• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • MiIou

Meria: Välkommen hem!! har läst lite om din förlossning, läskigt med sugklockan, men ut kom han ju, bra kämpat!

Carro: Ja, det kanske är lika bra att de ryker så du slipper eländet med inflammationer. Läskigt med skalv!!

Jag har varit på lussefirande med Isak, min lilla tomte var sååå söt! . Jag försökte filma men det var så mörkt så jag tror mest det bara blivit en massa kornigt blurr på filmen, jaja, man hör ju hur tomtarna sjunger i alla fall .

Igår hade jag först besök av min kompis och hennes mamma och lilla vovve. Jag hämtade hem Isak tidigare så han skulle få träffa jack-russeln Sven, och vad impad jag blev över hur bra hand Isak hade med hunden!! Han blev stormförtjust och klappade snällt, kramade snällt och sen lekte de tillsammans, haha, Isak gick och pratade med hunden och sa "kom Sven, leka!" och sen jagade de varandra . Så jäkla synd att jag är allergisk så att jag inte kan ha hund, jag tror Isak verkligen skulle må bra av ett husdjur.

Sen på kvällen kom min bror och mamma hit, det var också jättekul. Jag och min brorsa brukar mest bråka, men inte igår, däremot märker jag hur glad jag blir över att ha min familj runt mig, jag hade så jäkla roligt och härjade som sjutton med både mamma och brorsan. Haha.

Idag måste jag börja plugga som sjutton till provet på fredag. Blä. Dags att sätta igång med andra ord.

• Emeliee

Meria: Än en gång, massa GRATTIS och välkomna hem!!!

Carro: Det ena efter det andra hos er. Stor kram och hoppas att du slipper dina besvär snart!!

Här var det med skakigt i morse. Jag väckte Stoffe som vabbar idag och skrek att pann-helvetet flyger i luften.
    Han for ner i källaren men där var ju allt som vanligt
    Milton sov sig igenom det (såklart, sömntuta som han är).

• JoKo
    Jag behöver hjälp!

Jag ska bränna över bilderna jag har på datorn till en skiva, men jag får det inte att funka Skrikandes Den vill bara göra bildspel/video, men det vill inte jag. Jag vill kunna bläddra bland bilderna själv o välja om jag vill framkalla osv...Hittar inget om det i "frågehörnan"/alternativ heller, där står bara hur man lägger till musik osv*suck*
    Måste jag köpa vanliga CD-R skivor till det då eller?? För de jag har från fotoaffären är DVD-skivor

Blääää!! Jag har ju raderat bilderna från kameran oxå så jag kan inte knalla till fotoaffären o betala heller. Kanske går att beställa en färdig skiva från Fuji iofs, men det känns dumt när jag har en brännare i datorn..
  • Emeliee

JoKo: Om du högerklickar på en bild i "den här datorn", finns det inget alternativ som heter "Bränn" "Bränn till CD/DVD" eller liknande?
    Så gör jag iaf....

• Hilla

Godmorgon!

Jag är helt slut...ungarna sitter och tittar på "Dora - Utforskaren" och jag dricker ett stort glas kaffe...

Meria, läste din blogg här på FL...vilken förlossningsberättelse! Och vad underbart att han äntligen är ute. Han är verkligen sjukt söt. Annars brukar jag tycka nyfödda bebisar är ganska fula...t.o.m mina egna Men Isak var SJUKT söt! Såg inte alls sådär nyfödd ut...utan helt söt i ansiktet En stor kram till dig, du gjorde ett bra jobb lucainatten!

carro, åh vad skönt att veta att man slipper ha ont sen! Ni har ju era små kids i frysen redan Vet hur jobbigt det är med magsmärtor, jag får ju ofta cystor, och det är inge vidare!!

En annan fråga tjejer...jag älskar att läsa bloggar! Nån som har blogg? Länka isåfall så jag kan snoka

Påminner om min egen : hilla.blogg.se

Nu ska jag fylla på mitt kaffe!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Leo & Nellie ♥¸.?°´¯) ♥
  • Nåt annat

Meria: Så SÖT Isak är!!! Säger som Hilla. nyfödda kan vara ganska osöta när de är så där skrynkliga och ihoptryckta. Men Isak är ju en prins med stort P! Grattis än en gång.

♥ Axel 070112 ♥
  • JoKo
    Emeliee - Tack Jag löste det ändå. Det var visst bara att gå in i Windows Fotogalleri istället för "gör DVD" typ Generad

Nu ska jag spana in Merias sida, verkar som det finns ny bild på Isak?? Sen ska jag dammsuga o gå iväg o posta julkorten. Visst 17, måste fota dem oxå så ni får se!!
  • Hilla
    JoKo, vilket ursött julkort Duktiga Emma!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Leo & Nellie ♥¸.?°´¯) ♥
  • LillaMy72

Miniminou: En av Emmys kompisar med familj skaffade en jack russel-valp i somras, den heter Glenn och pappan heter Sven - kanske det rentav är din kompis hund? Det vore ju ett litet sammanträffande men jag tycker bara att Sven kanske inte är ett så vanligt namn på en jack russel (eller på en vovve överhuvudtaget) .

JoKo: Finfint julkort!! Vad pysslig Emma är (och kanske mamma också? ).

Carro, Emeliee & pelagonia: Jag tänkte faktiskt på alla nodejas som bor söderut imorse när jag hörde om jordskalvet. Läskigt!

Jesster: Hur är det med er idag? Fler prickar eller färre?

Nu är min lunchrast slut, måste rusa tillbaks till jobbet!

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos