Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Järntabletter är djävulssaker. Jag behöver bedöva hela rumpan numer med salva efter att kompisarna kommit tillbaka av 3 veckors järntablettätande. Så nu vet ni det
Har en blutsaft hemma, men har inte vågat smaka än
Men så fort det känns bättre får jag fortsätta äta tabletterna, man märker vilken skillnad de gör för hur man känner sig. Jag får välja mellan att vara trött och sliten eller ha ont i rumpan
Om astma ligger jag preciiis över gränsen för astmamedicin, så jag har aldrig fått nån. Men här harklas och flåsas det för inget och har gjort det sen jag var liten. Har inte testat lungfunktionen sen gymnasietiden, men va fasen... Harklandet kommer även i samband med allergin. Är allergisk mot allt i luftväg
Alltså gräs, pollen, päls, kvalster...
JoKo: vi har haft Loke bak sen start när vi kör volvon, vilket är oftast... I toyotan sitter han fram som omväxling. Personligen tycker jag det är lättare att ha honom bak, för han är lugnare där. Framme ska han fillra på allt och prata och kasta bilen så jag får plocka upp den och... Vi kommer ha båda bak när lillebror kommer, har en airbag fram. Om Loke är allt för elak mot brorsan får vi ta bort airbagen och ha en fram, men hoppas det ska gå bra.
Joko: Shit vad hurtig du är!!!
Ang. bilen så har vi ett jätteproblem. Ivar har alltid suttit bak eftersom vi har airbag i fram. Nu valde vi att sätta Arvid i mitten i bak eftersom vi inte har ett babyskydd, som man lätt tar ut och in, utan denna stol http://www.concord.de/es/driving/produkte/ultimax/stylecollection.html
som är den enda i Spanien som de kan sitta bakvänt upp till 18 kg (annars är det framåt efter babyskydde som gäller).
Nu är det så att den som designat Saab 95 har gjort en stor miss. Vänstra och mitten bältet i baksätet måste korsas där man sätter fast dem, alltså vänstra bältet klickas fast i mojängen närmast mitten och mittenbältett klickas fast i grejen närmas vänster (helt jävla ologiskt). Detta är inget problem om man sitter två vuxna ibak bara lite krångligt men nu när vi har stolen i mitten så täcker den mojängen där mitt bälte ska klickas i så jag kan alltså inte sitta fastspänd om jag åker bak vilket jag helst vill göra för att ha koll på bebisen. Om jag sätter dem på varsin sida så har jag samma problem plus att jag inte kan ta mig in i mitten. Så nu kom vi fram till att vi skulle ta bort airbagen i fram och flytta fram Ivar. Diego åkte in till Saab med bilen och då säger de att de inte får ta bort airbagen för det är olagligt. Så hur fan beter vi oss????????
Och du Joko, ha det så himla mysigt imorgon!
Jag verkar vara en av de få som faktiskt tycker blutsaft är helt ok att dricka
.
Hmm, ja,vi testar nog sätta henne bak i bilen. I värsta fall är det ju inte SÅ svårt att flytta fram henne igen
Nina - Vaddå olagligt??
jag har legat i badkaret en 40 minuter o nu fick jag ett bak-begär
vet inte vad jag ska hitta på att baka bara
Äppelpaj, sockerkaka, kladdkaka eller muffins...Micke är rejält less på kladdkaka, så det blir nog en helt vanlig sockerkaka idag. Nästa vecka blir det iaf bullbakande igen - det var helpoppis här hemma
Mini = JAg köpte den i vår lokala hölsoaffär men dem har den säkert i vilken hälsobutik i din närhet..eller på nätet då.
JOKO = Viktor sitter framme men vi måste oxå sedan vänja han där bak innan nästa kommer.
Nu har jag ätit gårdagens middag till lunch.
Är fortfarande så förkyld..Sambon har lämnat Viktor varje dag denna vecka.
Men en sak. Jag har inte anmält till FK..för jag känner att det tjänsar ingte till.
Men jag kan väl ändå ha Viktor på dagis heltid ?
Ang. bilbarnstolar så åker Elliot fram och Willa sitter bak.
Elliot är helkonstig och jag blir så frustrerad! Över en natt bestämde han sig för att välling (hans favorit) är djävulens påfund och han vägrar att en röra pipmuggen. Det är väl okej att han inte dricker välling, men han vägrar dricka överhuvudtaget! Pipmugg är det enda han dricker vätska ur men han vägrar. Jag har försökt med mugg och nappflaska men det spelar ingen roll, han ska inte dricka bara. Vatten, mjölk, saft, Nan spelar ingen roll.
Han får ju på tok för lite vätska i sig, det märker jag ju på blöjorna, men jag vet liksom inte vad jag ska göra? Fruktpuré är det enda han glatt smaskar i sig men jag tänker inte ge efter och bara ge honom det för det känns mer som en fix idé han har fått.
Han äter lite och jag blandar ut maten med mjölk så han får ju lite vätska där, men räcker det verkligen?