• Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos
  • Krodan

Hilla: Åhh kul med uppskattning, men jag är ju inte förvånad så snygg som du är

Winner: Fy för att vara så trött. Men skönt att få sällskap vid lunch Det är så hemskt när man är så trött

Nina: åhh jag tänker på er! Lycka till

• Cissi E

Nina: Som Jesster sa så slapp vi operation. Det blev lite platt fall för man hade verkligen ställt in sig den här gången på att få det avklarat. Vi hann till och med prata med narkosläkaren och få veta allt kring sövningen. Sen träffade vi som sagt kirurgen som klämde för fullt där nere och som slutligen sa att han inte tyckte det var nödvändigt i dagsläget. Vi ska få komma tillbaka om ett år och se hur läget är då. Förhoppningsvis är båda nere då och inte som nu 1½. Jag hoppas verkligen att det går bra för er och att det inte blir för jobbigt för Ivar.

Ludden hör också till de som är lite sena med pratet. Det är fortfarande bara ett ord åt gången. Men oftast går det ändå bra att förstå honom. En av Luddens dagisfröknar sa igår att han börjat prata mycket mer på dagis nu och att han även börjat leka mycket med en av tjejerna där som skolades in samtidigt. Det brukar ta sin tid att få med honom från dagis nu för tiden för han vill fortsätta leka med diverse saker hellre än att bli påbyltat massa kläder. På måndag har vi utvecklingssamtal så vi får se vad de säger då.

Jag har för övrigt beställt klipptid nu (blev inspirerad av vissa här) så på fredag ska håret kortas ner. Troligtvis fegar jag ut och klipper bara någon decimeter eller så.

• pelagonia

Joko = Absolut. Jag brukar till och med går i flera skoaffäerer. Och gjorde så igår oxå. Mätte både på din sko och wedins.

NU har jag sovit 1 1/2 timme och nu skall jag läsa till 13.30 sedan städa undan innan jag hämtar Viktor. Som JOKO sa..märks att jag glömde järnsaften..helt slut idag.  Mamma fyller år idag då jag skickade kort igår men skall ringa idag oxå..

Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • Medusan
    Jesster

Jag har mailat iväg lite GI-recept på bröd till dig nu.

Om någon annan vill ha är det bara att skicka över en mailadress till mig
  • Jesster
    Medusan: Tack för recepten! Det var lite för mycket grejer i som jag inte gillar, men jag kan ju försöka experimentera bort dom
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Medusan
    Jesster

Mmm, det är lite skumma ingredienser i vissa av recepten men jag tror absolut att du kan ersätta dessa med något du gillar

Jag ska leta reda på mitt favvo-bröd nummer 1. Innan jag började med min lågkolhydratkost så bakade vi det flera gånger i månaden.

*Kutar iväg och gräver bland receptböckerna...*
  • Medusan
    Annas brödrecept (från du är vad du äter)

5 dl dinkelmjöl
    2 dl grahamsmjöl
    3 dl rågsikt
    2,5 dl fyrkornskross
    1 dl vetegroddar
    1 tsk salt
    4 tsk bikarbonat
    5 msk blandade brödkryddor
    1 liter filmjölk
    0,5 dl sirap

Sätt ugnen på 175 c.
    Blanda alla torra ingredienser.
    Rör ned fil och sirap.
    Smöra och bröa två 1,5 liters avlånga former
    Grädda ca 100 min
    Alternativt; gör halva satsen i en brödform och grädda i 60 min
  • Krodan

Medusan: det brödet bakar jag med, superggott

• Jesster

Kopierade in receptet i bröddokumentet
    Jag gillar ju egentligen bara vanligt vitt bröd, så jag ska ju mjukstarta med liiite grövre. Inte en massa nötter och fröer och sånt.

Den som söker han finner - www.google.se
  • biltokig1

hihi söta snackisar vi har här inne, och såklart är de som inte snackar fullt så mycket minst lika söta Låter ju kul och förnuftigt när de pratar "vuxet"

Krodan> *hjärtat smälter* gulltös Athena.

Monz säger L och S (inte alltid) men inte R. Han har börjat sjunga så grymt mycket senaste dagarna. Sitter och pusslar och bygger lego på han srum och så hör man "blinka lilla hääärna dääääj undja vaj du äääjjjj"

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos