• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • MiIou

Jag tog upp honom till slut, men han var ju trött så han la sig mitt på golvet bara, försökte jag lyfta upp honom i soffan blev han skitarg. Till slut fick jag honom att sätta sig med en bok i alla fall, och då trillar mamma in! Tack gode Gud! Så hon har tagit en promenad med honom i vagnen, tror han kommer somna då. Så nu kan jag pusta ut två sekunder och kanske sätta mig och plugga lite. Han såg helt sjukt trött ut när de rullade iväg, vilken tjurskalle.

Han är alldeles tjurig idag, ska man klä på honom kutar han iväg eller förjar hoppa och sparkas, ålar som en fisk eller blir så där som spagetti. Det tog säkert en timma för honom att äta lunch för det skulle lekas med maten, grisas, tog jag undan den blev han jättearg, sen skulle han INTE tvätta händerna utan sprang till vardagsrummet och torkade av händerna på soffan och soffkuddarna. Suck.

Nåja, nu får jag vila huvudet två sekunder...

• VIP

Nu är jag också magsjuk, blää. Ganska mild men värre än vad de andra i familjen haft. Jonas kommer och frågar om jag verkligen är sjuk lite då och då. Orkar inte gå ur sängen och då måste han ju ta hand om BÅDA tjejerna, oj oj. Som om inte jag gör det varje dag, himla karl. Jag har så ont i hela kroppen trots alveddon. Låg hela natten och frös, alt svettades så jag har väl ingen energi kvar.
    Bara till att läsa här! och skriva lite..

Smirre: Vi vill ha en luftvärmepump som sitter i taket, som har flera inställningar i styrka och såklart både värme och kyla. Så tyst som möjligt och så många filter som det går eftersom vi är allergiska mot pollen. Och billig såklart
    Ni?

• MiIou

VIP: Jag hade också velat ha en luftvärmepump men vi har inte råd. Vi har ett askasst värmesystem, luftburen golvvärme, den värmer inte huset jämt, det är mycket kallare på övervåningen och luften blir jättetorr, och jag som har känsliga luftvägar brukar få problem på vintern då vi inte kan ha fönstret öppen i sovrummet på natten. Sen är det dyrt också.

Vi hade verkligen velat bygga en farstu, men det har vi ju inte heller råd med. Vi har så konstig planlösning, hallen är i direkt anslutning till köket så när man går mellan köket och resten av huset så drar man runt all grus och sand, den är inte ytterdörrarna bra så det drar in kalluft på vintern. Vi har en tvättstuga med ingång på sidan av huset, också den i anslutning till köket, den hade egentligen varit perfekt lämpad som grovingång om det inte vore för en giganättisk vattenberedare som tar upp all plats, sen tvättmaskinen och en diskho där inne. De här husen har så många död-utrymmen, de had everkligen gått att göra en bättre planlösning. Vi har ju en gigantisk hall på övervåningen också, varför? De hade kunnat skippa den och göra badrummet större istället, så man kunde haft tvättstugan där, då hade vi till och med fått in en bastu, och hade kunnat ha ett större kök istället då man kunnat skippa tvättstugan helt. Jaja.

Förresten så kissade Isak i toaletten imorse! Jag vet inte om han har fått sitta på toan hos dagmamman, för han vill inte sitta på pottan längre utan ska till toaletten, så jag har låtit honom sitta där. Det har inte kommit något tidigare, det är så mycket annat som ska tittas på och grejjas med, men nu gav jag honom en tom toarulle och då minsann! Det är så kul när han upptäcker att han kissar, han ger som ifrån sig ett glädjetjut och så tittar han helt förundrat på snoppen, haha!!

• Smirretissen
    VIP - Den luft-/luftpumpen vi har tittat på och som verkar otroligt bra, trots sitt låga pris, är Panasonic IFP 9 (upp till 150 kvm) eller Panasonic IFP 12 (över 150 kvm) som finns på inget mindre än IKEA... Om man är family-medlem...
    Den "lilla" kostar 14 900 kr inkl. installation och den stora 16 900 kr. Vi ska köpa den lilla för vårt hus är bara 119 kvm i ett plan...
    ♥ ♥ ♥ Anton 2006-12-18 ♥ ♥ ♥
  • Smirretissen

Kolla gärna ikeas hemsida... under family och sedan under prutat och klart...

♥ ♥ ♥ Anton 2006-12-18 ♥ ♥ ♥
  • minbebis76

Mini, hihi gulligt att han blir så nöjd när han kissar

VIp, härligt att höra att du också fått sjukan nu Kul med er - här kan man helt enkelt tala om att bajset inte är vittlängre utan grått utan att någon tycker det är konsitgt ELler!?

Vi blev som sagt var hemma idag. När William vaknade imorse så var han ledsen för han fick inte upp ögonen. Helt igenkläggat Efter myckte tröstande och klappande och pussande fick jag tillslut göra rent ögonen så eftr 15 min kunde stackarn se.
    Ringde sjukvårdsupplysningen och hörde efter hur det smittar och det är bara via kontakt.
    Han var ju så pigg och glad när han väl fick synen tillbaka så vi åkte till IKEA och han satt så snällt i sin vagn och rörde inga saker (så ingen blir smittad ) hittade en hel del grejer.Bla så hittade jag 3 babypåslakan med örngott, 2 dra på lakan och 2 påslakan till barn på fyndavdelningen. Priset? 149KR för allt!!!! Kunde inte låta bli när det var så billigt men vad fasiken ska jag med alla lakan till? Nåja - får man fler barn kanske man får en kräkis

Nu ska jag plocka upp innan han vaknar. Hej hopp!

• Majlo

Hej
    Alla är verkligen förkylda nu. Vi med fast idag har Alva varit på dagis iallafall hon e bara snorig ingen feber som tur e.
    Men både jag och lillebror e oxå lite snuviga.

Helgen här har varit lugn.

Nu får vi snart besök så jag får nog väcka Alva nu.

Ha det så bra

• Jesster
    Emeliee: Jag frågade S. var vi fick nyckelskåpet ifrån och vi fick det av mäklaren när vi köpte huset
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Nina Kanin II

Har ni köpt upp hela sortimemtet av storlek 86-92 pp Ida&Emil???????????

Barn är för härliga........
    Igår skulle vi äta lunch Ivar och jag. Pannbiff och potatismos á la äkta svensk (rester från dagen innan) och då säger Ivar (som ni vet är mycket fåordad) Byy!!!Byy! Ja, han sa det flera gånger och jag fattade naturligtvis NADA. Men när jag tog fram burken med lingonsylt så sken han upp och sa glatt Byy!
    Jag tyckte att det var konstigt att han hittat på ett eget ord för lingonsylt för det är verklign inget som vi använder ofta (lyxvara för oss utlandssvenskar)men,men.
    Idag så frågade jag honom om han ville ha mellanmål och då svarar han att han vill ha BYY. Han kan ju inte mena lingonsylt så jag tog med honom till köket och vi öppnade kylen och jag frågade honom var är byy? Han börjar titta sig runt och jag tar fram olika saker och frågar om just det är byy men han bara skakar på huvudet. Men så plötsligt får han syn på något och säger Ah, Byy!!! och så pekar han på LINGONSYLTSBURKEN.
    Så idag har Ivar ätit lingonsylt till mellis fast bara två skedar för han tyckte nog inte det var så gott att BARA äta lingonsylt.

♥ Gull Ivar och Prins Arvid ♥
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos