Inlägg från: Jesster |Visa alla inlägg
  • Jesster

Nodejas Babes och Bambinos

*vinkar till Myran*
    Är så avis på ert husköp! Det är så roligt att flytta (samtidigt som det är lite läskigt)

Den som söker han finner - www.google.se
  • Jesster

IDOL - Alltså, jag tycker inte om vad de gjort med Annas hår. Hon ser ju inte klok ut! Tycker det är skitfult. Innan var hon lite egen, nu ser bara konstig ut med Barbiehåret.

• Jesster
    VIP: Hoppas det onda har släppt nu! Otrevligt att ha så ont att man funderar på att åka till akuten.
  • Jesster

Vad otäckt att krocka! Men bebisen är skyddad i magen så det behöver du inte bekymra dig för men ta det lugnt i några dagar och lyft inget tugnt. Och då menar jag typ att hjälpa till att flytta eller så

• Jesster

Alla har uppräkning om vad det gör så jag tänker inte vara sämre Här har vi handlat nya fiskar och växter till akvariet så nu är det storstädning av akvariet så det blir snyggt igen. Det har varit lite försummat i några månader.

• Jesster

Var svintrött igår och kunde slocknat 21:00 men det blev 22:30 istället. 00:00 vaknar jag av att Willa börjar vråla, bara sådär! Har aldrg hänt innan. Först trodde jag det var en mardröm men det gick inte att lugna henne riktigt. Gick ner och satte mig i soffan med henne och försökte trösta henne. Hon skrek och skrek och tårarna sprutade. Kände mig hemsk som inte kunde ta bort det onda eller ans komma på vad som gjorde ont.

Hon hade ingen feber. Kan ha varit en fis på tvären, något annat kan jag inte tänka mig. Tryckte på öronen och visst skrek hon mer då men efter 30 min somnade hon upprätt i min famn. Gick och försökte lägga henne och hon skrek igen så jag satt uppe till 1:30 då jag kunde lägga henne.

Sedan skulle hon upp igen och äta 5:45...

Om jag var trött igår är det ingenting mot vad jag är idag Elliot verkar ha sovit lugnt igenom allt skrikande den lyckosten.

Jossan: Tuffa Emma som RIDER!!

Carro: När ska det lugna ner sig för er egentligen?!

• Jesster
    Smirre: Elliot har ganska känsligt blodsocker. Är han för hungrig så går det inte att få i honom mat alls för han bara gråter och kniper med munnen så man får försöka hålla alla mellanmål så han håller sig ganska stabil.

Ibland får man försöka få i honom något sött som yoggi eller fruktpuré för att bättra på hans humör innan han kan äta.
  • Jesster
    Carro: Tack för tipset!!

Willa fick pnemukocksprutan innan och sedan dess har det varit high life här. Vanliga vaccinationssprutan märktes inte ens men nu mår hon ganska dåligt stackarn. Är ganska hängig och omsöm gråter, ömsom sover. Hoppas det går över kvickt! Och så ska hon ha 2 sprutor till förutom vanliga vaccinationen. Jippie... Elliot behöver bara ta en efter han fylt 2 år.

Elliot hade förresten svullna mandlar vilket kan vara orsaken till att han inte vill dricka. Har ring VC som ska ringa upp i eftermiddag så får en läkare kika på det.
  • Jesster
    Jossan: Nu har du ju redan bakat, men världens (jag lovar!!!) godaste Kärleksmums är dessa - http://jess-mat.blogspot.com/2008/10/krleksmums.html Det är Leilas grund men en annan frosting för Leilas är så skarp.

Om man nu ska ge kärleksförklaring till sina barn så är jag SÅ stolt över Elliot! Han har nu kommit på att man kan gå längs väggar för att komma någonstans, så man behöver inte bara ställa sig mot ett bord eller en bänk, man KAN även ta sig ut i köket!

Nu kom han på att om man flyttar stolen så kan man också ta sig över större ytor Allt för att slippa släppa taget och faktiskt gå själv. Igår gick han tre steg själv för han trodde att jag höll i honom, men så fort han märker att han är på egen hand slänger han sig handlöst mot en i panik, eller så sätter han sig på rumpan.
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos