Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Har haft en softers dag idag. Jimmie lämnar och hämtar på dagis, så jag fick sovmorgon och allt imorse. Känner sig nästan dum att kliva upp 10:30 till ett tomt hus. Men jag njuter medan det varar och är möjligt
Så man har mest suttit här idag och läst trådar, som vanligt.
Carro: men lilla Sam-pojken... Skönt att det löste sig!
Medusan: Låter som att ni har det jobbigt också
Det kan inte vara lätt om man inte känner full tillit till personalen på dagis.
Jesster: underbart, verkligen, det första man skriver i sin "mitt första år"-bok: "Idag lärde sig Willa stoppa in fingrarna i munnen tills hon spyr..." Stackars lillan och stackars dig mitt uppe i allt. Inga bra råd, bara kramar att ge ut och hoppas morgondagen blir mer uppåt!
Får nog krama om er alla tre, önskade man instället hade lösningar att dela ut.
Ser att de är fler än jag som har sjuka och skrikande barn. Kram till er alla
Ivar har ju varit snorig och hostig sedan ifredags och imorse vaknade han 7,30 och grät och tog sig för örat. Slängde mig på telefonen kl.8 för att ringa VC och jag fick tid 11.45. Arvid har ju också blivit lite snuvig så han har haft det lite jobbigt att sova inatt och så blir han så ivrig när han ska tutta så han sväljer så mycket luft.
Arvid skrek hela morgonen och jag och Diego fick turas om med barnen fram till 10 för då skulle Diego på träning. Det var inte så lätt att klä på två ledsna barn och så mig själv också. Arvid somnade iaf så fort vi kom ner på gatan med vagnen.
Mycket folk på VC och man har säkert fått med sig 10 nya virus hem. Ivar hade naturligtvis öroninflammation så vi fick gå förbi apoteket på vägen hem.
Var hemma vid 13.30 igen och kl.14 åkte Diego så nu är jag ensam med barnen tills på torsdag morgon.
Har tre olika mediciner till Ivar och penicillinet tyckte han smakade peck, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att få i honom det.
Har fått D-vitamin droppar till Arvid och något slags örtte mot gaser.
...och nu har även Emma ett snyggt bitmärke på kinden
Det är sånt som händer, så det gör oss inte så mycket. Emma bryr sig inte heller, hon hade inte ens varit ledsen utan plötsligt hade hon bara blivit biten sa personalen..Jag tror ju hon gav igen istället för att gråta
Ja, skönt ändå att det inte hade gått hål, då hade det inte känts så bra ![]()
Nähä,nu fick jag inte sitta här mer..
Jesster: Låter inte som att du haft någon vidare superkul dag, jag förstår fortfarande inte varför hon stoppar handen i halsen så hon kräks, borde hon inte sätta ihop två ovh två, typ handen i halsen - kräkas - inte skönt?
Carro: Jag har också förkylningsastma, jag tycker det jobbigaste är att det känns som om det täppt igen med slem och att man så gärna vill hosta upp det, men ju mer jag hostar desto mer irriterad blir jag ju i lungorna och det täpper igen mer. Det man kan trösta sig med när man har barn med astma är att det ofta växer bort med åren, min har jag fått när jag var runt 17-18 så då får jag dras med det. Kent var en sån där som åkte fram och tillbaka till akuten som liten och hade ordentliga anfall, men nu i vuxen ålder har han inte haft problem mer än när han gjorde lumpen och de hade tunga fys-grejjer.
Isak verkar lite bättre nu, shit vad det har varit grinigt idag, krokodiltårar för ingenting. Nu kom han och sa att han ville bada så båda killarna är i badkaret nu
.