• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Susannee

Pela: Hoppas ni får lägenheten!

Mini: Jo här är det full renovering, varför göra lite när man kan göra allt? Vi har gjort en utbyggnad på ca 60 kvadrat, rivit ovanvåningen på ”gamla” huset, byggt en ny över hela huset( nya och gamla delen) Nu håller vi på att riva allt golv i gamla delen för det ska nya golvbjälkar. Lite surt för när vi gjorde ritningarna så utgick vi från att vår toa skulle vara kvar..men nu rivs den med( den totalrenoverades 2004) Nu är det för sent eller jobbigt iallfall och ändra så den ligger någon annanstans så den får bli mitt i huset Glad

Vi gifter oss på stranden i Thailand den 6 december ( på sambons födelsedag! )

Ska bli så skönt att få komma bort på lite semester!

Jesster: Japp, klänningen sys i Kina. Jag kollade först med ”våra” kineser men då skulle klänningen kosta ca 2700 och här kostade den 109 $ + 20$ för custommaid. Frakten skulle gå på 46 $ men nu skickar de den till vårt kontor i Kina för 5 $ och så tar sambons bror med sig den hem( de ska åka in där nu, så det är ju lägligt Glad  )

Vad härligt att få bygga nytt! Hoppas ni får positivt besked om tomten!

Jag skulle hellre byggt nytt än hålla på så här men att riva ett hus kostar ju också massor..nä jag hoppas nu vårt blir bra! Vi trivs ju så himla bra med läget och grannarna med för den delen

Vilken sötnos Willa är! Kyss

Emeliee: Hoppas du får kul på festen! Följer ju din blogg så jag väntar med spänning på kort!

Nina kanin: Hopplöst med en massa tvätt. Sambons förslag så jag slipper tvätta mindre( japp här hemma är det bara jag som tvättar) är att vi ska köpe en till tvättmaskin

Nu har jag fått kost på baksidan av klänningen med, tror de var lite misstänksamma för först hade de inget men efter jag gjort beställningen så voila! Bild finns i galleriet!
    Hoppas nu bara att den passar, var hittar man annars klänning här hemma?

Nu är jag själv igen på kontoret, hoppas det inte ringer så mycket fördet är lite pinsamt att jag inte kan svara på deras frågor

♥Ludwig 061229 ♥ William -03 ♥ Josefin-94 ♥ Timmy -89 ♥
  • Cissi E

Susannee: Vi har faktiskt två tvättmaskiner och det har sina fördelar (om man har plats att hänga den också). I huset vi flyttade in i för några månader sedan bodde det en familj med sju barn som mest. De hade tre barn var sen tidigare och ett gemensamt fast jag tror det "bara" var fem barn som oftast bodde där. Nu är vi tre som använder de två maskinerna .

• Susannee

Cissi: N vill att vi ska ha två torktumlare också

♥Ludwig 061229 ♥ William -03 ♥ Josefin-94 ♥ Timmy -89 ♥
  • Meria

Jag har en alvedonknarkare här hemma Loke älskar sin alvedon, han kom med den förrut tillsammans med måttskeden och sa "tacktack" Det hade gått 5 timmar sen sist och han var febrig igen, så han fick lite. Sen skulle han ha en sked till, men jag kände att det räckte där Nu ligger han och sover så jag passar på att känna mig som människa. Lite svårt när han är sjuk nu och extra klängig, vilket innebär att han ska sitta i knät, vilket i sig innebär att jag får ännu svårare att andas iom att lillbrorsan placerat sig högt idag...

Emeliee
    : sist jag var på fest var jag också nervös iom att man totalt tappat allt vad festande heter efter man blev gravid. Det hela löste sig självt dock för man blev full på ett halvt glas vin Kul hade jag likatusan

Nina: Inga bra tips heller, men om du klipper kanske du inte behöver ta så mycket? Bara så det blir kortare och han inte får tag i hår lika lätt?

Susannee
    : *vinkar hej* Mysigt med bröllop utomlands! Vi planerar vi också, men det går nog inte av stapeln förrns augusti nästa år och vi stannar i Sverige

Jesster: men lilla sötnöta! Det vore väl skojs om hon blir rakettidig med allt alá Emma här inne För att ta igen alla goa månader när inte Elliot var så rörlig  

♥ Loke -06 & Lillebror v.34 ♥
  • Meria
    Emeliee: tänkte tillägga "efter man blivit gravid med Loke", läste om det hela och det såg ut som att jag festar med lillbrorsan i magen Sist jag var på fest var nog ett år sen nu...
    ♥ Loke -06 & Lillebror v.34 ♥
  • JoKo
    Jesster - Åååh vad duktig hon är! O söt!!
    Kollade när Emma gjorde sin "mag-debut" o då var hon 2månader...http://www.familjeliv.se/hem/joko/gallery/phpuwj9ge.jpg

Sen gjorde hon ju det här http://www.familjeliv.se/hem/joko/gallery/phpouewwx.jpgvid 4½ så om Willa snabbar sig så övartar hon Nodeja-bebis-rekordet som starkast/snabbast
    *skryt skryt*

Och japp, jag har en riktigt lyxig period nu - det bara dräller in både pengar o spabehandlingar Känns fantastiskt att kunna (o framförallt vilja!) unna mig ordentlig (dyr) egentid o köpa vad jag vill, när jag vill utan att det ska tänkas över så mycket innan. Ska verkligen försöka hitta saker till MIG på GeKås, men det blir nog svårt...

Idag har jag: sovit sked med min man på soffan en timma, varit på jobbet o fått HP-pappren ifyllda o skickade, stooooorhandlat och....inget mer Bra dag..! Ska gå o hämta hem Emma om ett tag oxå, undrar om vi inte ska vara ute en stund i det fina vädret för att få klockan att gå
  • Jesster

Någon raketbebis tror jag inte Willa blir men däremot så är det väl en lågoddsare att tippa på att hon blir snabbare än Elliot

Jossan: Emma kunde väl stå genom att bara hålla i ett finger när hon var 11 veckor?

Lilla fröken vill i.a.f. inte ligga och slappa i badet som alla andra, nä, hon ska minsann sitta upp hela tiden. Det är bara när hon äter, sover och gympar på golvet som hon är en en annan ställning än sittande.

Den som söker han finner - www.google.se
  • JoKo
    Jesster - jo, det stämmer Men som sagt, hon var (är) ju raketspeedad, min unge
    Hur känns det förresten? Att det är så annorlunda utveckling med Willa än Elliot?

..eftersom ni tyckte att min tjej var så söt så kommer en till bild på henne
    http://www.familjeliv.se/hem/joko/gallery/php7ircgs.jpg

Jag har kommit på hur smidigt o roligt det är att lägga över bilderna i datorn, så jag ska pyssla med att sortera upp i mappar/kategorier imorgon.

Nu ska jag dricka honungsvatten, äta en kexchoklad o kolla på McLeods.
    Jisses, insåg precis att jag skriver att jag ska snaska på nåt varenda kväll Generad Kanske är bäst att hålla truten o käka i smyg??
  • Jesster
    Jossan: Jo, det är helt annorlunda nu mot när Elliot var bebis.

Elliot var så lugn, gjorde aldrig något väsen av sig, var nöjd med att fundera och kolla på världen. Han är ju väldigt försiktig och osäker rent allmänt. Han vågar inte försöka så mycket och behöver väldigt mycket uppmuntran.

Willa har humör och temperament, vill så mycket, försöker, lyssnar och tjattrar nästan hela tiden när hon är vaken. Vi handlade innan och hon pratade högt och ljudligt genom hela COOP
  • Jesster

Söta, söta Emma förresten!! Hon är ganska lik dig va?

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos