• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Carro

Tack för att ni bryr er sötnosar!!

Jag ringde sjukhuset där Sam ska sätta in rör och göra biopsin på lymkörtlarna innan idag för att kolla med tid..
    Efterr emissen till min egen armbågoperation försvann en gång så litar jag inte på remisser, med all rätt, har fått ordning på remisser på villovägar efter det med..

Iaf, tydligen så har dom som policy att barn ska väga 10 kilo innan dom får sövas, men det skiter jag fullständigt i, jag anser att dom får även utgå från barnets ålder och i Sams fall det faktum att han varit sövd innan med!
    Sköterskan höll med mig och som vi sa, han väger 9,7 nu och förhoppningsvis med all näringpulver han får i sig så borde han väl kunna öka iaf 100 gram.. (höga förväntningar, sen i maj har an gått upp jag tror det är 115gram..)
    Han bör iaf få en tid om 5 veckor, så vi får väl se det som en 2 års present

Krodan;
    Jag tror det är som du säger, man blir härdad.. Tillslut så är det liksom ens vardag och det är bara att gilla läget, även om man verkligen inte önskar att det var så..
    Hoppas verkligen att astman växer bort, fort!!

Jesster;
    Ingen rolig dag inte.. Hoppas att Elliots hosta blir bättre så att han får behålla lite mat!

Mini;
    Jag fick ansträgningastma när jag var i 12-års åldern, och trodde att den växt bort, men när jag var på koll för typ 1 månad sen så visade lungfunktionsprovet på att jag fortfarande har det, jag som trodde att det bara var dålig kondis
    Jag hostar och harklar mig väldigt mycket, främst vid läggdags och det är såååå störigt!
    Jag trodde att det var sk "tics" men läkaren trodde att det var pga astma.
    Jahapp, där ser man! Ska iaf ta Pulmicort morron och kväll, fast jag har fortfarande inte hämtat ut det..

Medusan;
    Bra att ni tar tag i situationen och ska ha möte igen med personalen!
    Att ha fötroende för dom som har hand om ens barn om dagarna är ju såklart a och o..
    Jag är så som person, att jag litar på min intution, för den brukar stämma..
    Ens intution tror jag eg. är ens undermedvetna som snappar upp saker och detaljer som ens medvetna jag inte riktigt hinner uppfatta helt enkelt och därför ska man lita på den..
    Har du mycket i skolan?
    Du kanske kan få be om att få vara med G ngn heldag på dagis så att du ordentligt kan se hur fröknarna är med barnen, det hade förhoppningsvis antingen lugnat dig eller bekräftat din oro.

Nina Kanin;
    Du har det inte lätt just nu! Hoppas att det går smärtfritt fram tills Diego kommer hem!
    Om Ivar har mycket ont i sitt öra så kan du testa att värma lite lök (sätt biten på en tandpetare och värm med en tändare) riktigt varmt, linda in i bomull och sätt på plats i det onda örat..
    Så gjorde mamma på mig när jag var liten och det är såååå skönt!
    Tyvärr så är inte Sam samarbetsvillig alls på den biten *suck*

JoKo;
    Så skönt att Emma ger tillbaks, hon får allt visa att tjejer kan!

Nu kommer jag nog inte ihåg mer!

• Medusan
    Carro

Jag tror också att det där med intuition har jättemycket med ens undermedvetna att göra och att det ofta har något viktigt att säga även om det kanske inte verkar så vid första anblicken. Uppenbarligen finns det saker som gör att jag inte känner det förtroende som jag borde kunna göra för dagispersonalen. MEN jag vet att jag kan noja rätt mycket i onödan också så jag vill inte göra någon jättestor grej av det. Så länge G verkar ha det bra på dagis så nöjer jag mig med att vara en sådan "besvärlig" förälder som vid varje hämtning vill ha svar på hur han haft det plus att jag då och då bokar in lite extra möten med Gabriels inskolningsfröken för att få höra hur det går. Om det är något som stör mig eller som får mig att tro att Gabriel far illa på något vis så tar jag upp det på en gång!

Förresten har den fröken som var orsaken till att Gabriel brände sig bett om ursäkt från hjärtat och jag har släppt det. Hon såg skitnervös ut idag när jag hämtade för hon och jag har inte fått chansen att prata efter olyckan.

Nu ska jag kolla klart på Tila Tequila på MTV *flinar* sen sova.

Kram!
  • Jesster

Min stackars, stackars lilla bebis... Hon gnäller och småskriker hela tiden när hon inte småslumrar. Hon är snorig och undrar nog vem som har varit dum och lagt taggtråd i halsen på henne. Vad man önskar att man kunde ta allt det onda ifrån dom

Den som söker han finner - www.google.se
  • Smirretissen
    Jesster
    Uscha uscha, stackars Willa... Ja, man är ju helt i händerna på den dumma sjukan... Hoppas hon blir frisk fortare än fort...

Hur mår Elliot idag?
    ♥ ♥ ♥ Anton 2006-12-18 ♥ ♥ ♥
  • MiIou

Jesster: I know the feeling... Aldrig rolgit när de är sjuka. Hoppas de kryar på sig snabbt.

Ang. förkylningar är jag glad att Isak dricker te, det kommer ju som väl till pass när han rosslar och hostar.

Jag är så vansinnigt trött, jag fattade grejjen först idag så nu har jag plockat fram de där förbannade järntabletterna. Som jag märker så måste jag nog äta dem vid varje mens, jag blir en zombie annars, klarar knappt av att mig upp ur sängen. Men hur kul blir magen sen? Är det någon här som testat blutsaft? Jag har fått det tipset men går det att dricka utan att kräkas?

I helgen gjorde vi klart mitt pysselrum, igår plockade jag upp symaskinen. Fy fasen vad skönt att ha sin egen hörna! Började sy in min jacka men det är så jävla jobbigt när den är fodrad, då ska det sprättas upp och gormas och man har tyg tamigfan överallt när man håller på. Nåja, det bli rnog bra.

• pelagonia
    Miniminou skrev 2008-10-15 08:51:12 följande:
    Jesster: I know the feeling... Aldrig rolgit när de är sjuka. Hoppas de kryar på sig snabbt.Ang. förkylningar är jag glad att Isak dricker te, det kommer ju som väl till pass när han rosslar och hostar.Jag är så vansinnigt trött, jag fattade grejjen först idag så nu har jag plockat fram de där förbannade järntabletterna. Som jag märker så måste jag nog äta dem vid varje mens, jag blir en zombie annars, klarar knappt av att mig upp ur sängen. Men hur kul blir magen sen? Är det någon här som testat blutsaft? Jag har fått det tipset men går det att dricka utan att kräkas?I helgen gjorde vi klart mitt pysselrum, igår plockade jag upp symaskinen. Fy fasen vad skönt att ha sin egen hörna! Började sy in min jacka men det är så jävla jobbigt när den är fodrad, då ska det sprättas upp och gormas och man har tyg tamigfan överallt när man håller på. Nåja, det bli rnog bra.
    Blusaften smakar BLÄ enl mig..fick tips om denna som jag tar nu..den smakar bra. Åt den med viktor med.

www.evitamin.se/ProductSheet.aspx
    Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • Smirretissen
    Mini
    Du som är vår syjuntabrutta här i tråden... Hur gör man smidigast om man vill sy in ett par jeans i bensluten så att det blir snyggt? De jag har är lite för mycket boot cut och jag vill ha de lite smalare nertill...

Oh, järntabletter... INTE min favorit... blir stenhård i magen... Blutsaft har jag aldrig provat, men har hört att det ska vara jättebra...
    ♥ ♥ ♥ Anton 2006-12-18 ♥ ♥ ♥
  • Nina Kanin II

Godmorgon!

Arvid har sovit i babysittern i natt. Kanske inte det bästa men stckarn kom ju inte till ro varken i sin säng eller i min säng fast jag höjt upp han huvud, så till slut åkte babysittern fram och han har faktiskt sovit riktigt bra. Men när han vaknar för mat så kommer snoret i täpper till så han har haft det så jobbigt med tutten.
    Sedan vaknade Ivar vid 3.30 och vägrade att somna om i sin säng så jag fick plocka in honom till mig. Ivar har börjat vakna vissa nätter och så har han svårare att somna på kvällen sedan lillebror kom.........
    Fick ge Arvid lite alvedon i går kväll för han ick lite feber men nu på morgonen var temperaturen normal igen.
    Ivar och jag har just ätit frukost och jag passade på att ge honom penicillinet ftersom han var på bra humör. Lekte att sprutan var en helikopter och sedan tjoffade jag in det i kinden på honom (som medusan tipsade) och sedan juicemuggen. Han försökte spotta ut men det mesta fick han i sig iaf.

Jesster: Åh, inte kul med händer i munnen så att hon spyr. Ivar har aldrig spytt men Arvid spyr hela tiden för han är så glupsk, får byta kläder 4-5 gånger om dagen ibland.
    Och visst är det hemskt att se de små vara sjuka.

Mini: Aj, vilket dilemma med järntabletterna. Vet av egen erfarenhet att de inte är så kul för magen. Har själv aldrig provat blutsaft.
    Blir så avis på er som kan sy, sticka och virka. Tänk vad mysigt om jag kunde göra en liten mössa till Arvid eller sy ett par snygga gardiner.
    Jag avskydde syslöjd när jag var liten, ville alltid ha träslöjd. Kan faktiskt sy korsstygn, det är det enda jag lärde mig.

Medusan: När Ivar börjar på dagis så kommer jag vara den jobbigaste och besvärligaste förälder som spanjorerna någonsin träffat. Tänk bara när han ska skolas in vilket görs på två dagar här och då får inte föräldrarna vara med.

Carro: Tack för tipset om löken. Vet att rålök hjälper vid hosta men visste inte att det var bra mot öronvärk.

Ska nog inte klaga så mycket för om det är någon som haft det tufft så är de du/ni. Men det är ju så som ni säger att man vänjer ju sig vid det mesta så det som för en del känns som ett mindre helvete är ju vardagsmat för andra.

♥ Gull Ivar och Prins Arvid ♥
  • JoKo
    Mini - Blutsften smakar verkligen...Järn Jag sköljde ner med saft så det gick bra ändå, o märkte resultat (=piggare!)väldigt snabbt. Tycker absolut att du ska prova faktiskt...

Jesster - Stackars liten!

Jag o Emma var på Maxi o handlade innan dagis idag - hurtigt värre va!? ..så nu vet jag inte vad jag ska hitta på tills jag ska på VG:n runt 14
    Imorgon ska jag iaf äntligen på spa-dagen Ska bli så hemskt skönt att bli ompysslad!

På fredag är Emma ledig, då ska vi åka o hälsa på Emmas kompis nykläckta lillasyster som är 2veckor då, sen fortsätter vi till min mormor för att städa bilen. Den är grymt äcklig invändigt!!!

Har ni förresten era barn fram eller bak i bilen? Emma har ju alltid suttit fram, funderar på att flytta bak henne nu så bebis kan sitta fram sen, men är lite tveksam till hur det ska gå Vi sitter ju o tittar på saker o pratar massa när vi åker bil, så om man åker själv med henne kanske hon blir arg för att hon inte ser vem hon pratar med lixom?
  • MiIou

Pela: Måste den beställas över nätet eller tror du de har den på apotek eller hälsokost? Ska och köpa ut mitt garn jag lagt undan idag och de har en hälsokost bredvid, så jag kan ju alltid kika in...

Smirre: Beror lite på hur sömmarna ser ut, är det dubbelsömmar så blir det lite krångligare, är det vanlig söm så hade jag helt enkelt sytt in den nedre delen av byxorna, är de mycket vida får man ju ta in på båda sömmarna/sidorna för annars kommer byxbenet att se "böjt" ut. Är det dubbel/tvillingsöm så måste den nog sprättas upp, sen får man klippa bort överflödet och lägga ihop byxorna igen, blir lite krångligare, och jag märker att det här är jättesvårt att förklara... Men är det inte mycket du tänkt sy in så skulle jag nog ta in dem på insidan av benet, men hur det sys ihop beror ju lite på vad för slags söm byxorna är sydda med nu.

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos