Nodejas Babes och Bambinos
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Vi som gjorde det 2006.
Vi tar väl en vända till brudar?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 21:56
Pipptråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m35256069.html
Bilen:
. Visst är de söta när de sjunger!
Milton gillar "Lilla snigel", fast han ersätter snigel med allt annat roligt; Kajsa (dagisfröken), Phu, Nasse, Manny (barnprogram) osv osv...
Sen sjunger han den där "Kalle Anka satt på en planka ropade så här...", fast sen sjunger han (i falsett): "-Pappa, Pappa, se sto jag ääää"
Hej hej, oj vad ni skrivit!
Krodan: Gud så sött sagt!
Harvey: Jag gillar nu när jag avfärgat håret och verkat fått till något som liknar min egen hårfärg, det har ju hunnit växa ut en bit och jag ser faktiskt ingen skillnad, men däremot har jag lite ljusare slingor vid tinningarna, och eftersom jag är en sån där färglös svenska så liknar det mer ljusgrått, men jag gillar det. Känns som att det ger en lite karaktär, eller som att det syns att jag är en person som anstränger mig
.
Ang. tal så pratar Isak ganska bra men byter ut "R" mot "L". Jag tänker inte så mycket på hurhan låter, förrän idag då jag ringde hem och Isak babblade som sjutton i bakgrunden, då reagerade jag på hur tydligt han pratade.
-jag återkommer strax....
Jag behöver en sulky så jag och W kan ta oss någonstans när Elliot är på dagis med sin barnvagn. Sysknvagnen orkar jag inte köra runt med och vi behöver en sulky till (har en i bilen).
Den som verkar ha bäst hjul är Brio Sitty men hur skulle den funka för W? Är det fjädring i den så passageraren inte skumpar så jäkla mycket? Eller ska man satsa på en Brio Race med suflett istället?
Jag har en sitty och tycker den funkar prima för Loke, men vet inte om den varit så bra om han varit mindre. Det värsta är ju att ryggen inte går att fälla ner så värst mycket heller.
Hade ju scooter till Loke från han var 5 mån fram till 1½ ungefär, älskade den
Så jag röstar på en sån eller brio race som nästan är sak samma.
Scootern har jättebra hjul men den är ju svindyr! Race är också för dyr... Och S. vill inte köpa begagnat ![]()
... Äh jag kom av mig helt, telefonen ringde och sen var det full rulle här med Isak igen. Nu försöker jag natta honom, vi har läst bok, stora vovven skulle sova med honom också, så nu är det knökfullt i hans säng
. Jag försöker vänja honom vid att somna själv, är så trött på att behöva sitta bredvid hans säng i en timme, så jag har satt mig i rummet bredvid, men det är tyst där inne just nu, så han kanske är rätt trött, och trygg med vakthunden
.
Är hemma nu resten av veckan, men det blir två pluggdagar. Hämtade ut mina gamla tentor (typ alla från förra året, haha) och inte sjutton är jag någon stjärnelev nu när jag kollar rättningarna. Men jag hade satt några fina i alla fall, där de skrivit "utmärkt lösning", men ja, annars var det inte så fint, en hel del "matematiskt fel", "formelfel" "följdfel"
, jaja, baaaara man blir godkänd så
Nej just, ja, jag skulle ju berätta att min granne var på lokalnyheterna igår igen, han har erkänt misshandel av sin fd flickvän, vapenbrott och narkotikabrott. Det konstiga är, var tvungen att fråga mamma, men ingen har NÅGONSIN hört dem bråka, han måste ha "skött det snyggt", men som jag förstått det har det varit misshandel som knytnävsslag, han har puttat henne ner för trappen, sparkat henne så hon flygit in i tvättmaskinen och börjat blöda, slagit igen bildörren över hennes hand osv. Alltså, trots att vi aldrig hört något genom väggen så tror jag henne, sen har han ju erkänt också. Just en fin granne. Nåja, vi lär ju inte se han på ett bra tag.
Här om någon är intresserad av att läsa om vem jag delar hus med (den första artikeln verkar skriven av en mediaelev rent språkmässigt, haha!).
www.kuriren.nu/lokala/boden_artikel.aspx&place=Boden
www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx
Miniminou: Men jösses!!
Mini, oh my god! Är det samma kille som har gett Isak leksaker? Hooo, vad läskigt.
Krodan, Lili - tyckte det var så gulligt. Sötathenis
Hilla, säger som Joko, njut men var inte dum