• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Krodan

Mini: Åhhh så söt!! Ang magen har jag inga tips att ge, jag har bara haft halsbränna när jag vart gravid, och dte är fan hemskt På tal om järn måste jag fylla på mitt förråd idag.

Joko: stackare. Får jag föreslå vattengympa för gravida? kan vara värt at kolla upp, det gick jag på när jag väntade athenis, varmt vatten och varm bastu var underbart för öm kropp.

Jag köpte inga skor till Athenis, hon fick ärva angelinas gamla. Med Angelina är lite större än athena överlag, så hon har 25 i vinterskorna och de är nog lite stora, men dte går bra angelina har 29 i skor vilket jag tycker var stort

angelina ligger ungefär en kura över athena i allt.

• Krodan

Jag skrev visst långsamt, hann ju hända massor under tiden

Jesster: Supersött, klart hon oxå vill se som brorsan. Angelina fick oxå sitta upp från 4 månader

Joko: Jag har nog eg ingen aning om vad athena har i kläder för hon bara ärver det som ser skönt ut och passar hyfsat Men hon är ju 87 cm lång och väger 11.3 min lillskit

• JoKo
    Krodan - Hej kompis, kul att du är här igen, även om det är för att Athena är sjuk  Jo, jag går på vattegympa på onsdagar o det är skönt. Då. Efter har jag ont igen, kanske till o med lite värre eftersom vattnet inte gör att jag känner när det börjar göra ont i ryggen o jag normalt sätter mig o vilar. Har pratat med ledaren (hon är även BM) om det o hon sa att jag måste känna efter ordentligt o stå över vissa övningar som jag(vi) misstänker gör mer illa än nytta
    Men bastun är ganska skön! Å andra sidan så vet du ju hur det ser ut i min simhall, -det är bara tjocka tanter som tar upp ALL plats överallt så jag har lite svårt att hitta ro att sitta o lyssna på deras "jallajalla"-pladder 
  • Krodan

Joko: Hahaha ja jallajallatanterna var rätt galna och inte så jäkla omtänksamma Du får vara försiktig med höfterna, jag gick på nån särskild mamma vattengympa där man inte fick "sära så mycket på benen " Jag har som inga tips att ge, mer än de du redan kan, bulla upp med ett extra täcke längs kroppen på nätterna, foglossningsbälte, korta steg, inte bära, och försöka vila... *kramkalas*

• minbebis76

tJOOHO! Här var det lugnt. Återgår nog till tvn..

• Carro

söta ungar!!!!

Igår la jag förresten upp 2filmklipp på Sam, ett där han stilar med en del av sitt "stora" ordförråd och ett där han verkligen visar hur sjukligt falskt han sjunger, i mikrofon dessutom *stön*
    http://www.familjeliv.se/hem/carro/video.php

Dagen har varit upp och ner..
    Sam vaknade säkert 50ggr inatt (ingen underdrift), så han sov till 11.30 idag!!! Förvånad
    Han har varit duktig och tagit sin antibiotika idag med, men ätit har ha knappt gjort alls och han har inte druckit så bra heller tyvärr..
    Han slocknade redan vid 19 helt slutkörd..
    Syrran har varit här på eftermiddagen/kvällen idag med för att avlasta mig lite, så vi och Sam såklart åkte bort till svärfar och åt söndagsmiddag, mums!

mini;
    Jag tycker du borde uppsöka läkare igen så att du kan få ngt järnpreparat utskrivet, samt ngt mot halsbrännan..
    Nexium, som Sam hade innan, är typ tusen ggr bättre än Losec!
    Fy fa vad tråkigt ang. föreställingen Ledsen
    Sams fot är lika stor som Isak och jag har köpt storlek 23 i Sams vinterskor..
    Just i vinterskor rekommenderas det att det ska vara 1,5-2cm tillgodo för att man ska få plats med tjockare strumpor, annars så är det 1-1,5cm som JoKo skrev

• Winnertaco

Morrn!

Jag är trött i vanlig ordning, men tro det eller ej, jag börjar nästan vänja mig vid att kliva upp före kl 7 varje morgon! Jag antar att man mår bra av att ha samma rutiner varje dag, jag har i princip aldrig kunnat vänja kroppen vid att gå upp samma tid eftersom jag alltid har jobbar väldigt oregelbundet.

Hur som helst så går det faktiskt bättre och bättre med Johannas trots. Det går upp och ner förstås, men vi anstränger oss för att förstå vad hon vill och förklara lugnt och sansat när hon inte kan få som hon vill. Det funkar ganska bra i alla fall!

Men nu verkar hon inte vilja se på tv längre. Tänk om man bara kunde få en halvtimme i fred varje morgon i alla fall

Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
  • pelagonia

Hej hopp !

Allt är bra med mig..vi var lite trötta i morse.

Mormor och morfar kom en sväng igår och viktor bara grät..han träffar dem typ 1 gång i månaden eller ibland färre gånger. Känns jobbigt att han skall vara så rädd.

Men i alla fall så kom dem med "Megabloks Nalle puh hus" som Mamma hade hämtat.
    Det ser ut som nytt och som jag fyndade på blocket för 70 spänn..Det kostar ungefär 350-380 kr i affären och dem som sålde det sa att sonen lekte med et typ 2 gånger.
    Och som han har lekt med detta i går kväll. Han älskar det verkligen.

Såg att någon säljer det på Tradera

www.tradera.com/jattefint_nalle_puh_hus__pooh_disney_-auktion-76159182

Funderar på en Mickispis med kastruller i julklapp eftersom han älskar att hålla på med våra kastuller.

Carro = Så roligt att höra/se Sam. Jag måste oxå filma Viktor efterom nu babblar han mer och säger även treordsmeningar " Där är (ä) pappa" "Där är (ä) mamma".

Nu frulle

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • svag

Hej!

Inne en snabbis igen. Precis lämnat Iina på dagis. Har supersvårt att klä henne på morgonen! Det är runt 3-8 grader här, och hon har på sig allvädersstölvar, överdragsbyxor, jeans, vanliga strumpor, t-shirt, collegetröja, jacka med tunt foder (mest vindstoppande), stickad ofodrad mössa, tunn halsduk(typ snusnäsduk) och tummvantar. Är detta för kallt? Blir skitosäker, men vill inte klä henne för varmt, då blir hon ju bara svettig och kall bara därför.

Nej, nu är det nån som blir sur här brevid

Tänkte ju kommentera lite, men jag kommer tillbaka om jag hinner. Tvättar massa, fotografering på onsdag, vet inte riktigt vad hon ska ha på sig.

• Winnertaco
    svag: Det är supersvårt att klä dem just nu tycker jag! Jag klär Johanna ungefär så som du klär iina, och så skickar jag med tjockare kläder. De måste ju känna på dagis om hon är varm eller inte, det beror ju på så mycket hur de leker och hur varmt det blir på dagen och sånna saker.
    Johanna 061223 Ludvig 080909 winnertaco.blogg.se
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos