Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
carro: min man fick flytande antibiotika (kommer inte ihåg vilken sort det var) men det var så äckligt att han verkligen inte fick ner det. Jag tyckte han var mesig och skulle visa honom att det inte var så äckligt men det nästan frätte i munnen. Så om det är ens hälften så svårsvalt som den vi hade så förstår jag att Sam inte vill och så förstår jag inte hur de ens kan föreslå att små barn ska ta det.
Då kanske krossade tabletter i något gott är lättare och mindre att svälja ner?
Alternativet är väl att få det i.v? Åka till sjukhuset 2ggr om dagen kanske inte är så roligt men om ni bor nära kanske det går?
kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam
nina: jobbigt med operationen. men det kommer ju gå/ och bli jättebra!
Carro: vilken tur i oturen, att ni fått tag på en så underbar läkare
Men jag vet inte vad jag ska säga om sam, jag tycker så vansinningt synd om er
*kram* Hoppas ni får hjälp, ja du med, så du får ta igen dig lite ibland du med.
Jag tycker också vansinnigt synd om Sam, och om hans föräldrar också, måste vara jättejobbigt att ha ett barn som är sjkt hela tiden! Hoppas verkligen att ni får vara friska snart!
mini: 1500 måste man väl få en okej jacka för
Såhär duktig var Johanna ikväll, första nattningen i vanliga sängen (alltså inte spjälsängen)!

Sam mår inte alls bra, nu har hans feber kommit tillbaks, med supp har han 38,5, men han känns brännande het.
Han bara hostar och är ledsen..
Uppenbart har han ngt skit som måste antibiotikabehandlas.
Tror jag skrivit det innan, Martin åker till sthlm för att stå på mässa imorron och blir borta tom söndag, så mamma kommer hit vid lunch imorron och då åker vi till barnakuten (mamma är bra att ha med i såna lägen, hon är ju barnsjuksköterska, jobbar dock inte med barn längre) och kräver en inläggning.
Sedan tar hon med vår katt hem till sig och så får Stella vara där tills Martin kommer hem.
Hoppas verkligen att Sam inte blir sämre inatt så att vi får åka in, känns bättre att åka in på normaltid när det finns fler läkare att tillgå, det brukar bli grundligare då..
Läser allt, har inte ork att kommentera just nu dock, men jag tänker på er alla!!!
åh, jag måste bara berätta..
Gick förbi pizzerian innan på väg hem när jag handlat..
Därinne satt 3 killar på kanske 8-10 år redan väldigt modemedvetna och var såklart supercoola eftersom dom var på pizzerian själv!
Jag kunde inte annat än le..
Jag fick bara en syn framför mig hur Sam kommer att sitta så med sina kompisar i den åldern.. 
Carro: Usch, jag tänker på er ♥ ♥.
Lite kul att Linda Skugge nämnde er matvägrantråd i sin blogg
:
www.amelia.se/blogg/linda-skugge/2008/10/29/barn-som-matvagrar/index.xml
Igår när jag kom till dagis satt Milton heeeelt försjunken i en leksak.
En såndär vit plastbricka med hål i som man sätter stora "plast-stift" (som ser ut typ som häftstift)i. Någon som fattar vad jag menar och som vet vad det heter? Måste införskaffa bums, han älskar såna saker...
Emelie: Ja såna är ju perfelta för finmotoriken oxå
Perfekta födelsedagspresenten
Krodan: Ja, han var heeelt salig, fick knappt kontakt med honom. Jag gillar själv sådana leksaker (lera är med kul) när man kan sitta vid sidan om och titta på. Med den brickan måste man ju nästan göra det. Stiften är ju stora men de kan ju slinka in i munnen ändå. Jag får bege mig upp till BR på lunchen
.