Augustibebisar 2008
Lina S: oj, vilken bulle! Dit måste jag gå någon gång
Lina S: oj, vilken bulle! Dit måste jag gå någon gång
Vilda Tiger: jag tycker inte det provet gör så mycket så det gjorde inget. Upp skulle jag ju ändå
.
Ok, tack för att du berättade var dom finns.
30 är ju verkligen inte mycket!
Lillen är också lite orolig.
Nu är jag övertygad om att det var Semper magdroppar som gjorde att han inte sket mer än en gång i veckan, om ens det. Nu är bajset tillbaka till hur det såg ut innan och han gör det med ett par dagars mellanrum istället. Frågan är om det är bra eller dåligt att ha slutat med dom. Svårt att veta om det är pga det som han är prpligare eller nåt annat.
Lana: hoppas det går bra på undersökningen (som var idag va?).
När jag har gett ersättning i mängd (alltså inte bara gett efter något enstaka mål som det blev med lilleman här) så har jag kokat vatten som jag hällt på rena flaskor. Dom har fått stå i kylen (kan väl göra det ett dygn tror jag). Då har det bara varit att värma dom och sen i med pulver, går rätt snabbt.
Lilleman har börjat kunna somna själv i sin säng, utan napp ibland också. Han har ju inte varit så intresserad av napp så vill han inte ha den är inte jag den som blir ledsen. Mig använder han inte som napp längre iallafall.
Pling84: jag hade inte heller lämnat något barn till en som det bara gråter hos, hur litet eller stort det än var. Anser inte att du är för fäst vid Måns för det. Jag lämnade exempelvis aldrig dottern hos svärmor då hon skrek bara hon såg henne. Svärmor vart sur, men jag tänker på dottern framför henne
. Sen blev mellan tvärtom, skrk så fort han såg mor, men inte svärmor...
Cellprov kan man göra till grav.vecka 13 om jag minns rätt.
Är en undersökning alla kvinnor kallas till, frivillig dock. Ska ju öka chanserna för att tidigt upptäcka cellförändringar som KAN vara cancer, men inte alltid behöver vara det. Nu finns väl också ett vaccin.
Kommer inte ihåg hur gammal jag var när jag fick första kallelsen. Hm, 24-25 tror jag.
Jag är jättetrött, men vågar inte lägga mig. Lilleman sover oroligt och om jag somnar, men väcks av hans skrik och han inte somnar om av mat kommer jag bli helt väck om jag måste gå upp igen. Dilemma...
Rabattkupongen från Pampers har jag kastat utan att ens kolla
.
MissHellen: som Vilda Tiger säger så kan du frysa in. Håller med, är onödigt att kasta en massa burkar som det ju blir i början.
Lillen blåser bubblor mest hela tiden och sen är det ju småkräk på det. Med tanke på att jag ändå måste tvätta ett par gånger om dagen så byter jag på honom oftare än har extra kräklappar på.
Lillen vill fortfarande inte ta flaska och ersättning. Går inte bra det här med att sluta amma
.
Nu sover han iallafall i spjälsängen på natten. Går bra att lägga över honom och han sover lite längre stunder där. Skönt för mig.
jucea: Jag har börjat ge lite vatten på flaska på prov tidigare än jag börjat ge smakprov på annan mat då jag har sommarbarn, men med lillen kommer jag börja ge vatten när jag bytt ut nästan ett helt mål.
jucea: ni har egen brunn va? Då tycker jag ni ska koka det och kyla det till han blir 6 månader eller så. Det är ju rekommendationen. I välling/ersättning kan man ju ha i en 10ml extra redan från början.
Och ett litet tips
. Dom flesta barn vill ha rumstempererat vatten eller något varmare.
Hej!
Var ett tag sen jag tittade in här.
Har fullt upp på dagarna nu.
Var på älgstek hos svärföräldrarna i söndags. Det gick sådär. Lilleman vill ju bara bli buren varje vaken stund nu och jag glömde både sele och sjal hemma...
Verkar som en del är lite sjuka. Hoppas dom snart blir bättre.
Det går inte så värst framåt med amningsslut här inte. Verkar som jag får amma lite längre än vad jag hade tänkt från början.
Till helgen ska jag plocka fram pynt, vill inte ta fram det för tidigt. Orkar inte jaga mellan hur många dagar som helst
.
MissHellen: vad skönt att det verkar gå bra med sovandet nu
.
Vad gör man med någon som inte mår bra, men vägrar inse det och bara skyller/slår ifrån sig?
Min ork har snart tagit slut...
Lana: Nej, han tar inte åt sig om något verkar det som.
Nu har minstingen sovit sen 11.30 ungefär. Undrar när han behagar vakna...
Jag försöker få ordning på en massa kort jag.