Inlägg från: Jesster |Visa alla inlägg
  • Jesster

Nodejas Babes och Bambinos

Mini: Många bebisar gör tydligen så. Först är det händerna som åker in och sedan alla grejer de kan få tag på. De övar på att förflytta kräkreflexen längre bak i munnen så att de ska kunna äta fast mat sedan.

Tur att Elliot aldrig gjorde så... Visst tuggade han på händerna, men inte så han spydde. Och Willa är bara 3 månader, det dröjer nog länge innan hon begriper det där med aktion/reaktion
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Jesster

Min stackars, stackars lilla bebis... Hon gnäller och småskriker hela tiden när hon inte småslumrar. Hon är snorig och undrar nog vem som har varit dum och lagt taggtråd i halsen på henne. Vad man önskar att man kunde ta allt det onda ifrån dom

• Jesster

Ang. bilbarnstolar så åker Elliot fram och Willa sitter bak.

Elliot är helkonstig och jag blir så frustrerad! Över en natt bestämde han sig för att välling (hans favorit) är djävulens påfund och han vägrar att en röra pipmuggen. Det är väl okej att han inte dricker välling, men han vägrar dricka överhuvudtaget! Pipmugg är det enda han dricker vätska ur men han vägrar. Jag har försökt med mugg och nappflaska men det spelar ingen roll, han ska inte dricka bara. Vatten, mjölk, saft, Nan spelar ingen roll.

Han får ju på tok för lite vätska i sig, det märker jag ju på blöjorna, men jag vet liksom inte vad jag ska göra? Fruktpuré är det enda han glatt smaskar i sig men jag tänker inte ge efter och bara ge honom det för det känns mer som en fix idé han har fått.

Han äter lite och jag blandar ut maten med mjölk så han får ju lite vätska där, men räcker det verkligen?

• Jesster
    Smirre: Smart! Jag får nog göra det sen.

Jag fattar bara inte varför han plötsligt vägrar dricka? Och speciellt välling som han alltid älskat. Provade med majsvälling men fruktpuré i i morse. Den smakade enbart banan och jag försökte t.o.m. sked. Han gallskrek och spottade ut det.
  • Jesster
    Medusan: Nä, han är som vanligt. Pigg och busig. Lite gnällig emellanåt, men han är ju förkyld och har nån elak tand på gång (som vanligt). Efter en Alvedon blir han glad igen. Men det där med halsen kan vara något... Fast då borde han inte äta heller tycker jag.

Elliot dricker inte ens en liter i vanliga fall. 4 dl kanske... Men då har han kissiga blöjor jämt också.
  • Jesster

Fast en positiv sak är att vi kanske har vant av honom nappen! Detta är nog 4:e dagen utan napp. Han har bara haft nappen när han sover den sista tiden men nu när han började bli sjuk och kräkas av allt slem så fick han inte ha den för då samlade han mer slem i munnen.

Nu slemmar han inte alls så mycket längre utan hostar bara ibland men nappen verkar han inte sakna.

Och Willa bara sover och äter knappt hon heller... Barn gör en gammal i förtid! Man oroar sig ju jämt för någonting!

• Jesster
    Jossan: Ja, det är kanske så Jag får fortsätta att ge honom fruktpuré, det är ju inte onyttigt och han måste ju ha i sig någonting.
  • Jesster

Stackars Carro och Sam... Känns som att ni aldrig får koppla av.

Elliot vätskevägrar fortfarande men verkar inte må dåligt för det. Jag misstänker att det antingen är halsen eller tänder som bråkar eftersom han äter men enbart om jag mixar maten till puré. Jag ger till tid över helgen och blir det inte bättre får jag ringa VC på måndag.

Och det där med nappavvänjning fick jag lägga ner Jag tror det händer en del i utvecklingen för honom nu och han hänger inte med riktigt. Han är väldigt klängig och i vanliga fall när han ska sova så är det bara att lägga honom, säga Natti natti, släcka och gå. Nu gråter han så han nästan hyperventilerar så vi får vänta ut honom tills han är riktigt trött innan vi kan lägga honom. Igår var det 21:45 och vi släcker själva helst någonstans mellan 21-22 så man är ganska trött på kvällarna.

Men man ska inte klaga, det finns de som har det värre... Mycket värre!

• Jesster

Elliot vätske-vägrar fortfarande så jag ringde BVC. Han ska få följa med dit på måndag när Willa ska pnemukockvaccineras. Hon hade aldrig hört talas om ett barn som slutar dricka från en dag till en annan, men ungar kan få många underliga idéer för sig.

Det är ju ingen panik för han får mycket vätska genom maten och fruktpurén men hon ska se om hon kan kolla munnen och näsa och se om där är något anmärkningsvärt. Vi ska spraya hans näsa nu under helgen också.

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos