Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Men, vad hände med att tjuvhugga en gran? 
Vi hugger alltid gran hos Andreas, en polare med massa skog...det luktar inte jul annars 
Här har man vart redig idag, illsjuka barn så det blev innedag...Leo krupp, Nellie astma. Halleluja. Och så feber på det, runt 40 som vägrar ge sig...så det blev lite lussekatts och pepparkaksbak hemma ikväll..o pizza såklart ![]()
Hilla: Här tjuvhuggs det gran!
Hoppas kidsen kryar på sej! Men det låter ju mysigt med lussekatts- och pepparkaksbak samt pizza också.
Ser att det finns fler krassliga barn och mammor, krya på er! Här snoras det också, hoppas att Lovisa inte är sjuk imorgon för då är det julfest på dagis.
Hilla: Ja, vanligtvis har vi gjort det, finns ju liksom hur mycket skog som helst här
. Men vi är så trött på alla småkryp (uääck) och sen allt bök som kommer efter julen, allt barr tamigfan överallt, sen står den några månader bakom garaget, sen ska man dra den till soptippen, nä, då är det enklare att bara kunna fälla ihop den
. Men jag håller med om lukten, nu kommer farmor hit i år och hon ärväldigt allergisk mot gran och tall, men annars var min tanke att bara sätta ruskor i vas som pynt, då får man också lukt men det blir lättare att göra sig av med riset sen
.
Lite halvtråkig kväll, jag gjorde lite mini-spa behandlingi duschen, dvs rakade det som ska rakas, körde tonanade inpackning och sen blev det en ansiktsmask. Nu luktar jag gott
Lämnar ett litet livstecken.
Fullt upp i helgen, med kalas i lördags. Kom massa folk och Iina hade en toppendag! Fick massa fina prestenter, en träspis var ju favoriten. Så vi har blivit serverade mat i soffan hela helgen. Vår bagar-kompis kom med två tårtor, massa bullar och lussebullar och två lådor med kakor på morgonen. Så fika fanns det ju gott om
Så nu har vi hela frysen full med bullar
Denna vecka blir det massa stress också, så jag hinner nog inte vara inne här speciellt mycket. Alla julklappar måste fixas och sen tvätta och sånt tills vi ska åka iväg över jul.
Har varit på luciafirande på dagis nu på morgonen. Vi försov oss, så jävla typsikt. Vaknade fem över sju, vi skulle vara åtta på dagis. Tack för att K var hemma! Så vi hann, till kvart i åtta tom
Och Iinas klänning blev så bra, ska fixa bilder snart. Från kalaset också
Kram på er tjejer!
Bilen: Hehe, blir tanken mig i duchen då eller bara mig i allmänhet
Svag: De där spisarna verkar vara populära, Isak håller också på och lagar mat. Men nu senast har han börjat ta mitt stora ljus i vardagsrummet (ett sånt där runt, cylinderformat) och lägger på bordet och rullar det och säger att han bakar
. Ja, ljuset har fått en lite antik touch av behandlingen...
Haha, förresten har Isak börjat kalla Kent för Kent istället för pappa, jag tror att det är för att jag ofta använder Kents namn när jag pratar med honom. Men det låter väldigt roligt när Isak gastar med sin lilla stämma "Kent? Keeeeent?!"
.
Annars är jag väldigt glad idag, det är nästan en bieffekt av de där tabletterna, när jag väl är glad blir jag så vansinnigt glad, jag känner mig som en exalterad hundvalp som springer runt och glädjeskvätter för att jag inte kan kontrollera mig. Men jag är så peppad på idag, min kompis Sofie kommer förbi, min bror som jag inte sett på 1½ år (men egenligen oftast bara bråkar med) kommer också förbi ikväll, våran nya säng kommer. Jag var så till mig igårkväll att jag hoppade i sängen och Kent höll på att bli galen på mig. Hehe
Morrn!
Idag har jag skött lämningen hos dagmamman, Andreas drog till Dalarna på jobb 5 imorse. Tycker att jag gjorde det hela ganska bra
Sedan var jag och Ludde och handlade, sedan till mitt jobb för lite kaffe och nu sitter jag och kollar på nyhetsmorgon från i söndags, intervjun med hon som skrivit "Mia - sanningen om gömda". Ska nog köpa den, men vad man ska tro vet jag inte.
svag: Kul att ni hade ne bra kalashelg!
Winner: Jag har läst den första boken om gömda, och såg en mindre intervjun med den här kvinnan som skrivit sanningen om... Ja, jag vet inte heller vad man ska tro, låter väldigt konstigt alltihop. Man vet ju inte vem man ska tro på riktigt.