Inlägg från: Snart sommar |Visa alla inlägg
  • Snart sommar

Augustibebisar 2008

Nu hittade jag hit.

Jag ska snart gå och lägga mig jag med. Hoppas jag, lillen sover i vagnen just nu efter en stor måltid för en timme sen. Han var vaken ett par timmar förut, längsta hittills, och sov väldigt länge efter det så han var väl vrålhungrig stackarn.
    Men åt bara från ett bröst och det andra spänner rätt gott nu, men ingen idé att jag pumpar ur, har inte fått någon utdrivningsreflex dom senaste kvällarna när jag försökt.

Ikväll var vi och handlade lite grejer för maken fyller till helgen så det blir tårta och bullar för hans familj. Vi har blivit väldigt smidiga på att kunna handla snabbt och smidigt trots tre barn i släptåg måste jag säga.

Var på bvc idag, lillen väger nu 5,3 och är 57 lång. Inga stora barn här. Gott det, lättare att bära på .

Elly 79: det missade jag, hade jag tänkt se. Vet inte heller hur många program det finns, men ska kolla om man kan se det på nätet eller så. Tack för påminnelsen .

Egoinlägg, men jag ville bara skriva lite om dagen.

• Snart sommar

Jag går inte heller ner när jag ammar. Nu har jag ett par kilo kvar till inskrivningsvikten, men sen hanna jag ju gå uåå en del kilon innan jag kom till inksrivningen också. Utöver det har jag ju ungefär en 25 kilo till som ska bort till sommaren -09 är det tänkt. Vi ska ha "bröllop" då så då vill jag vara mig igen.

Nä, precis när jag slog ner röva på stolen så var det dags för mat igen tyckte lilleman.

• Snart sommar

Lana: det är en omställning att få det första barnet. Jag hinner exempelvis mer på dagarna nu än när jag fick dottern, och då var ändå hon en klockbebis med lång nattsömn nästan redan från start. Det är svårt att veta vad som väntar. Den första tiden är en anpassningstid och det krävs tid att kunna ställa om sig. Olika för alla, men så är det ju. Mitt råd är att prata med bm om du har bruk för det, men låt det samtidigt vara som det är, bara försök få bort det dåliga samvetet om du har det. Lyssna inte på alla som hinner allt, verkar se så lyckliga ut etc etc, ja allt som du känner att du inte känner just nu.
    Jag tror att du snart kommer märka av en förbättring. Du kanske inte kommer hinna med eller orka med så mycket, men det du hinner och orkar med kommer inte kännas så tungt längre.

Amelie: men, stackare. Vad säger deras far om att dom skäms över sin bror? Och vad skäms dom över egentligen?

KaOl: dottern tror också att hon är lite av en mamma. Vill gärna läxa upp V när han gör något fel och säger jag inte till tillräckligt snabbt så får jag bannor. Eller om jag säger till honom öht .
    Men det är klart att det är skillnad på att ha alla hemma en dag om dom inte brukar vara det. Jag är ju hemma med dom hela tiden och har ju en massa rutiner så det flyter ju bara på. Vissa dagar sämre än andra, men ändå.

Nu har lilleman sovit i vagnen i ett par timmar. Var änna tvungen att kolla till honom en stund nyss, han brukar på sin höjd sova i max en halvtimme och sen vill han fortsätta sova i famnen.

Zitrus: har han en vit beläggning på tungan och kinderna? Dom kan ju få ont av att äta om dom har torsk (svamp) i munnen. Lillen har det, men verkar inte så störd av det.

• Snart sommar

Jag har en egen städfirma. Kolla filmen i mitt krypin

Amelie: vad tråkigt. Ja, sex är ju ett känsligt kapitel när föräldrarna sysslar med det. Och för gamla är ni ju ändå inte. Medelåldern för att skaffa första är väl runt 31?

Nu ska jag ta ett bad tänkte jag.

• Snart sommar

Vilda Tiger: Det blev ett välstädat hörn . Han blir rätt sur om han inte får dammsuga när den är framme .

goshheidi: minstingen har inte tid att titta på tv . Han har fullt upp med att ha koll på syskonen.

• Snart sommar

Jaha, nu är mensen på väg här också. Har precis haft ett sånt där trevligt pms-psykbryt. Avskyr skiten... Min man med . Om man steriliserar sig, kan man bli av med pms då?

• Snart sommar

Ja, min man med. Men han trodde inte att det var på g än så han räknade inte med att det var pms så här tog det hus i h-e istället .

• Snart sommar

Miss Hellen och ni andra som kommenterat städhjälpen: tack . Jo, jag är ju lite partisk, men söt är han allt

Miss Hellen: gör som jag, klistra in url:en i bildtråden så får någon med plus klistra in bilden Jag har inte heller plus.

Idag tänkte jag mig iväg till affärer. Ska hitta något till maken, är sent ute. Eller ja, det jag hade tänkt funkar inte nu så jag måste hitta på något annat.

Jag har bara koll på fredagar i princip eftersom maken tränar då. Jag får kolla almenackan ett par gånger i veckan. Vad jag dock inte har någon koll på är datum. Vet knappt vilke månad det är typ...

Ja, nu är pmsen över för den här gången iallafall. Blev inte så farligt då, men det blir väl värre sen när det hela stabiliserat sig. Blev det efter dom andra iallafall. Och den här gången fick jag också mensen en vecka efter avslaget var slut. Fattar inte varför, jag hade gärna varit en av dom som slapp den i flera månader...

Har någon av er svår pms? Jag gillar inte att proppa i mig en massa hormoner eller tabletter, men jag får nog bita i det sura äpplet, svälja och se glad ut. F-n, jag hade inte pms innan jag började med p-piller!

Nu är det matdags...

• Snart sommar

Svår pms och det tog 1 år att bli gravid med första, ungefär samma tid med andra och 2 månader med tredje. Om man räknar den tiden vi aktivt försökte. Har inte haft något p-medel alls sen efter dottern.

Miss Hellen: hur är det för dig? Äter du medicin eller så? Jag har ju valt att inte göra det, kört på motion och kost istället för jag gillar inte att trycka i mig hormoner eller annat, men jag måste nog börja göra det. Vore ju hemskt om barnen blev lidande av det också. Själv har jag besvär både vid ÄL och mens. Det försvinner nästan 2 veckor varje månad pga min pms. Om det blir som det varit. Höll på att ramla av stolen av skratt förut när jag läste råd om pms. Ett var att ha sex för avslappningens skull. Ha, jag vill nästan skjuta maken de dagar det är värst och han tänker nog samma sak om mig . Det är långt ifrån att vi tänker på sex då...

Jag är svintrött, väntar bara på att en tvättmaskins ka gå klart, sen ska jag lägga mig. Maken fårge lillen ersättning ikväll, jag kan inte pumpa ur längre. Fast nu vaknar han så jag kan lika gärna ge honom bröstet eftersom jag är uppe...

• Snart sommar

luzorsus: vi kommer inte köpa så mycket. Kommer leta efter en fin servis att samla (det gör vi till dom andra barnen) och sen får han en slant in på sparkontot istället. Dels är han inte intresserad av leksaker på det sättet vid jul ju och dels så har vi gjort så till alla barn att den första julen har dom inte fått så mycket då det inte är något specielt för dom.

Idag hade vi ju då ett lite kalas för maken. Det gick väl ok, men lilleman tyckte det var jobbigt. Lille storebror också, för dels så är han på väg in i en utvecklingsfas, dels så har han precis fått en tand idag och så fick haninte sovet som han borde så den var inte på gott humör efter att besöket gått .
    Men oj, vad svärmor tjatar om As namn. A fick en välkomstpeng, precis som sina syskon fått av dom, och på kuvertet så hade hon inte ens skrivit hans namn utan bara gossebarnet "för det kanske var så att vi skulle ändra oss senare". Hon blev inte gladare när hon fick veta hans andranamn heller

A kommer heta ASK Alvar Sigurd fö. Nu är det besämt, ska lämna papprena på måndag och sen ringa kyrkan. En kompis vill ha dop samtidigt och det är i slutet av Nov. Får se omd et blir så.

Svar på tråden Augustibebisar 2008