Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
En kram till Carro & Sam, hoppas ni får andas ut snart!!!!
Skickar kramar till Carro och Sam, fy sjutton vad obehagligt...
Haha, var på möte för våran linje idag i skolan, de ska tydligen lägga ner två inriktningar, Teknisk miljövård och Lantmäteri, jag var ju ganska säker på teknisk miljövård, jag kan fortfarande läsa "typ" de ämnena som ingått i inriktningen, men det kommer inte stå någon inriktning på mina papper när jag är klar och de ämnen jag kommer läsa i sådana fall kommer vara mer anpassade efter de som läser en annan linje, så det blir mer kemi-inriktat, och jag hatar kemi så...
Men jag bryr mig inte så värst, jag är ju en sån som tycker det mesta är roligt, och det har ändå vägt ganska lika mellan miljö och berg så vad sjutton gör det om jag läser berg istället... Allt löser sig
. Värre är det väl för dem så verkligen ville ha de där inriktningarna, nu får de ju trixa en hel del för att få ihop det. Sen har de ändrar studieplanen till det bättre också, det var på tiden, så nu läser man alla basämnen först och sen alla inriktningar, som alla andra skolor gör.
Kent och Isak har åkt till tippen, jag ska plugga, har en jävla massa som måste göras i helgen.
Om nån kan något om försäkringar vad gäller operationer får ni gärna hjälpa mig i andra tråden.
Har för övrigt en sjuk karl hemma. Ni anar inte hur de i krigshärjade områden har det bättre än honom
Carro: men för tusan
Stackars Sam, hoppas han snart mår bättre!
Mini: trist att de skulle lägga ner ett program. Hände mig under mammaledigheten när de la ner tyskan. Grät väl inga större floder då svenskan var ett gott andraval...
Meria: Ja, fast de lägger ner två, det var flera som iiiinte var så glada på mötet och det blev aningen hetsk stämning, men de löser det ju ändå så att eleverna kan ta kurser som ger ungefär samma resultat i slutändan, så jag ser det inte som så himla hemskt, jag har förståelse för varför det blir såhär, skolan hade blivit lovad vissa saker som inte hölls, sen är det något om någon ändrad regel osv. Inget de kan hjälpa.
Har just kommit hem från Spa-dagen. 4(!) timmar var jag där o bara jäste o hade det vrål skönt
Det var inte så där suuuuper fantastiskt som svärmor tycker att det är, men helt klart kommer jag åka tillbaka
Carro - Näääe, nu är det nästan så jag tycker att ni kan få skicka lite sjukdom hit, det är så himla synd om er
Nu ska jag leka med Emma när Micke ser på tv i 45 min. Undrar om det blir lego. Igen....
JoKo: Jag sitter inte här med min (som vanligt) onda rygg och är inte alls avis, hade jag kunnat göra en smiley som räcker ut tungan åt dig hade jag gjort det
. Hoppas du mår gott nu
Haha, jag har laddat ner Takida (urk) åt Isak nu, han lyste upp när Curley Sue började ljuda ur högtalarna och sa "Kilää!"
Nu laddar jag ner lite Electric Banana band åt honom (eller mig...).
Stackars Carro och Sam... vad ni får kämpa.
Hoppas natten blev ok.
Spa-dagen låter härlig Joko.
Det verkar som om det är fler som har barn de inte riktigt känner igen. Jag tycker att Alve har känts så "deppig" senaste veckan. Han brukar alltid växla mellan att vara superglad (för det mesta) och väldigt arg eftersom han har ett jäkla temperament. Nu har han liksom varit jämnlåg... och de har kommenterat det på dagis också. Men visst är han glad ibland... men det känns som om man får kämpa för att få se den sidan och så brukar det inte vara. Och så får han sådana knäppa idéer - oftast när han vaknar mitt i nätterna - och blir JÄTTEARG om han inte får som han vill. I natt fick han för sig att Igor skulle ge mig sitt täcke. Och när inte Igor ville ge mig täcket blev Alve så arg och grät och skrek i en kvart för att han inte fick som han ville. Natten innan var det för att Igor gick och slängde den bytta kissblöjan och inte jag. Knäppunge. ![]()
Ja det känns som att det varit aningen för mycket nu..
När det kommit till att vara förkyld så har ju Sam varit ganska så skonad, han får ju sina öroninflammationer och rinnande näsa, men mycket mer än så har det inte varit innan..
Natten som gick var iaf mindre dramatisk, han skulle helst ligga på mig varvat med att han snurrade rundor, bökade och hade lite hostattacker bara..
Jag fick inte sovit alls, så halv sju imorse gav jag upp för då sov Sam hyfsat, så då hängde jag upp lite tvätt, slängde in en ny maskin och städade ena toaletten, så fick jag ngt vettigt gjort iaf
Jag fick sova medans Sam var på dagis istället..
Oj så glad han var när jag hämtade honom, en riiiiktig solstråle, så han hade saknat dagis iaf
Imorron är eg. hans lediga fredag, men dom ska på utflykt så han får gå på dagis iaf.
Själv kommer jag, utan dåligt samvete, ta igen lite sömn då med, för min kropp är på gränsen till att braka ihop, jag har en riiiktigt svår magkatarr och har knappt ätit på nästan en vecka, så jag har gått ner 2 kilo, så nu är jag under 50sträcket igen *suck*
JoKo;
Härligt att du haft det mysigt idag!! Man behöver få bli lite ompysslad när man är gravid
Jesster;
Skönt att Elliot inte verkar påverkad iaf, hoppas han börjar få tillbaks lusten för att äta och dricka snart!
Rufs;
Ibland kan man verkligenn undra om man fick 2 barn, en normal unge och en liten knäppgök
Carro: Kram till er! Usch vad ni får gå igenom!
Trollet: Är nöjd mer vår bil, fast det inte funkar just nu :) Är en volvo 940 -97. Men det finns ju nyare varianter. Det drar inte allt för mycket. Det är inte en kombi, men det är ju rymlig innuti, man får plats två barnstolar och en vuxen bak. Men förstår ju om ni tänkt er en lite nyare bil
Kollar på hells kitchen, Gordon Ramsey är ju lite rolig
JoKo: Är inte ett dugg avundsjuk på din spa-dag, inte alls