Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
just det trollet, glömde skriva förut när du sa det men tänk inte på kläderna! Kom hit ändå och hälsa på vetja
Svag: Vilken storlek har Iina i vanliga fall och vilken storlek beställde du från IdaochEmil?
Susanne, jättefin klänning men för mig är en kina klänning typ en med hög krage
Men den här var finare. Passar verkligen till resten av temat - strand och vatten
Börjar det bli nervöst nu? Lite kul att du kikade förbi just idag för jag tänkte på dig på bussen på vägen hem. Hihi, telepati.
Vårat bygge går låååångsamt. HInns inte med så mycket när vi båda jobbar, vi grejar så fort vi hinner. Har i alla fall dragit upp vatten till badrummet och nu ska vi börja isolera tak och andra lagret på väggarna. Blir väl klart efter jul eller nåt..
På Lanta latar man sig, äter gott, solar, badar, shoppar i saladan, finns en grotta att besöka men vandringen fram toch tillbaka tar ett par timmar så det är kanske inget att göra med barn. Vi hyrde en "flakmoppe" med tak och åkte runt på och tog oss ner till södra delen av ön. Där fanns en fin strand och en kul omväxling men annars finns det inte så mycket.
Rekomenderar varmt att käka middag i byn någon kväll, fisken är helt underbar!
Jesster, supersöta Willa!
Du som gillar lassie-historier och Leilas recept.... hon kommer härifrån och hennes syrra var tillsammans med Js kompis för många år sedan.
Trollet, vad hette vinet då!? du kan ju inte komma och suktas och sen inte säga mer
Kanin, låter som att du får tvätta en hel del..
Pela, länka till lägenheten tack
Jossan, Emma ser så vuxen ut, typ som en tre åring
Såg att hon satt på en trehjuling, kan hon trampa? Williams fötter når precis ner med tåspetsarna så något trampande blir det ju inte.
Emeliee: Jaha, där ser man, en vit-vin-fantast. Har tyvärr inga tips då..
Vip: Puh, skönt att jag är välkommen ändå. Kanske vi kan få ihop en träff någon helg framöver. Vi ska till landet i helgen och sen är det lite inbokat framöver men jag ses gärna vid något tillfälle.
Ni som sitter hemma och bara spånar på massa ideér om utklädnad till Noel kan släppa det om ni vill. Jag har kommit på vad han ska vara, Peter Pan. Tänkte leta efter ett par gröna tajts, en stor grön t-shirt som vi ska klippa som "v:en" i armarna och längst ner i kanten, sätta ett svart skärp i midjan och sen ska jag flörta med svärfars sambo så kanske hon kan hjälpa mig att sy en "trekantig" hatt i filttyg med en röd fjäder i... Har förhoppningar om att det ska bli bra iaf. Blir ett mission att hitta tajtsen känner jag så önska mig lycka till.
Nu är det dags för sängen. God natt!!
Minibebis: det heter Selvarossa salice salentino 2005. Jag är ingen vinkännare men hela sällskpet på restaurangen tycket det var väldigt gott och i helgen köpte vi med en flaska till ett par kompisar och det blev väldigt uppskattat. Skadar ju inte att pröva eftersom det inte var speciellt dyrt. Tror det var 67 kr eller 76 kanske... Gott var det iaf! Nu sova!
Inte bara min skit som tycker om alvedon då med andra ord?
blä, på tal om tjuriga karlar
sa till gubben nyss att det vore trevligt om han iaf låtsades bry sig om det jag oroar mig för inför förlossningen. Iaf lät mig prata om det. Pratade igår en snabb sväng, men allt jag fick var "det ordnar sig" och att han inte såg fram emot förlossningen. Nej men heja, INTE JAG HELLER *suck*. Ja... Var bara tvungen, han tog den mogna vägen och gick och la sig. Så jag sitter här och surar.
Har bm-tid imorrn men Loke är sjuk och Jimmie kuuunde bara inte vara ledig. Så vet inte om jag släpar med mig Loke eller bokar om tiden. Weho. Nej om man inte ska ta och duscha och sova och sura av sig irritationen 
Är så jäkla trött så det får bli lite ego...
Var och lämnade Sams urinprov imorse på VC och när jag sen pratade med läkaren så var hon orolig för att han fortfarande har så hög feber, så hon ordnade tid till en annan läkare under e.m..
Sam har öroninflammation igen, årets 10:e *suck*
utöver det så har han ngn luftvägsinfektion och odling är skickad på urinen, det gav inget utslag på stickan iaf..
Läkaren var väldigt oroad över att han har haft så hög feber i så många dagar, så ifall inte febern går ner nu när han får Amimox så måste vi söka till barnakuten i helgen..
Hon menade, i välmening, att Sam nog inte var redo för en dagisstart egentligen (iom han är så liten) och det har hon väl kanske rätt i, men vad ska man göra?
I samrådan beslutade vi iaf att han ska hållas hemma hela nästa vecka med..
Jag börjar fundera..
Jag hade nedsatt immunförsvar som liten och fick extra gamaglobinsprutor pga det..
Så jag har bestämt att jag ska säga till sams läkare att jag vill dom kollar upp hans immunförsvar med, för även med dagisstart, så är det inte normalt att ungen är förkyld nonstop i 3 veckor och även hinner med 3 öroninflammationer (okej, det är på 5-6 veckor) och skyhög feber en längre tid..
Jag ska även ringa sjukhuset ang. rör och säga att dom måste ge oss en tid så att vi kan hålla Sam hemma minst 1½ vecka innan dess så att han håller sig frisk så att han kan få rören insatta..
Carro: Bra att ni träffar en läkare som säger vad hon tänker, det kanske ligger något i det att Sam inte var redo för dagis när han är prematur. Hoppas hoppas att det börjar hända saker för Sam nu så han slipper gå runt och vara sjuk så mycket.
Ang. sjukdomar så rosslar, snorar och hostar Isak fortfarande efter två veckor, det var tamigfasen en seg förkylning.
Men annars är ungen som föbytt, alltså, om ni hade sett hur han har varit fram tills för några dagar sen så skulle ni bara gapa när ni träffar honom nu (ni har ju läst mitt "min son älskar mig inte-breakdown"), alltså, han är VÄRLDENS UNDERBARASTE! Isak vill mysa, sjunga, sitta i famnen, kramas, leker snällt, busar snällt, han har varken bitits eller sprarkats på flera dagar, han somnar relativt snällt. De senaste dagarna har vi haft pusskalas på morgonen innan dagmamman, jag får kram och puss varvat innan de går (Kent lämnar), men idag, efter att jag fått pussa honom tio gånger, så stannar han på bron, vänder sig om och säger "mamma, pyss!" och kommer tillbaka och ger mig en riktig gopuss... *snyft!* *gråter floder av stolta-mamma-tårar*.
Så nu verkligen längtar jag till tisdag då min ledighet börjar, eftersom jag skippar den andra tentan så får jag nästan en vecka ledigt, och jag ska ha så jävla mysigt med Isak! Min mamma har tagit ledigt tisdagen för att kunna umgås med oss, sen ska Kent ta ledigt fredagen. Jag ska passa på att baka med Isak och städa och göra fint hemma, sen ska jag unna mig att sy och sticka på kvällen, istället för att plugga. Sen har jag och Kent biljetter till Magnus Betnér på fredagen, ska bli väldigt kul
(var när han var här förra gången, har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv
).
Jesster: Grejjen är att jag tror det är det, Kent skrattar ju bara åt mig, men det är en sån drastisk förändring! Speciellt det att han sover bättre, förut har han sovit väldigt oroligt och om jag pussade honom innan jag gick och la mig så började han vifta och knorra som en tok, nu sover han som en sten och både igår och i förrgår kunde jag sitta rätt länge bredvid hans säng och krama han hårt och det enda han gjorde var att börja gos-stryka på min arm med sin hand. Jag vet ju själv hur mycket bättre jag mår av omega3, just det där att man lättare kan varva ner, fokusera och blir piggare, jag känner ju igen det i Isaks förändring. Halleluja för omega3, den här familjen kommer börja knarka den där oljan
Carro: Jag har varit och läst i eran matvägrar-tråd, blev himla berörd vill jag bara säga, och som jag skrev där tycker jag ni är underlag för en dokumentär efter det jag läst.