Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
ctrl+alt+pil upp
Hej tjejjor!
När det kommer till järntillskott så får jag tydligen bara välja vilken ände av matspjälkningsapparaten jag ska offra, den flytande varianten ger mig den värsta halsbrännan någonsin, ja, ta graviditetsbrännan gånger tusen. Nu har jag tryckt i mig losec och magsyrehämmande så jag inte vågar ta mer, och har det gått ner sig? Knappast. Det är för mycket socker och sen är det ju jästbundet järnet i det flytande, jag kände bara på lukten när jag skulle ta första sippen att "aj aj, det här är halsbrännemedel", men inte att jag skulle få så här ont. Det gör ju till och med ont när jag äter eller dricker
. Nu har jag inte köpt den pela tipsade om eftersom den inte fanns, utan något som är som blutsaften fast lite bättre enligt henne i hälsokosten, hur kommer jag inte ihåg
.
Oj oj vad min stackars mage morrar, bara det inte triggar magkatarren, det vore liksom typiskt.
Haha, ang. typiskt, jag tror inte jag berättade om när vi såg Magnus Betner i fredags? Vi var ju ut och åt innan, såg fram emot den kvällen eftersom de senaste veckorna, och speciellt veckan som varit, varit riktigt piss. Men vad tror ni händer precis när de släcker lyset och Magnus vandrar in på scenen? Jo, jag får magknip så in i helvete. Jag satt där i panik och tänkte "men dra åt helvete, det här är inte sant! Måste jag gå på toa så blir det lätt det dyraste toabesök jag varit med om...", jag försökte lugna magen och satt och bet ihop, Kent tyckte så synd om mig, jag missade säkert en halvtimma av föreställningen för jag domnar som av i kroppen när magen blir sådär, så jag satt med hjärtklappning och darrningar i kroppen. Men det lugnade sig, men jag kunde inte riktigt njuta av föreställningen så att säga. Typiskt.
Och på tal om det så lägger min mage av just nu så vi syns på en stund tror jag... Jag hatar min mage...
Tack Jesster!
Mini: Låter inte alls kul med magen
Hoppas du hittar nåt som funkar!
Nu ska vi åka och köpa skor! Var iväg i fredags och köpte till både Luddis o William och fick förklaringen till varför Luddis inte har velat ha skor på sig, de var för små! Köpte bara ett par till William eftersom han har två här hemma men det visade sig att de också var för små. Så nu blir det nya gympadojjor till honom på Skopunkten. Själv får jag väl leta reda på mina gamla, de ligger nog på kontoret nånstans tror jag ![]()
Ja det är bara skit med magen just nu
Det var en massa jag skulle kommentera egentligen, men nu orkar jag inte läsa om allt. Bra att Carro får i Sam antibiotikan!
Sen är vi också i skosvängen, men jag blir så osäker på vad för storlek man ska köpa, hur många centimeter var dte man skulle ha till godo i skorna, om Isaks fot är 13,5 cm, hur stor ska skon vara på insidan då?
Sen ska jag gå och byta jackan imorgon, jag måste nog ha en storlek större, men jag ska samtidigt passa på att gå förbi några butiker som inte var öppna när jag kikade i lördags, utifall att.
Sen har jag en massa att göra här hemma, städa...
Killarna har åkt till Kents mormor för att hämta en båt, ja en trasig båt för att vara exakt. Alltså, ja, pojkar och deras leksaker, men jag vill inte ens ha en hel båt, vad ska vi då med en trasig båt till? Det är en gammal båt så det finns tydligen något värde i den men ooooorka! Jaja, bara jag slipper befatta mig med eländet så
.
Isak kan också räkna, det låter så här: "få fe få fe fya!", haha! Oftast är det när han räknar in när han ska hoppa från sittpuffen till sackosäcken, men det låter så roligt.
Svag: Isaks ord är "ajabaja", Alfons det med
.
JoKo: 26-27!? Ha! Då ska jag be mamma fara och flyga, varenda gång hon är här kommenterar hon hur stoooora händer och fötter Isak har, och vad ska han ha för storlek då, 23? Jag blir bara irriterad eftersom jag verkligen inte tycker han har stora fötter, Isak är väl rätt standard i måtten för sin ålder?
Förresten, nu när jag är ensam och har tid (eftersom jag skiter i städningen
) så ska jag passa på att scanna och visa Isaks dagmamme-foton!
Kommer strax....
Tadam!
www.familjeliv.se/hem/miniminou/gallery/php0jwj9k.jpg
Han har lite slibbig frilla, men håret var så långt att jag inte kunde göra annat än kamma ner det, annars är han ju lite rufsrigare
Elliot har stlk 23 i skor
Köpte en mätsticka i skoaffären så nu är det betydligt enklare att köpa nya skor till honom.
Var ute och gick innan igen och Willa sa inte ett pip, så hon är tydligen väldigt nöjd med att sitta upp i vagnen
Hon har alltid gallskrikit när vi varit ute och försökt promenera så igår slängde jag bort mjukliften och satte henne helt enkelt upp.