Inlägg från: Snart sommar |Visa alla inlägg
  • Snart sommar

Augustibebisar 2008

Har inte satt in kort på något av barnen.
    Funderar på att lägga ut ett på webbisar ändå. Men så ska man ju få ihop alla så att det blir en någorlunda fin bild också .

Alltså, lillen har fortfarande inte bajsat. Han fick lite olja i morse, men ärligt hur gott kan det ha varit? Han spottade och fräste iallafall så jag gav upp det. Funkar ju inte för mig att pumpa ur heller så jag kan ju inte ha ner det i mjölken och mer ersättning vill jag inte ge.
    Försökte lite fint med en termometer förut, men det fungerade inte heller. Första gången någonsin jag ens övervägt det och provat så jag kanske gjorde fel. Men jag lägger nog ner det också.
    Han är ju pigg och glad, men skriker ju som en stucken tjur när han äter istället. Han småäter nu och jag kan tänka mig att det beror på magen.
    Det kommer väl ett lass på lördag i kyrkan kan tänka . Börjar dock bli lite orolig iom att han fått ersättning förut och då bajsade han nästan som vanligt. På lördag har det gått en vecka utan att han bajsat och han brukade göra det ett par gånger varje dag.

Jag har gett maken hela söndagen att göra vad han vill som Fars Dagpresent. Så blir det lite lugn och ro här hemma . Nä, men han uppskattar det mer än att få en present, för det han vill ha har jag inte råd med nu ändå .

• Snart sommar

Rimfolina: lillen fick ju ersättning dom första dagarna och då var det Semper. Sen har han fått den vid två tillfällen (slutade ge ersättning som påfyllnad efter en vecka) och då har det gått bra. Men bara om maken ger honom. För mig vägrar han flaska öht.
    Vi ger ersättning om jag är borta och lillen blir hungrig. Hade gärna pumpat ur om det gått, men det fungerar inte för mig den här gången.
    Senast fick han ersättning när jag var ute i lördags, den 1. Sen dess har han inte bajsat...

Nähä, nu är det bärande som gäller. Magknip väl gissar jag...

• Snart sommar

Somnade förut när maken kom hem så det jag skulle fixat då får jag fixa mitt i natten .

Och lillen har äntligen pluttat lite . Den stora laddningen låter dock vänta på sig ett tag till.

Carina: nä, inga tänder och jag hoppas dom dröjer.

Ikväll så har lillen ätit från höger utan problem, men nu har produktionen minskat så nu blir han inte nöjd. Knasunge, ställa till det så .

Nä, nu får jag fortsätta med mitt. Får väl slänga karln i säng också. Ingen mening med att båda sitter uppe, fastän det är hans natt. Men han gör ingen nytta ändå (med förberedelserna för dopet då menar jag).

• Snart sommar

Tittar in en snabb sväng.

Dopet gick fint. Dcok missade mor det hela då hon tog fel på dag och det ställde också till det med maten, men allt ordnade sig. Mor var nästan gråtfärdig itelefon, men hon kom ju allafall med efteråt. Är lite irriterad på mina systrar som märkte INNAN det hela börajde att hon inte var i kyrkan, men ingen behagade ringa henne...
    Lägger in någon bild lite senare.

Nu har han fått bajsat också . Hoppas proppen har släppt nu.

Salt är inte bra i för stora mängder pga njurarna så därför rekommenderar man ingen salt alls till små barn.

• Snart sommar

Jo, men dom är alla bra på att bara rå om sitt, ungefär. Ja, hon skulle ha med sig maten. Vi beställde thai-mat till 15 pers istället . Uppskattat det också.

Jag är svintrött idag. Jag har ont i ryggen och A har snuttat hela natten, men blivit sur för att det blivit mat och bara spottat och fräst, men ändå vägrat napp. Pust.

Vilda Tiger: det fungerar säkert jättebra.

Och nu äntligen är maken med på att fixa iordning den här lägenheten. Han har bara dragit på det "för vi ska inte bo här så länge", men det är ju jobbigt att bara bo i kappsäckar och inte ha plats för allt heller. Man behöver ju ändå leva under tiden och nödlösningar går väl an en tid, men inte flera år! Vi pratade om det igår för vi har hittat ett hus som var intressant, men ändå inte så det hela blev liksom aktuellt. ÄVen om jag helst vill flytta till hus så tror jag inte att rätt läge är nu, det är för mycket vi måste prata om och få att fungera först.

Så jag ska kolla runt på vad det kan kosta med nytt golv och fixa badrummet, bla. Sen är det ju smått och gott så som tapetsering och målning som gäller. Och FÖRVARING som ska fixas .

Och nu kommer jag i mina byxor jag köpte för någon vecka sen .

Apropå vädret. Igår såg det rätt ok ut så jag föreslog en promenad. Javisst, vi tar på oss och går. Det börjar dugga lite, men vi har med oss paraplyer och barnen är inpackade i vagnar och regnkläder så det gör inget. Efter halva promenaden tänkte vi ta bussen hem för då var jag dyblöt in på bara skinnet . Men regnet avtog så vi fortsatte och tog sen bussen hem.
    Måste fixa ordentliga regnkläder känner jag .

Och stegräknaren registrerade bara ca 300 steg så den var ju till noll hjälp.
    Jag hinner förresten knappt med den där tävlingen. Glömde räknaren i lördags bla. Jag ska nog göra ett rent inhopp till nästa gång ni räknar ihop eller så.

• Snart sommar

If Only: välkommen.

Carina: finns ju andra p-medel än kondom och hormoner. Kopparspiral och p-dator exempelvis.

Har inte fått alla kort från dopet än så jag har inte lagt in någon bild på lille A, men på syskonen . Finns i mitt galleri.

Jag hinner inget numer. A är vaken till långt in på natten-igen. Jag är jättetrött när jag ska gå upp och då är det bara att börja bära mellan för han är i en sån period. Speciellt om A börjar låta lite, då ska V bäras omgående .

• Snart sommar

MissHellen och Vilda Tiger: tack. Ja, dom säger väl att skönheten brukar hoppa över en generation, så är det här iallafall .
    He he, han tas ofta för flicka . Men jag tycker också han är så fin i sitt hår. Vill inte klippa det alls, började ju nära på lipa och ta ut skilsmässa när maken klippte luggen på´n.

Någon som använder öronproppar dagligen i sitt jobb eller så och kan ge tips på såna? Jag pallar inte med många fler dagar som det har varit nu på sistone. Det ringer i öronen och kvällen är inte slut än... Det är inte tyst här förrän ALLA utom jag sover. Maken kan ju inte heller hålla tyst på något sätt .

Och vad irriterad jag blir. En köpare på Tradera har flyttat, men inte uppdaterat sina uppgifter så jag fick tillbaka paketet. Gillar inte strul.

• Snart sommar

Främsta anledningen till att man bör vänta med fruktpuréer är för att dom är söta (inte för sockrets skull utan smaken) och sött är något vi biologiskt inte behöver lära oss tycka om. Därför råds man att först börja med potatis, morötter och liknande och börja med fruktpureér först när man vet att barnet äter det.

Med lillan väntade vi med godis till hon blev 2. Hon fick smaka vid jul när hon var 1½, men var inte så pigg på det då.
    Nu får hon fredagsmys varje fredag och det är blandat. Ibland lite popcorn, ibland lite lösvikt och ibland nötter. Ibland fruksallad också. Mellan får ju också fredagsmys, men han är inte alls förtjust i godis, bara lite choklad så han får oftast lite popcorn.

Min inställning till det mesta är lagom. Jag är inte anti godis eller sött, men ser ingen anledning att det ska vara varje dag heller. Skiler på vardag och lite fest/kalas eller bara lite mysande tillsammans.

• Snart sommar

Moi: jag trodde ju att lilleman hade vänt dygnet, men dom senaste nätterna har han somnat 1.30 för natten. Han är inte skrikig, bara vaken och nöjd och glad vid underhållning . Han äter upp sig lite från 22, äter rätt många gånger då och hinner med en liten tupplur på 30 min vid 23, sen är det bara full gas igen . Jag är rätt slut... Behöver jag tillägga att han bara ätit och sovit och fortfarande sover fram till nu? Så han är vaken nonstop i princip från 20-1.30.

Tips: det klassiska, sov när lilleman sover. Min personliga åsikt är att dom är för små att man ska gå in och greja för mycket med sömntider nu. Det kan nog ställa till problem istället.
    Men om han somnar vid 22 och sover till 9 med en matning så är det ju bra. Jag hade varit nöjd med det. Eller äter han hela tiden från kl 4?

Jaha, nu vaknar lilleman igen.

Han har inte bajsat igen förresten . Trodde ju att proppen kom senast, men icke. Ska bli intressant. På lördag åker vi till Ge-Kås så det kommer väl då .

• Snart sommar

Minifisen sover i vagnen den första tiden innan första matningen, sen sover han bredvid mig i sängen.
    Spjälsängen används just nu till ren vikt tvätt som inte hittat in i skåpen än .

Säg nu inget om långa köer . Nä, men vi vet att det kommer vara rätt mycket folk, men vi måste dit. Vi har liksom planerat för det och behöver vinterkläder till barnen. Någon risk för lilleman tror jag inte att det är, trots förkylningstider och sånt.

Traderafråga:
    Hur hade ni gjort om ni skickat ett paket till en adress, men fått tillbaka det. Pratat med köparen som säger att det var fel adress, men tycker jag ska stå för det nya portot? Tilläggas bör att jag skickade till den adressen jag fick i Traderas automatiska mail, men den nya adressen står på hans profil på Tradera. Det är väl hans sak att se till att Tradera har rätt uppgifter om honom? Vad jag vet kan han ju ha ändrat "profil-adressen" efter mailet för att "få rätt" mot mig?
    Jag vill inte ha negativt, men jag vill ju inte stå för hans slarv heller.

Vilda Tiger: ja, vi får väl prova något sånt. Han verkar ju inte må dåligt av det, bara jag som undrar när det kommer en stor laddning .

Just nu grinar lillfisen hos pappa. Han borde vara hungrig, men ville inte äta förut. ska prova snart igen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008