Inlägg från: Snart sommar |Visa alla inlägg
  • Snart sommar

Augustibebisar 2008

Vilda Tiger: sorry, men jag visar ICKE magen . Men du har ju gjort ett jättebra jobb med alla dina promenader!

goshheidi: nä, jag hade också blivit sur. Man matar inte andras ungar/spädbarn på det sättet!

Jag köpte byxor igår, behöver det. Slarvade och orkade inte prova i affären, men dom är för små. Tog samma storlek jag har på det enda paret jag kan ha nu, men det hjälpte inte. Kan man byta/lämna tillbaka Lindexbyxor i annan butik än där dom är köpta?
    Jättesnygga är dom, men buhu... Eller så får jag ha dom kvar och vänta ett tag med att ha dom, men då får jag ju ändå springa och köpa ett par till nu... Jag är inte direkt gjord av pengar.

Nu har jag köpt alla kläder till barnen, förutom ett litet svart skärp till mellanpojken. Någon som vet var man kan hitta det till en pojke på 1½? Det var ju en omöjlighet att hitta snygga finskor så han fick svarta tennisskor istället. Inte så snyggt, men vad göra?
    Jag brukar inte bry mig om barnens kläder, men när det är högtider slår jag på stort .

A försöker somna i babysittern nu. Han trivs rätt bra i den faktiskt. Tog egentligen ner den för att kunna sälja den, men nu får den vara kvar ett tag till.

• Snart sommar

MissHellen: är den vit i överkanten och nästan vatten under? Det är normalt . Bara rör om lite så att den blandar sig igen.

Amelie: har inte provat, men funderar själv på en beco . Tycker ju sjal är väldigt smidigt att bära i, men just nu känns det ändå som att det skulle vara lättare med något som jag inte behöver knyta och bb-selen börjar bli gammal och sliten. Kommer inte bära så länge till i den.

Jaha, efter att det varit lugnt ett par timmar händer allt på en gång ...

Jag har förresten tagit kort på skötväskan, har dock inte haft tid att lägga in bilderna...

• Snart sommar

Jag laddar upp lite Traderaauktioner nu. Gott att hinna med det när det för en gångs skull är lite lugnt här på morgonen .

Carina: om han absolut inte vill så tycker jag inte du ska gå vidare med det. Ni måste komma fram till något som passar er båda.
    Varken jag eller maken är religiösa av oss heller, men han ville att första skulle döpas och då vill jag att det ska göras med alla.

lille08: nu har du ju bestämt dig, men jag tycker det är fint som det är .

Kan man ha problem med mjölkstockning även om man inte har feber och så? För lillen har i ett par dagar kämpat för att få ur mjölken och jag känner att han inte får tömt brösten ordentligt. Så det är lite grinigt här nu. Jag får han inte längre att äta från flaska, bara maken som kan det nu.

Apropå skrik och så. Ja, tyvärr så är det ju så att lillen får vänta då och då på mat så då kan han ju får skrika lite (tar det ju sås nabbt jag kan, men som ni alla vet så är det ju MAT NU som gäller för dom små ). Annars skriker hanbara vid trötthet i princip. Säger ju naturligtvis till om han är missnöjd på annat sätt också, men då är det ju inte skrik så.

• Snart sommar

Goddag.

A vet inte riktigt vad han vill här. När han vaknade förut ville han inte äta och sen ville han sova, men bara en väldigt kort stund för nu är han vaken och pigg igen...

För en vecka sen märkte jag tydligt att han försöker sträcka sig efter saker medvetet och nu ligger han och pillar på vagnsleksakerna. Fint att se att det händer lite grejer nu .

Tänkte försöka mig på en tur till affärer senare idag. Måste ha ett svart skärp till mellanpojken och ska lämna tillbaka byxor och kängor. Lika bra att få det gjort. Bara det inte börjar regna...

Och så måste jag ringa bm idag igen. Ringde igår, men då var hon inte där. Typiskt, när jag väl fått tummen ur att ringa.

När det gäller att hålla kvar napp så brukar jag lägga snutten som ett litet stöd. Nu har lilleman börjat försöka få in nappen själv när han tappar den, men det dröjer ju innan han kan ta den ordentligt och göra det när han vaknat för att kunna somna om själv så det får man ju fortfarande sköta ett tag till. Till lillan gjorde jag så att jag la en napp i hennes hand när hon somnade så att hon lätt kunde sätta den i munnen om hon ville ha en senare under nappen. Det fungerade bra till henne. Inte till mellanpojken dock, han bara kastade iväg den. Lärde sig heller aldrig att hitta den själv på natten.

• Snart sommar

Ja, A vill inte heller ligga när han är vaken, om det inte är i vagnen där det finns spännade saker att titta på. Annars ska han helst bäras upprätt mot bröstet eller utåt så att han ser ordentligt. En liten stund i babysittern fungerar också bra, när barnen är med och busar så han har dom att titta på.
    SKa nog rota fram leksakerna till babysittern också. Börjar bli tid för det nu.

Amelie: om dottern har feber kan det kanske vara 3-dagarsfeber? och det smittar inte. Jag hade nog åkt på besök, dom leker ju inte och delar inte leksaker. Men du är ju inte fjantig bara för att du gör vad som känns bäst för dig.

Nu tröttande lilleman på leksakerna så nu är det väl ätardags kanske? Har gått några timmar nu och han brukar äta varannan eller varje, har han gjort dom senaste dagarna.

• Snart sommar

Jag har också stegräknare och kan ge det hela ett försök. Men det är svårt att få någon större rutin på det hela, dagarna kan se rätt olika ut här. Å andra sidan kanske jag behöver den pushen också...

Dom säger väl 10 000 steg om dagen? Det kan jag inte lova att jag kan göra varje dag, kan jag säga med en gång.

• Snart sommar

KaOl: vad kul . Nu blir det ju nästan så att du får sy in då, rätt håll om man ska fixa med sånt .

• Snart sommar

Söta är dom väl hela bunten, men FINAST är ju A .

KaOl: snygg klänning!

Jaha, vad säger man. Maken skulle hämta oss alla på stan när han kom hem från jobbet. MEn han glömde babyskyddet hemma så han fick köra en extra runda. Klart, han är väl ovan, är ju bara tredje ungen nu .

Har varit iväg och gjort slut på pengar igen . Väldigt mycket shoppande den här månaden blir det. Ska ju till Ullared senare också. Men sen är det slut på klädshoppandet ett bra tag framöver. Ja, lite smått och gott kommer jag väl hitta ändå.

Nä, ska fixa lite småsaker, sen blir det nog sängen. Är gott trött ikväll, som vanligt typ...

Förresten, glömde ju stegräknaren förut. Hur blir det, någon som gör en egen tråd om det? Kanske smidigast så?

• Snart sommar

KaOl: jag kommer bara använda faktiska steg iom att jag inte gör annat än promenerar just nu. Sparkar och slag på mitsar är väl inte så lätt att omvandla heller .
    Ah, längtar till jag kan börja träna lite bjj och så. ska bli skönt att få använda kroppen ordentligt igen.

Jag har gett upp om att ha hemmet någorlunda fint. Så fort jag har städat undan ett projekt så börjar jag genast med ett nytt så det blir lika belamrat ändå. Märks ju så väl när man bor så litet också som vi gör. Just nu ska jag få ordning på alla barnkläder som ligger i lådor i förrådet tänkte jag. Ska sälja det av dotterns kläder som jag inte vill spara till sönerna (klänningar och så) och kolla vad som behövs i klädväg lite längre fram. Är kläder lite överallt nu .

A är inte den bärfisen han varit längre. Är rätt skönt faktiskt. Hinner med dom andra barnen bättre då och det märks avsevärd skillnad på mellans svartsjuka iom att jag inte bär på honom hela tiden längre.
    Nu vågar jag säga att han äntligen vänt nätterna. Även om jag önskade han lade sig lite tidigare så gör han ändå natt mellan 22-23 nu och inte vid 5 som det var i början. Det går åt rätt håll...

• Snart sommar

Angående tävlingen. Det ska ju bara vara på skoj så vad säger ni om att vi har en vinnare varje vecka eller så? Och den som vinner får fixa pris till nästa vinnare? Något litet och enkelt, om ni har någon idé så är det bra . Ska ju fungera med tanke på att vi alla bor lite överallt . Eller ska vi ha en lång tävling? Kan nog bli rätt drygt, fast iofs rätt intressant också.

Jag glömde naturligtvis slänga på mig räknaren idag. Måste bli bättre på det så det är någon mening med att vara med .

Min spontana tanke är att skapa en ny tråd om det så det är lätt att hålla reda på det hela?

Lina Falk: tjena

Svar på tråden Augustibebisar 2008