• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Krodan

Joko: emmsan blir mer och mer lik dig

emeliee: kul med fest, det kommer gå galant

Jesster : Så SÖT!!!

Sussanne: ni gifter er p åmin födelsedag med

• VIP

oj, hinner knappt med här men ville också mammaskryta lite, Vilma har börjat sjunga med i sånger och idag hörde tom med min mamma att hon kunde "sjörövar fabbe". verkligen inte alla ord men ibland så glänser hon till
    Nu ska jag ner och äta resten av jessters godkaka, btw så känns inte florsockret alls lika mycket efter ett tag, det är bara precis i början märkte jag. Har fått många komplimanger på den goda kakan, ger all cred till min "nätkompis" när de frågar

• Jesster
    VIP: Jag kan knappast ta åt mig äran för kakan, kanske för tipset Det är Leilas recept, jag bytte bara bort hennes vedervärdiga frosting. Kakan är verkligen supergod... Saftig, chokladig och... mmm... Lätt att jag ska baka den när jag slutar banta!
    Den som söker han finner - www.google.se
  • LillaMy72

Jesster: Så himla söt och duktig! Lovisa var 7 månader när hon vände sej till mage första gången . Sist här i tråden, minns jag.

JoKo: Emma ser så stor ut, så fin tjej! Hon har så långt hår jämfört med Lovisa. Lovisas är fortfarande bebisfjunigt, tycker jag. Och så har hon ju blivit lockig .

• Nina Kanin II

Nu är jag sà trött och orkar inte tvätta mer. Har tvà maskiner kvar men de tar jag imorgon för jag har ingen plats kvar att hänga den pà.

Har klipt Ivar igen. Tog ett par tre cm sà nu fàr jag se om det räcker annars blir det snagg nÄsta gàng. Han ser ut som ett sjukt barnhemsbarn med vitaminbrist stackrn.

Meria: kommer ihàg att jag ´¨alskade flytande alvedon när jag var liten. När jag var runt fem âr sà hade jag kommit pâ vart mamma förvarade flaskan sà jag brukade smyga in i badrummet och klÄttra upp i skàpet och dricka direkt ur flaskan.

VIP: Ivar har just lärt sig sin första sàng, Blinka lilla stjärna,  han sjunger samma ord hela tiden fast melodin är rätt.

♥ Gull Ivar och Prins Arvid ♥
  • JoKo
    Det är så roligt att få höra att ens unge är söt  Och ja, hon blir nog mer o mer lik mig nu faktiskt..Förut var det inga som helst tvivel om vem som var hennes pappa - hon var superlik honom! Men som sagt, hans "pojk-drag" börjar gå över i mina mer flickiga tror jag..

Vip - vad roligt! Emma är för blyg tror jag, hon sjunger bara när hon är ensam på rummet med sina nallar. Då är det iofs en salig blandning av alla låtar hon har hört Eller förresten. "lilla snigel" sjunger hon rätt flitigt även om det finns folk runt henne!

Jesster - Håller med Vip, den är sketagod, kakan..!O det bästa är att de var preciiiiis (nästan) lika goda fast de varit frysta oxå

Nina - Hoppas klippningen räcker o jag tycker att du har varit duktig som tvättat så mycket! Emma var oxå en kräkis, vi bytte kläder säkert 2-3ggr/dag. O då räknar jag inte med ev blöjläckage
  • MiIou

Nu bokstavligen spyr jag på matten, jag fattar inte det sista kapitlet, vi varvar med två olika böcker, den på engelska är begriplig, men fan heller den på svenska. Förklarar ingenting, de skulle lika gärna kunna skriva ut ett megatal med kommentaren "kom på lösningen själv" och lägga till en smiley som hånflinar. Skitbok. Så jag satsar på allt annat och hoppas det går vägen ändå. Annars får jag två omtentor i matte...jippi...

Sen letade jag kurslitteratur för en av de nya kurserna, boken till hållfasthetsläran är typ slut överallt, eh...ok? Får försöka leta lite extra på sidor jag inte brukar handla på. Och nej, jag går på ett skit-universitet så vi har ingen egen bokhandel längre för den gick i kk... haha.

Jag undrar om omega3 hjälper, för Isak har varit en ängel sen jag började ge honom, eller så är det bara en slump. Men de två-tre senaste dagarna har han varit urmysig och sovit mycket bättre.

Sen ringde min pappa för ett tag sen och jag har inte pratat med honom sen "incidenten", det var ett myyyycket spänt samtal. Det var lite ombytta roller för han verkade vela prata om det, men jag orkade inte, sa bara att jag vet ALLT som hände, att jag bara hoppas han kan finna andra glädjeämnen i livet än ölburken, han försökte säga något om att det där bara var en engångsföreteelse och att han inte alls brukar bli så, men jag sa ju som det är att han brukar ringa mig på fyllan och jag har ju varit med i 24 år, så jag har anledning att vara oroad, att jag ser att han inte mår bra, sen satte jag punkt. Känns som att vi inte alls står varandra nära längre, jag var bara less och hade ungefär ingenting att säga honom. Trist.

• svag

Smirre: Ska kolla upp det!

Carro: Tack! Det ska jag komma ihåg.

Winner: Tror inte du behöver oroa dig över tvn. Tror man märker på sina barn om det skulle gå över styr. Som att barnen hellre sitter inne och glor på tv än att gå ut liksom. Och som tvåbarnsmamma tycker jag att man har all rätt i världen att sätta på tvn och få andas ut ett tag!

Susanne: Vilken fins klänning! Föreställde mig också en kimono Ni ska gifta er på vår förlovningsdag!

NinaKanin: Jo, tänkte ju att vi kanske kunde komma undan med lite julklappar genom syskonkortet. Bara köpa ramar på ikea och måla lite fint. Men vi får väl se hur det går

Det där med att slita i håret är jättesvårt att bli av med! Finns nog inte så mycket att göra, lite som att suga på tummen liksom.

Jesster: Men vad stor Willa har blivit! Och vad duktig hon är! Sid rullar från mage till rygg ibland, men han precis som Iina tycker inte om att ligga på rygg, så han låter helst bli Men han skulle väldigt gärna ta sig framåt, tittar avundskjut på öppna förskulan på alla barn som ålar och kryper!

Köpte också massa kläder på Ida och Emil, men det blev bara till Iina, ska beställa mer till Sid också. Iina fick två par mjukisbyxor, en klänning, ett par långkalsonger/leggings och en tjocktröja. Hon kan ha allt utom klänning som är lite väl stor. Men vad fint det var, och billigt

Meria: Iina älskar också alvedon, som en tok! Hon vill bara ha mer när hon väl fått det hon ska

Nu har jag kommenterat allt jag kommer ihåg.

Imorrn firar jag och K fyra år, så på lördag ska vi förhoppningsvis (hoppas hoppas hoppas) ha barnvakt åt, hör här; Båda barnen! och gå ut och äta

• Trollet79

Jesster: vilken sötnos Willa är, vilka ögon alltså!!

Joko: Din tjej är ju också helt underbar, märks att de är Nodejabebisar för dom är ju av naturen assnygga eller hur??

Mini: jobbigt med din pappa, vet inte vad jag ska säga. Jag jobbar ju med personer med missbruk och kan en del men du är ju expert på området eftersom du levt med det i 24 år. Kram på dig iaf!!

Pela: hoppas lägenheten var bra och att ni får den. Är det en hyresrätt eller?

Nina: shit va duktigt du är som tvättar som värsta galningen.

Emeliee: synd att jag såg ditt inlägg försent för jag antar att du varit på systembolaget redan. Jag har tips på ett väldigt gott och billigt rödvin. Vi var på en supermysig restaurang för ett par helger sen och drack ett jättegott vin. Tog namnet på det och blev så paff när jag fick se vad det kostade på bolaget, 67 kr för en flaska, det var skillnad mot vad restaurangen tog..

Behöver hjälp tjejer, såg idag på dagis att de ska ha lite haloweenfest på dagis den 29:onde och då får barnen klä ut sig. Inga läskiga utklädningar eller maskar är tillåtna, nån som har förslag?? Inget avvancerat, jag är kass på sånt här...

• Emeliee

Trollet: Nä, har inte varit på bolaget. Dessvärre är jag ingen rödvins-fantast, jag gillar vitt (skriver hon och blir lite sugen på ett glas).

Jesster: När vi har bantat klart kan vi dela på en plåt . Vad söt och duktig Willa är!!!

Imorgon ska jag & Milton till stan och fixa allt som jag inte gjorde idag. Hurra så duktig jag är, inte ens strumpbyxorna och systembolaget orkade jag ta tag i .

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos