Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Jag blir vansinnig!
Elliot är ju jätteförkyld och då väldigt lättklöken så han kräks så fort han får fast mat och hostar till lite. Mat vill han däremot äta (men kan inte) men välling och gröt är plötsligt det äckligaste som finns och han vägrar dricka. Detta är tredje dagen nu och jag börjar bli lite orolig. Tidigare när han är sjuk så har välling alltid gått ner, nu börjar han gråta så fort man tar fram den. Fruktpuré verkar funka något sånär och där är ju lite vätska i.a.f. 
Nu förökte jag få i honom mat och han spyr rakt ut, samtidigt ligger Willa på golvet och skriker och kräks för hons sticker händerna i munnen. Katterna ylar för att ungarna gråter och skriker och jag har mest lust att gå hemifrån. 
oj jesster, låter som ni har en kaosdag därhemma! Isglass eller isbitar kanske är roligt att suga på? saft och läsk? (haha inga hämningar med socker här inte). Går det inte med mosad mat heller? Annars får ni väl köra med puréerna.?
carro: ja hur gick det inatt?
ang fotografering har de det på ÖF men jag ska be pappa ta bilder på barnen någon dag när de är hela och rena
Han har en ny fin kamera och är bra på porträtt. Tänkte ta en av bilderna och förstora upp och ge till Jonas när han fyller år. Han är så himla svår att köpa till.
Hej godingar!
Syrran kom hit för ett tag sen, så nu har hon och Sm åkt iväg för att möta upp en kompis till syrran och hans son, dom ska till brandstation och kolla brandbilar
Det var bra att vi åkte in inatt..
Normalt sätt så ska man ha en syresättning på mellan 98-100% och Sams var nere på 92% (för att få syrgas ska den va nere i 90%, så tur att det inte var riktigt så illa iaf)
Sköterskan och läkaren var mäkta förvånad över hur glad och pigg Sam var med tanke på hur dåligt hans syresatte sig.
Han fick andas in 2 omgångar ventolin (ojoj, en i vanliga fall speedad Sam nu speedad på adrenalin, herregud vad han höll låda, tur vi var ensamma!) och det gjorde susen.
Läkaren sa att det rörde sig om förkylningsastma, så vi har fått utskrivet flytande Bricanyl som han ska få.
Hon sa att många barn får det en gång i livet, sen slipper dom det, men om dom får det 3 ggr så måste det medicineras, gissar på att hon menade att dom barnen isf har astma.
Vi var hemma 6 imorse, så Sam slocknade och sov till klockan 11.
Han hostade dock, så min sömn blev det inte mycket av, så jag ska sova nu, skönt!
Gissar på att Sam kommer att hosta inatt med för han hostar kraftigt fortfarande.
Jesster;
Köp hem t ex nyponsoppa och se om han vill dricka det annars.
Det funkade till Sam förr, tills den gången han fick en hostattack under tiden han drack och spydde upp allt *suck*
återkommer senare, mina ögon håller på att trilla ihop!
Vad skönt att ni åkte in Carro!
Syrrans Lucas hade också apdålig syresättning... Men Lucas har ingen förkylningsastma... hans förkylningar bara sätter sig på luftrören...
Hoppas på snabbt tillfrisknande nu!

till Sam från Gabriel!
Ska snart iväg och hämta min lilla snoris på dagis. Vet inte varför men jag har så kraftig separationsångest från honom just nu och oroar mig för att han kanske är mer ledsen på dagis än vad jag är medveten om *darrar på läppen*.
Vet inte varifrån dessa tankar kommer ifrån för det finns inte mycket som tyder på att han skulle vantrivas.
Är väl kanske att han varit sjuk mycket på sistone, haft jättebesvär med nya tänder, ätit dåligt, sovit dåligt och så den förbannade brännskadan då som han fick på dagis för några dagar sedan 
Smirre;
Usch, stackars Lucas
Hoppas att han växer ifrån det med åren, det måste vara riktigt jobbigt för hema familjen att ha det så!
Men du, en tanke..
Kan dom inte kolla möjligheten att få hem en sån inhalator som finns på sjukhuset så att dom slipper åka in om det blir för jobbigt?
Jag vet att det iaf funnits såna att ha hemma..
Medusan;
Jag tror att det är fullt normalt att känna så
Jag tycker det känns, jag vet inte, fel? när jag lämnar Sam..
Han är ju min lilla prins och det är jag som ska ta hand om honom!
Nu har det liksom lagt sig efter inskolning och allt och man har hunnit smälta det lite mer att ens unge är en dagisunge och det är nog då som separationsångesten sätter in ordentligt.
Och som du skriver om att sova dåligt, då är det inte det att man kan låta dom få sova lite längre, utan då får man istället väcka och det känns också jobbigt..
Iom brännskadan så känns det såklart lite extra oroväckande att lämna..
Du får kolla lite extra när du hämtar så att du inte ser "farliga" saker framme.
Om du märker att så inte är fallet så kanske det känns lite bättre?
Carro
Det har tack och lov bara hänt 2 gånger att de behövt åka in, men alltid när han är förkyld så har han en fruktansvärd hosta och det har han ju medicin emot...
Inne en snabb titt
Har lite feber och är stormförkyld..BLÄ. Skall hämta Viktor kl 15 på dagis.
Kommer väl smitta Viktor nu. Han som har hållt sig frisk länge..eller så klarar han det precis som sin pappa som aldrig är sjuk.."avensjuk".
Gällande dagis går det super bra och även lämningen går bättre. Han gnäller mest nu men när jag nu säger mamma hämtar dig sen så blir han lugnare ich dem sääger så fort jag stängt dörren så är han glad igen.
Carro = Stackars Sam..Men gud vad bra att ni åkte in. Kram
Jesster = Nä fy vilket elände. Hmm har inga tips än dem ni redan pratat om..Hoppas det blir snart bra.
Kram till er alla som har det jobbigt med sjuka barn eller är sjuka själva.