• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Winnertaco

Morrn!

Är det några födelsedagsbarn idag? *skitdålig på att komma ihåg*
    Andreas fyller i alla fall år idag, och jag ska snart baka en kladdkaka. För en gångs skull känns det inte enbart stressande att det kommer folk, utan ganska trevligt!

Johanna sjunger "Bä, bä, vita lamm", men hon kan bara bä, lamm och lillebror. Också gullig med tröttsamt. De brukar sjunga den hos dagmamman eftersom hon har typ 20 får!
    Hon kan en färg: gul (gyyyyl). Det svarar hon på alla färger när man frågar vilken färg det är

pela: Grattis!

Och ingen Meria vill vi se här idag!

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • pelagonia

Hej

Tack alla för era grattis ! Sambon kan inte koppla av förrän det är påskrivet.
    Viktor sjunger inte förutom denna Herr gurka sång..då sjunger han guka guka guka.

Nu frulle och sedan skall jag städa lite.

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • JoKo
    Pela - Grattis!!

Bilen - Söööta Monzen!

Emma kan oxå massa färger, o kan skilja på dem. Vet hon inte på en gång o chansar, är det alltid "sosa" Sjunger gör hon oxå, det senaste är att hitta på eget/kombinera olika låtar typ.."liten båt blöt om magen. lalalalaaaa, liiillebrooooor får strumpa lamm, lalalalaaaaaa, hahahahaaaa, dansa docka gammal ung" osv osv...

Annars är det mest ett himla "tjat" om att det blir tårta på lördag, o rabbla vilka som ska komma o "fika tårtabiten o bulle o leka med Emman. Kalas löööödak, roooooligt mamma!!"

Ska snart knata iväg till dagis, sen ska jag till BM o efter det strosa på stan till dess att min syrra kan ta lunch. Ska hitta nåt fint till Emma att ta på sig på kalaset, o eventuellt lite julklappar..Får se vad notan går på
  • Meria

*smiter in bakvägen så inte Winner ser mig*

Loke sjunger också. Eller ja... "bä bääää vita lamm" och sen "nö nö nö nö" och "Jaaa jaaaa... nö nö nö". Allt han kan på sången Grejen han kör mest är "HÄÄR ÄR" och vad det nu är han pekar på. Sist i badet var snoppen intressant, han stod och pillade på den och sa "snoppeeeen... häääär är snoppeeeen". Japp, bra att du hittat den gubben

♥ Loke -06 & Lillebror BF+1 ♥
  • biltokig1

OJOJ vet inte när jag satt här en morgon sist, Monz ligger i sängen med feber Inget igår men nu så.... tråkigt, får se hur dagen blir. Men tur ändå att jag var ledig igår (när jag hade värsta mensvärken + ryggont) och ledig idag. Får nog vara hemma imorgon med dock.

Monz skiljer på färgerna oxå.... älskar att måla med tusch pennor, ritar en liten klutt och säger färgen.. byter penna och håller på så med alla pennor han har typ. Tyvärr målas det gärna på bordet oxå haha

Meria> Hur känner du dig? Några värkar på G??? *nyfiken*

MONZ 061127 *världens goaste* >>> www.innegm.se
  • Cissi E

På Luddens dagis är det Pelle Plutt som är en av storfavoriterna. Fast Ludden slår bara händerna mot sina ben och säger Putt putt putt och sen böjer han sig fram och tar tag i tån och säger aj, aj, aj med jämrande ton. Sen sjöng han lite på låten Jag hamrar men så fort jag börjar sjunga på den så trycker han fingret mot näsa och säger Tut tut och så är han klar med den sången. Nu sista dagarna börjar även Blinka lilla stjärna bli populär. Men han kör ju mest ett ord åt gången än så länge när han pratar även om man märker att han kan fler och fler ord nu.

biltokig: Aj, aj, det är farligt med sådana där butiker... Jag sitter på jobbet så jag var bara inne och snabbkollade men ska kolla närmare hemma ikväll.

Stefan är på konferens så jag har varit själv med Ludden igår kväll och imorse så det blir skönt när man är två igen.

• Meria
    biltokig: Haft varannan dag hela veckan. Varannan natt har jag haft förvärkar som hållt mig vaken och slemproppen har gått i omgångar. Inatt kom den sista biten tror jag. Allt jag känner nu är mensvärk som blivit starkare sen jag vaknade imorse iaf. Vi får se om det lider nånstans. Svärmor kommer hämta Loke senare, så barnvaktsbiten passar bäst idag. I helgen var typ alla upptagna
    ♥ Loke -06 & Lillebror BF+1 ♥
  • MiIou

Hehe, det är ju på G för dig Meria, Isak kom tre dagar efter att min slemmis släppt, eller vad det nu var, jag läckte något som såg ut som gammalt blod, uäck.

Jag har räknat ut att våran bro väger 20 kg, men jag tycker det låter ologiskt, men kanske inte? Jag sitter och stress-gör det sista.

Sen glömde jag avboka en tandläkartid jag har idag klockan 11, vi ska ses i skolan 12 med gruppen, men eftersom jag glömt avboka tiden får jag betala fullt om jag inte dyker upp, så jag stressar dit, ber till gud att jag är klar till halv tolv och då kommer jag hinna med nöd och näppe till skolan i tid. Det är ju bara en vanlig kontroll, så det tar ju max 30min??

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos