Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
orkar inte kommentera, är stendöd, vi fick åka till akuten inatt igen..
Sam somnade vid 19 och sov bra fram til 01 när han fick lite välling, han hostade bara lite då och då.
Klockan 02 hostade han mer och spydde, så jag fick ha honom i famnen fram till 03 då det kom en kaskadspya över hela honom, mig o halva sängen..
Efter det blev han tungandad och på ett par minuter blev han skållhet och sen började han krampa och skaka medans han satt i min famn.
Martin tog honom så jag sprang och hämtade tempen, den hade på så kort tid hunnit gå från ingen feber till 39,1
Han fick en supp och sen började han krampa och skaka igen så vi fick åka in.
Han syresatte sig dock bra, så han var antagligen tungandad pga kräkningen och att han fått så hög feber så snabbt.
Kramperna var feberkramper för att hjärnan inte hängt med på en så snabb temperaturökning.
Så vi fick stanna 2 timmar så att tempen gick ner, det räckte att den kom ner till 38,8 och sen hade han myror i kroppen igen och la in högsta växeln för bus, han är makalös
Han har mått bra under dagen, precis som igår, men pepparpeppar så har han inte direkt hostat ngt sedan han somnade, så jag hoppas att han slipper bli så dålig inatt..
men hjälp carro vad läskigt! skönt att myrorna kom tillbaka. kramar
Är på väg till sängen vill bara skicka jättestora kramen till Carro och Sam, fy vad jobbigt ni har det
MEn fy, vad läskigt Carro!!!
Carro: Usch jag lider med er, fy så tungt och läskigt
Så blir man ju rädd för att sova tillslut, för det händer alltid nåt på natten och de kräks och håller på
Skönt att han blev pigg igen så snabbt. Hoppas ni fick sova inatt
Stor kram till tappra Carro och Sam. Nu får det väl ändå vara slut på eländet! *stampar ner foten ordentligt och hytter med fingret*
Hej
För det första en Bamsekram till dig och Sam från mig och Viktor.
Igår när jag hämtade Viktor så ville han inte komma till mig..
. Så han trivs så mycket på dagis nu. Även lämningen går utmärkt nu. Pratar om dagis på morgonen och i bilen. Och bara pytegnäll när man tar av honom kläderna men inget mer så det känns jättebra.
Jag är fortfarande förkyld men Viktor och sambon är friska.
Nu frukost
Hemma på lunch. Har ingen lust att gå tillbaks till jobbet, skulle hellre stanna hemma och häcka vid datorn...
KRAM till Carro och Sam!!
Måste kila till jobbet nu...
Ah, skrev ett inlägg tidigare men datan hängde sig så allt försvann. Vi har äntligen fått tillbaka datan men än så länge funkar inte trådlösa anslutningen så jag får snällt ligga i sängen och skriva. Ligger för örvrigt hemma med ryggskott och har gjort sen i måndags, kul kul.
Kastar ut en fråga till er som har två barn och bil, även ni andra får gärna komma med tips. Vi ska köpa ny bil, har nu en citroen c5 men den är jättestor, drar ganska mycket bensin och repareras ofta. Vill ha en bil som rymmer två barn (vet aldrig när tvåan kommer), är bensinsnål, inte för dyr i försäkring och inte för dyr att köp heller. Behöver inte ha någon sprillans ny bil men inte heller någon hedenhös. Många önskemål där men någon som har tips på bra bil?
Carro: Stackars er och Sam som får vara med om så mycket elände hela tiden, hoppas hoppas det vänder snart.
Vinkar hej vilt till alla i tråden, har saknar er när jag inte haft tillgång till data!!!
Stackars Carro och Sam...
Känns som att ni aldrig får koppla av.
Elliot vätskevägrar fortfarande men verkar inte må dåligt för det. Jag misstänker att det antingen är halsen eller tänder som bråkar eftersom han äter men enbart om jag mixar maten till puré. Jag ger till tid över helgen och blir det inte bättre får jag ringa VC på måndag.
Och det där med nappavvänjning fick jag lägga ner
Jag tror det händer en del i utvecklingen för honom nu och han hänger inte med riktigt. Han är väldigt klängig och i vanliga fall när han ska sova så är det bara att lägga honom, säga Natti natti, släcka och gå. Nu gråter han så han nästan hyperventilerar så vi får vänta ut honom tills han är riktigt trött innan vi kan lägga honom. Igår var det 21:45 och vi släcker själva helst någonstans mellan 21-22 så man är ganska trött på kvällarna.
Men man ska inte klaga, det finns de som har det värre... Mycket värre! ![]()