Inlägg från: Snart sommar |Visa alla inlägg
  • Snart sommar

Augustibebisar 2008

Förresten, hur mycket ska dom äta varje mål nu? Lillen är 3½ månad och åt 180 vid 12.30. Nu är han hungrig igen. Det har gått ungefär 3h och det är vad det brukar när han ammat också (dom senaste dagarna).

• Snart sommar

VT: han får nr 2 med en gång, tyckte inte det var någon idé att börja med ettan.

• Snart sommar

VT: ja, det gör han ju. Jag är mest nyfiken på hur mycket det sägs att dom bör äta vid ett mål. Har glömt av det och jag kunde inte hitta det på förpackningen heller.

• Snart sommar

Gahh! Hinner ju inte slå ner röven förrän något händer...

Iallafall. Jucea: tack för svaret. Lillen verkar vilja ha runt 180 varje mål nu. Tycker det låter mycket, men det får väl vara så då.

Jag kommer förmodligen inte titta in här på ett par dagar nu så jag säger det nu:

God Jul och Gott nytt år allihop.

• Snart sommar

KaOl: kan tänka mig att det känns lugnt och skönt .

Maken är iväg till doktorn och ska köpa hem pizza efter det. Orkar inte ställa mig och laga mat idag.

Att ge ersättning går sådär. Försöker ett tag till, sen lägger jag nog ner det och tar upp det om ett tag igen. Hade helst velat börja ordentligt med det innan jag började med gröt också. Gröten kan ju iofs vänta den med.

Lillen fick skallror till leda i julklapp. Fast en gillade han mycket, den spelar lite när han trycker på en knapp, när han lyckas med det flinar hela han .

Julafton var rätt lugn. Var hos svärföräldrarna, men det var rätt tryckt stämning. Den 23 fick svärfar veta att han har prostatacaner också. Sama cancer hans far gick bort i. Så nu är det nog inte så lång tid kvar för honom tyvärr. Maken är mer stressad och orolig över det än han visar. Inget lätt år för den familjen.

• Snart sommar

Lana: ja, blir ju lätt så att har man väl bestämt sig så vill man ju att det ska gå smidigt och lätt. Hoppas det går bättre för dig med amningen. Vi har lite motsatt problem vi .

• Snart sommar

VT: ta du det lugnt, eller du kanske kan ligga på soffan hos svärisarna?

Här är det lugnt. Maken har åkt iväg med dom "stora" och det är bara jag och lille A kvar hemma. Han sover just nu. Ska iofs städa och röja en del, men det kan vänta .

Han skiter fortfarande sällan, det går ett par dagar imellan. Om han gör det innan han helt går över till ersättning, är det ok att han gör det när han bara äter ersättning då? Eller räknas han som förstoppad då?

Ska till bvc imorgon. Dags för 4-månaderskontroll då.

• Snart sommar

VT: ok, men då ska jag ha det i minnet.
    Skönt att kunna slappa på soffan hos svärföräldrarna . Hur mår ni nu då? Mår M bättre? Känns det ljusare?

Ja, nu är det väldigt tyst här, helt plötsligt

Kesso: tiden går snabbt, absolut.

• Snart sommar

VT: Förstår att det måste vara tufft. Men det verkar ändå som att det går rätt snabbt, tiden till behandlingen börjar? Tur i oturen att det är jul och det händer mycket och ni har annat att fokusera på, kanske. Hoppas och tror att det kommer gå bra sen.

Nä, nu får jag väl börjar röja lite tänker jag.

• Snart sommar

Kesso: jag tror att ett barn säger till bra om det är hungrigt. Att han vill ha bröstet ofta ändå kanske är mer för närhet?

Jag får sluta ge ersättning och vänta med det en tid. Lillen sket grönt igår. Verkar inte som hans mage tål det riktigt än. Har bara bytt ut 2 av 8 mål och hållt det i lite över en vecka, men det går ju inte ändå.
    Så nu är det intensivamning som gäller ett tag för att få upp det jag tappat.

Var på bvc igår. 6,9 kg och 63 lång vid nästan 4 månader. På 3 veckor har han ökat bra mycket jämfört med tidigare.

Svar på tråden Augustibebisar 2008