• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Meria

Tack sötnosar för komplimanger

LillaMy: haha, förstår det Jodå, jag kan göra julkort till dig

...kan göra kort till dig också pela

maria-eriksson@hotmail.com om ni vill maila bilderna o få lite bättre kvalite på korten sen. Vill ni ha nåt speciellt får ni skriva med det

♥ Loke -06 & Lillebror v.35 ♥
  • Carro

Ni får ursäkta om jag fortsätter att vara lite ego..
    Sam hostar mest hela tiden, så jag har svårt att minnas ngt just nu..

och här har det varit upp och ner..

Sam blev helkass inatt så vi fick åka in..
    Febern bara fortsatte att stiga, trots febernedsättande, så när den låg på 39,7 så sa jag att vi fick packa ihop och åka in..
    45 minuter senare var på barnakuten och då låg tempen på 40,4

Världens mest osympatiska sköterska som inte alls lyssnade, jag försökte förklara att han var matvägrare och ändå kommer hon och ska ge honom en piggelin..
    Vist, försök du sa jag bara till henne.. hon fick gå därifrån med glassen igen..
    Var så hårdhänt när hon skulle ta ett stick i fingret.. Sam skrek så hjärtskärande så att jag också började gråta..
    Läkaren var väl ok, men ville heller inte riktigt lyssna när jag nämnde matvägran.
    Istället kläcker han lite spydigt ur sig "ja ni verkar ju vara så glada för att ge supp, så blablabla"
    Då blev jag förbannad och röt ifrån att om han lyssnat så hade han fattat att det inte handlar om att vi är glada för att ge supp, vi gör det för att vi är så illa tvugna för att vi inte får i honom flytande..
    Sen fick sam inhalera en stund.
    Han skickade hem oss trots allt och jag orkade inte bråka.

Ringde istället den underbara läkaren vi träffat 2 dagar tidigare så vi fick en tid tills i eftermiddags.
    Tydligen har jag hört fel/missuppfattat eller ngt annat, för Sams öron HADE sett bra ut2 dagar tidigare, det vänstra hade varit fint och det högra lite rött..
    Och halsen hade som sagt sett för jävlig ut..
    Men nu fanns där en ny dubbelsidig öroninflammation igen *suck*
    Så pepparpeppar, amimoxet verkar kanske fortfarande trots allt, så nu ska han gå på det fram tills op, plus en annan, ny sort antibiotika med smak av banan/körsbär/vanilj
    Problemet är att nu ikväll så spydde han upp amimoxen med, så vi får se hur det går i fortsättningen.
    Den andra sorten ska han ha from imorron när vi hämtat ut den.
    Läkaren säger iaf att han kommer göra allt han kan, för Sam ska vara frisk den 10/11 så att han kan operera in rören, det känns så skönt att höra en läkare säga så, och verkligen låta som att han menar det!
    På väg hem blev Sam kraftigt febrig igen och slocknade i mammas famn när vi kommit innanför dörren..
    Sen blev han bättre igen så jag bädda på golvet framför TV'n, så han låg och åt några få popcorn och tryckte i sig mängder av is..
    (is är räddaren i nöden här hemma när det går dåligt med vätska, Sam bara älskar att knapra på isbitar, kanske ett tips till ngn annan, ifall ni inte testat det)

Nu får jag hoppas på en bra natt, är ju ensam med Sam..

meria;
    Du är grymt duktig!!!

• Carro

Jag hade missat att läsa Lina Skugges blogg, tycker hon är helvrickad och nu har jag ju fått det befogat..

Jag har precis mailat henne ang. detta blogginlägget;
    http://www.amelia.se/blogg/linda-skugge/2008/10/31/om-matvagran-hos-barn/index.xml

Såhär skrev jag;
    texten blir antagligen lite skum för jag kopierar från mailen;

Jag vill verkligen tacka dig, genom att du med din OKUNSKAP kring matvägrande barn visar andra precis vad vi menar med vilket bemötande vi får..
    Men herregud, det säger väl sig själv att det även är psykiskt att våra barn matvägrar?
    Och nä du fröken Skugge, det handlar inte om bråkade föräldrar, alkolism, eller andra problem i hemmet.

Det handlar om att våra barn, har ngn fysisk åkomma/åkommor, som har orsakat så mycket smärta när dom försökt äta, att dom helt enkelt asocierar mat med smärta.
    Som min sons läkare säger, det är väl för sjutton klart att man då tillslut hellre vägrar att äta, bara man kan få slippa smärtan?

Om du istället för att slänga iväg rena påhopp hade tagit reda på lite fakta, så hade du vetat att det görs grundliga fysiska OCH psykiska utredningar på dessa barn förr eller senare.
    I min sons fall t ex så väntar vi nu på att få höra att han är färdigutredd för sina fysiska besvär och efter det så kommer vi att få gå hos ett ätteam.
    Det är dietister, logopeder och kuratorer som tillsammans jobbar med att få barnet att börja äta.

Och tro mig när jag säger att många föräldrar har sökt hjälp även för egen del, för om du aldrig haft ett barn som matvägrat, på riktigt, så kan du heller inte veta hur mycket det tär på en att se sitt barn hellre svälta sig själv än att äta.

/ Caroline

• LillaMy72

Meria: Har mailat dej .

Carro: Jag tycker så oändligt synd om er!!! Sam är en sån duktig kämpe, och du är en supermamma! Jag hade nog brutit ihop för länge sen. Med hopp och önskan om bättring snarast! Kram!

• biltokig1

Vill bara säga hej... datorn har varit lite knäpp ett par dagar

men nu är jag så röksugen efter att ha läst ikapp allt, så måste ut och blossa i kylan *brrr*

hihi en sån där bilbana fick Monz när han fyllde 1 år av kusinerna Bilen var jätte kul att jaga och titta på tills den gick sönder. Får väl köpa en ny nu när han kanske kan leka lite mer med den

Carro> En bamse kram till dig och Sam, fyyy f-n vad ni får kämpa hela tiden!!! Hoppas den braiga läkaren kan hjälpa er nå´t på vägen.

• Carro

tack LillaMy och bilen!!

Oj, nu förstår jag varför läkaren vi träffat på barnläkargruppen i Lund verkar så himla kompetent och fylld av empati..
    Jag googlade på hans namn och han har tydligen varit överläkare på barnkardiologen på Lunds sjukhus tidigare..
    Vi kan nog känna oss vääääldigt lugna nu när han har tagit Sam till sin lilla skyddsling Flört

• VIP

carro: skönt!

här är jag uppe way past my bed time. vi tejpar, skyddar och målar vardagsrummet. äntligen! ja ni som varit här.. ja skruttan that is, vet ju hur förfärligt det var. ska lägga in bilder sen när vi är helt färdiga. Ska välja gardiner och sånt också. det tar tid men det är roligt Nu ska jag försöka sova lite innan Alice vaknar, igen. gonatt tråden

• JoKo

hej hej.

Läser allt, lider med Carro m familj

Är ganska så off, så jag skriver inte mer än att jag visar att jag lever

• MiIou

Carro: Skönt att du mailat skatan!
    Ja, eran läkare låter ju som guld, hoppas han får Sam frisk till operationen. Jag håller tummarna här att han ska börja må bättre snart.

Eh... Sa jag att jag hade en budget på max 1500 för jackan?...men jag råkade köpa en för två papp, men den är väldigt fin . Nä, men helt ärligt, jackor är fan skitdyrt, det var antingen en snygg och relativt varm för 2000, eller en gigantiskt fjällvandrarjacka för 1500, så ja, eftersom jag vill ha så mycket som möjligt för pengarna så valde jag den dyrare. Jag höll på att frysa rumpan av mig i den jag hade när vi gick på stan, det har pendlat mellan 4-10 minus här de senaste dagarna. Men det skulle ju gärna få komma lite snö också så det inte var så förbannat mörkt!

Men i alla fall, jackan ska testas noga först, för jag vill veta att den är värd pengarna, så jag ska nog gå ut och ta en prommis i den nu när det blir kallare mot kvällen så jag får känna vad den går för.
    VArför kan de inte göra jackor som är BÅDE varma och skitsnygga? Hittade annars en på stadium för 1500 som var vansinnigt skönt, men jag vet hur jag är, är den inte tillräckligt snygg så kommer jag gömma undan den i garderoben efter någon månad och bara ha den hemma. Fåfäng som jag är...

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos