Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vårt bredband funkar inte, så jag har inte varit här på hundra år, typ...
Hela historien om varför det inte funkar är rätt makalös...
Det la ner när jag satt och pratade med syrran på msn, jag satt alltså still vid datan och gjorde absolut ingenting annat än att surfa när det helt plötsligt bara slutade att fungera. Jag provade att starta om modemet och routern, men ingenting funkade, så jag ringde till bredbandsbolaget. Dom sa att det var fel på vårt nätverk, att någonting var felkopplat. Jag tyckte att det lät otroligt konstigt, eftersom det helt plötsligt bara slutade att fungera, men jag tänkte att jag ber väl Andreas titta på det. Han sa att det var omjligt att det var därför, så han ringde igen. Nu sa de helt plötsligt att det visst funkade, de fick kontakt med vårt modem och vi hade 18 Mbit ut. Trevligt tänkte vi, för vi betalar ju bara för 10
Men det funkade inte i alla fall, och när vi ringde igen så sa de att de hade stängt av det, eftersom de måste byta en kabel för att hemtelefonen skulle fungera nu när vi bytt från telia till bredbandsbolagets telefoni. Vi förklarade att vi aldrig haft någon telia-telefon och att hemtelefonen fungerat ett halvår. De sa att det var omöljligt. Vi fick aldrig nått svar på varför det hade funkat förut och nu helt plötsligt måste de dra en ny kabel, de sa bara att det omöjligt kunde ha funkat förut, så vi la ner den diskussionen.
Vi undrarde varför de inte sagt nått till oss om att de skulle stänga av bredbandet. Det visste de inte, men de lovade att skicka ett mobilt bredband som vi skulle få använda gratis fram tills dess att den fasta linan funkade igen...
SUCK!!!
Nu är jag i allafall hemma hos mamma och pappa, ensam med båda barnen och hunden. Jag vet inte riktigt hur jag tänkte...
Och så har jag fått igenom Ludvig
Så nu heter lillebror det!
Winnertaco = Trist med bredbandet..hoppas det fixar sig. Ludvig är fint namn..sambon har det som top 3.
Skall iväg nu och handla mjölk..blir pannkakor idag. Få se om Viktor vill äta dem för han har ätiit 1 PANNKAKA i sitt liv och det var på dagis förra veckan.
OJOJ vad många sjuka små sötisar vi har här.... usch hoppas verkligen alla blir bättre snart!
Monz var varm igår och röd om kinderna så jag trodde att det kanske var nå´t på G men idag verkar det inte så. Han har även bestämt sig för att inte sova när han brukar om dagarna, runt 12-14 så NU sover han. Måste väcka snart för annars blir det nog inte så bra ikväll.
Winnetaco> Grattis till Ludvig
Jäkligt skumt med datorn fakitskt!!!
Carro> vad skönt att det blir öron OP snart, ni har verkligen haft det tufft med alla sjukdomar.... nu är det en grej som försvinner iallafall.
nähe bäst att försöka blåsa lite liv i lillprinsen ![]()
Winnertaco: Grattis till Ludvig. Som du förstår så gillar jag det namnet
.
I vårt förra hus bråkade vi massor med Telia om just bredband, telefon och digitaltv. Tyvärr var de flesta på supporten helt kass så det tog tid innan felen blev avhjälpta. Det är få saker som kan irritera en så mycket som att ringa och klaga på sånt samtidigt som man vet att personen man pratar med inte har ett dugg att göra med att felet uppstått.
waaa, idag hatar jag FL, haha, hur sjukt är det när man ställer i en fråga och någon helt annan än TS säger åt mig att jag inte ska fråga det, hallå, det är ett öppet forum och jag får väl fråga vad i helvete jag vill! S*tans j*vla missfoster till människor som hänger här!
Sådär! Nu fick jag ur mig det
(jag vågade inte skriva den harang jag egentligen tänkte, jag behöver inte kasta könsord på er stackare så jag valde den enligt mitt vokabulär snällare varianten...
).
Isak blir hemma imorgon igen, han sov hela natten och var pigg i morse så vi trodde han mådde bättre, men icke. Nu känner jag mig hemsk eftersom han fått vara hos dagmamman hela dan. Men jag skyller på Kent för jag ville ha honom hemma men Kent propsade på att han visst mådde bra.
Äh, en skitdum tråd, eller inte tråden i sig, men något om att sambon ville inkludera sitt bonusbarn i testamentet, hans biobarn hade reagerat och deras mamma, jag frågade kort hur gamla barnen var, kanske inte relevant i sig men med tanke på att mamman blandat sig i så undrade jag väl om det var mamman som egentligen reagerat, om barnen var minderåriga alltså. Vad var det för fel att fråga det? Ingen superrelevant fråga men det är ju inte precis som om jag förolämpade ts med frågan, haha. Svaret jag fick från någon anonym var något i stil med att jag inte behöver fråga det och så la den anonyme till "men jag tycker din sambo är helt underbar", typ.
Jag blev kanske onödigt sur men jag hade nyss varit in och blivit tok-missförstådd i en annan tråd, samma som vanligt, jag skriver något, en annan tolkar mitt inlägg fritt och jag får påhopp för något jag aldrig skrivit, haha.
Jag försöker få Isak att sova, just nu kastar han ut allt som finns i sängen för att kunna ropa på mig, jag blir galen...
Mini: jag tyckte inte blutsaften smakade så äckligt, iaf inte efter ett tag
Joko: vi har haft vilma bak och det har gått jättebra. när hon blev äldre och man ville prata lite mer henne så köpte vi en spegel på babyland. jättebra! Vi har tagit bort airbagen fram nu och har Alice där, skönt att de inte behöver störa varandra så mycket tycker jag.
här rullar det på. Jonas erkände idag (jag VISSTE att han kände så, himla karl
) att han trodde att han var mycket sjukare än mig nu när vi var sjuka. Jäjä sa jag...
Nu mår vi mycket bättre iaf så det är skönt. Fast nu ska vi ju vara hemma 2 dygn friska tillsammans, då blir det tjat som vanligt från min sida om städning och sånt. För städning ska det bli
Haha, har läst och läst och läst, men inte mycket har gått in
JoKo: Iina sitter bak, det fungerar super även när jag åker själv med henne. Först var det mycket "mamma hämta det" när hon tappade nått, men nu förstår hon att jag inte når och hon måste vänta. Men sen älskar iina att åka bil, hon sitter och sjunger och roar sig själv
Här är det bara trött, sover inte mycket alls
Varför kan man inte stänga av barnen på natten och sen trycka på "on" på morgonen så man får sova
Kram till er alla sjuka/trötta mammor och barn!