• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • pelagonia

Någon som är duktig på däck ?

Vi skall köpa vinterdäck eftersom det ingick inte på bilen..Måtten är 185/65 r 14 enl boken. Nu har vi hittat sådana med fälg på Blocket men är osäker om dem passar med våra fälgar.

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • Carro
    Idag var jag på återbesök hos läkare på KK efter mina 3 äggledarinflammationer jag hade i somras/tidig höst...
    Jag förklarade för läkaren att i början av mensen och vid ägglossning har jag numera så ont så att jag håller på att svimma.
    Sen undersökte han mig och när han tryckte så ömmade jag riktigt kraftigt över höger äggstock.
    Sen kollade han med ultraljud och han såg ngt, på ett par cm vid äggstocken.
    Dock kunde han inte säga om det var sammanväxningar efter blindtarmen, eller om det var ngt som kallas för tubsäck och som man kan få om man har fördärvade äggledare som jag har.
    Dock så kunde han iaf fastställa att det inte fanns där i somras när jag blev opererad, för det nämndes inget om det i operationsberättelsen.
    Vi pratade en del kring att Sam är ivf-barn och att vi har ägg i frysen och då menade läkaren på att iom vi har ägg i frysen med, så var det väl lika bra att plocka bort äggledarna eftersom dom ändå inte fungerar och jag inte har ngn nytta av dom.
    Så han satte upp mig i kö till operation, dock är det, såklart, lång kö så jag ska ringa i februari och om kön fortfarande är lång då så sa han att jag isf kunde be att få bli remissad till t ex Ystad.
    Så vi får skjuta på syskonförsök tills mina äggledare är bortopererade, jag frågade hur länge efter OP som vi måste vänta med syskonförsök och då svarade han "tja, 15 minuter", en läkare med lite humor haha Skrattande
    Det känns iaf skönt att dom ska opereras bort så jag förhoppningsvis slipper en massa strul mer..
  • svag

Carro: Njo, hon sov en halvtimme på dagis idag, och det var för mycket Det tog nästan en timme för henne att somna, hon gick upp tusen gånger kändes det som. Och jag blev nästan arg ett tag. Jag hann knappt ut genom dörren förens hon gick upp, och hon busskrattade varje gång hon gick upp så jag höll på att bli tokig!

• Jesster
    Carro: Det var jag som nämnde vaccineringen för dig för några veckor sedan med länkar och info om den för jag tyckte att Sam borde få den

Elliot har inte fått den ännu, han ska få sin spruta i januari för om han tog den innan behövde han två sprutor och väntade man tills efter 2 år så behövde han bara en vilket kändes som en bättre idé för att dels så kan sprutan vara lite plågsam med läskiga biverkningar, dels så ingår inte vaccineringen här och vi köper dom för ca 570:- /st och vi behöver nu 4 st.

Förhoppningsvis blir han bättre efter den. Som det är nu så hinner han aldrig hämta sig helt innan nästa virus hoppar på honom (och oss). Idag är han mycket bättre! Ingen feber och utslagen är nästan helt dämpade och är bara lite skrovliga. På onsdag hoppas jag att han kan gå till dagis igen så får han i.a.f. två dagar innan det är julledigt i en månad
    Den som söker han finner - www.google.se
  • biltokig1

MERIA> Välkomna hem!!! Vill oxå läsa om hur allt gick till.... wow 8 cm, f*n vad härligt när det mesta är gjort hemma. Men det verkar ändå som det var lite jobbigt *nyfiken nu*

Monz han bara ligger i sängen och sjunger på kvällarna, nu blev det tyst för ett tag sen så jag hoppas han sover gott. Märker oxå att han kanske inte ska sova så länge på dagarna längre. Får se hur det blir under julledigheten... lättare när man kan styra lite mer själv än att lämpa över det på dagis.

MONZ 061127 *världens goaste* >>> www.innegm.se
  • Jesster

Inte för att någon bryr sig så mycket men nu har det dykt upp nya röda prickar på Elliot och S. hittade en på Willa Hittar vi fler imorgon så ringer jag VC så man kanske får klarhet i vad det är även om Elliot faktiskt verkar må ganska bra.

När man fick barn så trodde jag först att byta blöjor skulle bli det största problemet typ. Ju äldre dom blir detso märkligare saker kommer fram och mer att bekymra sig över! (även om jag inte bekymrar mig särskilt mycket över lite virusprickar)

När Willa sover på dagarna brukar hon sova på mage och det är okej då för jag har koll på henne men nu vill hon sova på mage i sängen på natten också och det är jag inte lika pigg på, så nu har vi haft viljornas kamp Jag litar inte på att hon fixar att inte täcka för näsan när hon sover och hon kan inte vända från mage till rygg (bara tvärtom) så för mig känns det betydligt bättre om hon håller sig på rygg på nätterna.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Meria

Tackotack folket!

Vi mår bra, iaf som familj. Ska jag gnälla på "hej jag förlöstes faktiskt i helgen" säger det väl sig självt att jag är öm som fasen, har träningsvärk överallt efter gymnastiken jag fick genomgå på förlossningen, känner mig skinflådd mellan benen och i rumpan och mina nya Dolly Parton kom med en smäll idag vilket... gör ont. Men aaannars är det fint Huvudsaken är att jag är inte gravid längre

Lokes reaktion var över förväntan. Vi trodde han skulle skrika rakt ut och ropa "mamma" medan Isak fick en smäll eller hundra. Istället blev han som när han ser en katt, jätteförsiktig, sa "titta bebisch" och skulle klappa. Sen var det bra med det och pappa skulle leka med honom. Jo, Isak fick låna hans napp också Vi får väl se om han reagerar annorlunda när han börjar förstå att Isak ska vara kvar här hemma också...

Har hormoner som en bäver också, gråter ena sekunden för att jag fick en kram av Loke, sen gråter jag för att jag spillde ut juicen, sen för att toapappret var slut osv.

Jesster: Loke ska också få den sprutan kom vi fram till och vi väntar också till efter nyår så han bara behöver ta en... Känner igen mig i oroandet också, det kommer ju nya saker hela tiden och bajsblöjor är väl det lättaste med barn...
    Sen hoppas jag Isak blir en ryggis, så jag slipper pärsen jag hade med Loke som också helst skulle sova på mage.

Carro: Åh, hoppas du får slippa den skiten när äggledarna försvinner då! Och att ni orkar vänta de där 15 min innan ni börjar med försöken Skön läkare

Näe, dax att antingen väcka Isak eller handmjölka puppsen som jag gjort typ hela kvällen...

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • Carro

inne en snabbis bara, orkar inte kommentera ngt nu..

Fy fan, idag fick man det värsta uppvaknandet nånsin..
    Vaknade av en dov smäll, sen började hela huset skaka kraftigt för att tillslut darra som ett asplöv..
    Både jag och Martin rusade upp, helt säkra på att pannan exploderat eller ngt annat.
    Nädå, inte var det pannan, skåne drabbades av en jordbävning för en halvtimme sen!!! Förvånad
    Fy, är fortfarande helt darrig, vi trodde fan att huset skulle rasa!

• Cissi E

Meria: Skönt att du är hemma igen och hyfsat hel.

Carro: Jag såg på nyheterna att det varit ett skalv nere hos er. Läskigt! Hoppas det inte blev några skador på huset.

• pelagonia

Hej

Här kände jag med av skalvet ..typ 2-3 sekunder när jag vaknade att porslinet i vitrinskåpet skakade..sambon och Viktor som låg brevid märkte inget. Först trodde jag att det var en dröm.

Oh min goa Viktor har förvantlats till en envis STENBOCK. Och han blur SUR för minsta lilla nu och VILL inte byta blöja som vanligt, klyddar med maten..Hoppas det är en fas just nu för jag känner inte igen min goa gosse.

Nu frukost.

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos