• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Carro

och här sitter jag mitt i natten..
    Som jag skrev i andra tråden så har Sam hostat så han kräkt under kvällen..
    Efter han somnade så fortsatte hostandet och nu har han hostat så han kaskadspytt 2 ggr..
    Det i sig är väl ingen fara, men han hostar nonstop och har så ansträngd andning
    Pratade med sjukvårdsrådgivningen som tyckte att vi skulle åka in, men jag har ringt till barnakuten och väntar på att dom ska ringa upp..
    Vill hellre rådgöra med dom innan vi åker dit isf, plus kontrollera så att en läkare är på plats så att det inte är flera timmars väntan..

• Smirretissen
    Carro - Usch, så otäckt. Stackars Samson...
    Så får syrrans kille när han hostar... 2 gånger har de fått lov att åka till akuten och då får han andas adrenalin för att luftvägarna ska bli bra igen... sen har de någon hostmedicin som han går på (kommer inte ihåg vilken)...
    ♥ ♥ ♥ Anton 2006-12-18 ♥ ♥ ♥
  • JoKo

hej hej.

Är rätt less på att ha ont o vara mer eller mindre låst här hemma så jag är lite deppig. Ska käka lunch med min syster idag, o samtidigt passa på att köpa både 2års- o nyfödd present. Så då händer det något iaf

Emma fick en knäpp på dagis nyss förresten. Vi sa hej då o allt var frid o fröjd som vanligt, sen pratade jag med hennes fröken i dörren o Emma såg mig genom fönstret o blev ledsen??*haha* hon kom springandes o ropade "mamma mamma" o kastade sig runt mina ben med tårar i ögonen. Jag sa hej då o gick o hon började skratta o gick med fröken in på samlingen????  What??! Knäppgök....

• Emeliee

GodMorgon!!!
    Skulle lämna Milton i morse och vi var sena (som vi alltid är men lite senare än vanligt). hade ställt cykeln och gick in genom grinden och då ramlade Milton. Rakt ner i stenarna så det började blöda på insidan av läppen.
    ÅÅåååååååh, lilla snuffs (och jag stressad och sen till jobb-möte), tog evig tid innan jag OCH dagisfröken kunde konstatera att det "bara" var läppen och inget synbart på tänderna.
    Kul att de ska ha fotografering idag, jag kunde se fläskläppen redan när jag cyklade därifrån....

• Cissi E

Emeliee: Sånt slår aldrig fel. Ska de ramla så gör de det inför fotograferingen. Ludden hade "bara" hela ansiktet fullt av myggbett när han fotades som var röda och svullna. Förskolans föräldrargrupp bjöd in på korvgrillning kvällen innan fotograferingen och det bara vimlade av mygg då. Min syster skulle fotas när hon var sex år på lekis och självklart ramlar hon ner för trappan någon dag innan så hon har värsta blåtiran på det kortet.

• Smirretissen
    Emeliee
    Anton lyckades trilla från pallen dagen innan fotograferingen, så han hade ett schysst sår på kinden... hoppas de tog enskilda bilden med andra kinden mot kameran... då kanske det inte syns...

Igår trillade Anton ner mellan soffan och fåtöljen. Han brukar klättra mellan dem, men igår stod tydligen fåtöljen en bit ifrån och då gick det som det gick... Jag hann bara se ett par fötter som stod rakt upp i luften innan jag hörde dunsen. Sen gick sirenen igång och han blödde lite näsblod... med lite glass och mys i soffan gick det dock över ganska snabbt...
    Sedan gick han resten av kvällen och berättade för P att han minsann ramlat ner. "Anton ramlade däääär"...
  • MiIou

Usch vad allt är jobbigt med Isak, inget man gör duger, han börjar gråta för allt och inget men man får inte trösta, åååhhh man blir ju själv ledsen när han är ledsen men man får inte krama.
    Han kom till våran säng inatt efter ännu en hostattack, det var han som ville det. Jag blev lite förvånad, han har börjat prata och be om saker på ett helt nytt sätt på sistone. Men lätt att sova, jag hade en sån där kväll då jag får springa och kissa var tionde minut, men efter femte gången vågade jag inte kliva upp igen eftersom jag störde Isak, sen låg jag där, väldigt kissnödig med en snarkande sambo och ett förkylt barn som snurrar,börkar, grymtar, andas ojämt, rosslar, snarkar.... Och just det där ljudet när man hör hur mycket slem det är i halsen och man inte kan få honom att hosta, gah!

Carro: Haha, det är nog jag som låter mest norrländsk, men jag har inte sjunkit så lågt att jag säger saker som "heina" och "hoina" (han och hon på typ pitmål, låter vansinnigt roligt )
    Stackars Sam, hoppas han mår bättre nu, hur gick det inatt?

• Jesster

Willa har fått en fantastisk ny egenskap. Hon sticker in händerna i munnen tills hon kräks, så nu har jag två kräkbarn hemma. Småbarntiden är sååå mysig *muttrar*

Den som söker han finner - www.google.se
  • MiIou

Jesster: Haha, men varför i allsin dar gör hon det?

Här hemma är det väääldigt dålig stämning, men jag är på uruselt humör och känner mig jättenere, vet inte varför, tror det är för mycket i huvudet på mig just nu. Kent är ju hemma med Isak, tanken var ju att jag skulle plugga på fm, men allt kaos med Isak har satt käppar i hjulet, sen skulle jag vara i skolan ett, men fick ett sms om att de flyttat det till att vi ska ses först kvart i tre, suck!

• Smirretissen

Blääääääääääääääää.... idag har jag en pessatråkig dag på jobbet... *suck* Vill bara att klockan ska närma sig fyra så jag får åka hem och kramas lite med AntonPanton SunkanSkunkan... å fara iväg på ridningen...

Å inte skrivs det så mycket heller...

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos