Sam! Verkar som om allt ska ordna sig nu

pela, usch vad tråkigt med lägenheten..Ledsen det är som om nån sparkar undan benen på en när man går och hoppas och helt plötsligt raseras det...du ska se att ni snart får sålt den till nån annan *kram*

Mini, ny säng är underbart! Vi har förvisso ganska nya sängar...men för ett tag sen när vi köpte en ny lyxig dreamzone bäddmadrass så tyckte jag att jag sov som på moln, haha...som en prinsessa! Hoppas du sover gott i din nya sängKyss

Nu ska jag brygga kaffe, och eventuellt ta på mig kläder...går runt i sunkiga boxertrosor och rufsigt hårSkrattande

Hej sålänge!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Leo & Nellie ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos