• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • MiIou

Tackar, tackar, jag kan lova att jag varit så sjukt mallig hela kvällen igår! Sen när jag vaknade i morse var det första jag tänkte "vi vann!", och så kände jag mig mallig igen . Jag vet faktiskt inte varför jag är så jäkla nöjd och stolt, men kanske för att allt varit så grått och vardagligt och tråkigt och anonymt, och så kommer gårdagen då jag fick skratta så jag nästan fick kramp, det var en bra dag . Ang. fotona så blev de väldigt korniga när jag la upp dem här, de har inte samma dåliga kvalitet när jag tittar på dem i mappen på min dator, lite konstigt.

Carro: Haha, men erkänn att det kändes lite trevligt att pojkarna kivas om dig? Jag känne rmig mallig när Isak är mammig, typ att jag är bäst, hehe, sen blir jag sur och sotis när han är pappig, haha!

Jag kliver oftast upp på natten när det är något med Isak, Kent vaknar helt enkelt inte längre. Nu de senaste nätterna har han vaknat och varit sådär omotiverat arg igen, det går inte att göra så mycket mer än att sitta bredvid sängen och vänta tills han lugnat ner sig, dalta lite med honom och sen fråga om han vill komma till våran säng, eller om han vill ha vatten, det kan ta ett jäkla bra tag ibland. Nu inatt klev Kent upp för ovanlighetens skulle, och de där två tjurskallarna tillsammans... Kent har noll tålamod när hhan är trött så de börjar ju typ bråka, så hör jag Kent säga "ja men tjura då, lägg av annars skiter jag i det här och går"... Eh??? Jaja, efter många om och men så hör jag att Isak lugnar sig och somnar om, men Isak blev lika arg när det var dags att kliva upp på morgonen, Kent stormar in till mig och är jättearg (för att Isak är arg) och fräser att jag får kliva upp och ta ungen.

Det roliga är att Isak varit jättesur mot Kent på morgonen, haha, så rätt åt honom! Isak vägrade tex gå in på toaletten för att borsta tänderna för att Kent stod där inne, Isak tvärnitade i dörren, stirrade på Kent och gick till vardagsrummet och vägrade gå in på toaletten förrän Kent gått ut därifrån. Men jag gav Kent några onda ord innan jag släppte av honom utanför jobbet imorse, frågade vem han tyclte det var mest synd om på natten, han som var trött eller barnet som var ledsen? Och sa att jag tycker han är sjukt oempatisk och frågade varför han inte kan trösta sitt barn när han är ledsen. Surgubbe.

Isak bet sig förresten rätt illa i tungan igår, han snubblade när han lekte med sina bilar och började gråta. Först trodde vi att det var för att han ramlade, så vi lyfte upp honom och kramade och försökte trösta, sen helt plötsligt spottar han som till och det bara rinner ut blod ur munnen och över min axel och över Isaks tröja! Han har bitit sig jättekonstigt, mitt på tungan, ganska långt in, ser ut som att han tryckt in framtänderna i tungan, det blev ett ganska köttigt sår, stackarn!! Och inte kunde han äta mer på kvällen för det började bara blöda igen och han blev ledsen. Ingen Isak hade jag heller, men han blev ganska nöjd när jag gav honom frysta jordgubbar att suga på istället .
    Tur nog så ser det mycket bättre ut idag, och det är inte särskilt svullet. Men vi sa till dagmamman att han antagligen har ont så hon tänker på vad hon ger honom att äta, typ inte juice till frukost....

Jaha, se är, jag är tydligen pratglad idag... hehe

• JoKo
    Mini - Sen jag blev gravid är det faktiskt Micke som har börjat vakna OM/när Emma vaknar på natten Jag sover som en stock Eller ja, när jag vet att hon är dålig, typ riskerar att hosta tills hon kräks eller så så vaknar jag, men annars är jag helt klubbad..
    Skitskumt!
    fast det är ganska bra, för jag är nog som Kent *skäms* om Emma håller på o stökar utan "anledning" Generad Jag blir skitirriterad o suckar o stönar (omedvetet!) ända tills Micke vaknar o blir förbannad på mig, o då blir jag arg på han istället o så sover jag dåligt resten av natten oavsett om Emma bökar eller ej Hemlis Men jag jobbar på det, eftersom jag vet att det inte är Emsans fel att hon störs av något/bökar runt, o att det snarare blir värre om jag snäser åt henne.

Nehej, om man skulle ta o göra glasyr nu då så bakeriet blir klart (tills det är dags igen ikväll) så att dammsugaren får komma fram o rastas snart
  • Nåt annat

Godag på er! Jag läser här lite då och då, men det blir ju så sällan som jag skriver nåt. Svårt när man inte hänger med riktigt. Vill hur som helst lämna ifrån mig ett litet livstecken och säga att jag nog allt tänker på er ganska ofta.

♥ Axel 070112 ♥
  • pelagonia

Hej

Idag var det luciafirande på dagis..det gick bra trots att Viktor vägrade gå med luciatåget, men det hade jag annat. Men sedan när det var lussebulle och pepparkakor så gick var han framåt..mne han blev så ledsen när vi skulle gå.

Annars känner jag mig så deppig nu..han ingen julkänlsa alls..

Kram alla

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • Carro

Sitter här och småfnissar åt ickeavundsjuka/avundsjuka ungar och tjurskalliga ungar/mammor/pappor, rolig läsning Skrattande

Detta blir nog ett hyfsat långt egoinlägg..

Lussefirande imorse på dagis klockan 8..
    Klockan 07.30 fick jag lyfta upp Sam ur sängen och bära ner honom till toan eftersom ungen vägrade att öppna ögonen
    Nåja, han hade bökat mestadels av natten..
    Väl på dagis var det i princip bara min famn som gällde, så Martin fick fota..
    Sam tyckte det var för mycket folk där..
    Sen kändes det så himla tråkigt, igen, att se alla andra ungar sitta och mumsa på lussebullar och pepparkakor medans Sam totalvägrade att öppna munnen för att ens smaka en smula *suck*
    Han är en fullständig katastrof nu med maten, vi får i princip bara i honom riskakor, gurka (inte alls så mycket som förr) och igår några chips utöver vällingen...

10.30 så var vi iaf hos hans specläkare..
    Glädjande besked först, vågen stannade på prick 10kg, tjohoo!!

Sen diskuterade vi iaf fram och tillbaks kring allt..
    Hon sa att allergibarn är ofta mer utsatta för infektioner.
    Sen diskuterade vi kring att det inte verkar som att han tar upp näringen ordentligt, och framförallt att han faktiskt åt jättebra nu när han gick på antibiotika en hel månad plus att hans bajs blev normal och lymfkörtlarna för första gången gick ner i svullnad..
    ang. hans bensmärtor blev Pia lite orolig att det inte rör sig om ngn brist på ngt iom han i princip bara äter välling.
    Så hon ska ordna icens för att få skriva ut ett speciellt vitaminpulver som vi ska blanda ner i Sams välling.

Nu togs det blodprover för att kolla sköldkörtelvärden igen, b-12 och foslyrabrist, vita blodkroppar, blodplättar, hb, järn samt speciella prover för att kolla om han har ngn immunbrist.
    Sen så ska vi lämna in nytt avföringsprov för att kolla inflammatoriska tarmsjukdomar, plus att svettestet han gjorde när han var bebis inte blev helt korrekt utfört, så det ska utföras ett svettest igen för att ordentligt kunna utesluta cystisk fibros (vilket jag är helt säker på att han inte har).

Just det, sen funderar Pia även på om inte Sam borde vaccineras mot pneumokocker och hon skulle kolla upp om det fanns ngn möjliget att han isf kunde få det hos henne, gissar på att hon vill försöka få oss att slippa kostnaden för vaccinet, det var ju snällt.

Sen skickade Pia in oss till en dietist som räknade ut vad Sam får i sig näringsmässigt, sen gick dietisten och pratade med Pia och sen pratade hon med oss igen.
    Sam får i sig tillräckligt med kalorier, men inte tillräckligt med om det var protein tror jag, så vi ska försöka att succesivt byta ut Duocalen mot ett annat preparat som heter Neocate active, fattade dock inte riktigt hur vi skulle göra, men vi skulle höras nästa vecka igen..

Sen så ska Pia även diskutera med kuratorn kring om jag kan få söka vårdbidrag (finns 1/4-dels, ½, 3/4-dels och fullt) eftersom jag omöjligt kan jobba normalt.
    Problemet som hon sa är att försäkringskassan tittar inte bakåt på sjukdomshistorian, utan framåt och Pia ska kunna ge en bedömning 6 månader framåt i tiden.
    Och som hon sa, iom det inte är en kronisk sjukdom Sam har så är det svårt för henne att bedöma hur han mår om ett halvår, men hon skulle se vad hon kunde göra..

Än en gång kan jag inte annat än säga att jag är så tacksam för att hon är Sams läkare!!!

• Nåt annat

Vilken toppenläkare ni har Carro! Det är så kul att höra att det finns dom som engagerar sig som hon verkar göra.

♥ Axel 070112 ♥
  • JoKo

*Vinkar åt skruttan!*

Carro -
    Det är så där jag (naivt nog) tror att alla läkare är Behöver jag säga att jag inte haft suuuupermycket kontakt med sjukvården? Jag har iaf inte mött några skräcködlor...
    Iaf, skönt att hon hjälper er så mycket o verkligen ser Sam o alla hans problem

Här har jag äntligen en lung stund *andas djupt*. Har hållt på med nåt hela dagen idag. Men nu är det klart! Moccarutorna är förpackade o redo, tårtan står i kylen o suger åt sig ananasen o vanlijkrämen, dammsugaren har fått göra sitt, Emmas rum är förberett för nya saker, hunden är rastad, tvätten är torkad, vikt o undanlagd...
    Måste slå ett slag för TENS-apparaten jag har "fått" - utan den skulle jag ha legat o grinat efter dagens bestyr, men nu värker det bara så pass att jag står ut, även om det är lååångt ifrån skönt.

Vi drog iväg o käkade pizza/kebabtallrik till middag idag. Emma käkade massa pizzasallad (hon bad tillomed om mer!) o hon har aldrig någonsin ätit det förut Eller jo, hon har smakat men inte gillat det o spottat o grimaserat, så vi satt som fågelholkar o kollade på henne. SKOJ med framsteg!! 

Min man ska fira fredagen med att göra revbensspjäll o dricka bärs alldeles strax. Själv ska jag korka upp min ICAs äppeldryck med ciderkaraktär( ) o typ...Käka salta pinnar. Micke har köpt hem chips med garlic-salted smak, o jag vet inte riktigt om det är nått för mig..

• biltokig1

Pela> Bortsett från bakgrunden tycker jag det var jätte fint!!!
    Men är det dagiskort så är det väl

MONZ 061127 *världens goaste* >>> www.innegm.se
  • minbebis76

Vinkar till Skruttan! *vink, vink*

Pela, tråkigt med lägenheten verkligen Hoppas ni kan sälja den snart i alla fall. Ang kortet håller jag med Bilen, fint kort på viktor även om inte bakgrunden var den snyggaste

Carro, ni verkar verkligen ha fått en bra läkare till SAM.

hhhm minns inte mer just nu.

Är lite ledsen för William har börjat slåss sedan typ 3 veckor tillbaka Jättetråkigt eftersom han inte gjort det alls tidigare. På dagis är det 10 killar och 5 tjejer och många utav killarna har redan från början slagits, knuffats och nypts och fröknarna ser det som ett problem. Nu har han tagit efter När vi säger åt honom säger han alltid förlåt och klappar så fint på kinden men jag vill ju inte att han ska slåss alls.
    Tips?

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos