Augustibebisar 2008
Vilda Tiger: såg att Lyckeli fick boken "Det var det fräckaste" som dopgåva. Den är en hit här hemma
Vilda Tiger: såg att Lyckeli fick boken "Det var det fräckaste" som dopgåva. Den är en hit här hemma
Jag ratar mitt förslag till förmån för Amelies
.
Jag brukar bara be familjen ge en slant till barnens sparkonton om dom vill ge något. Vi är inte så mycket för presenter. Dels för att vi inte vill ha mängder med leksaker och sånt till barnen (min familj speciellt är experter på att köpa skit bara för att ge sas) och dels för att dom är så små att dom inte behöver så mycket nu. Det dom behöver köper vi gärna själva istället.
Vilda Tiger: jag köpte den boken genom en bokklubb som sonen är med i och då fick han även en mjukfigur i form av mullvaden med bajs på huvudet
. Den sover han med
.
Godkväll. Missade att skriva det i morse, men batteriet i min stegräknare har dött så jag har inte kunnat använda den idag. Den fick väl hjärtsnurp av att ha legat i lådan så länge och sen kastas ut i verkligheten igen
. Nä, men hoppas att maken kan köpa ett ikväll.
S u s s: mina promenader kommer inte göra ett piss för min vikt
. Det är jag övertygad om baserat på erfarenhet. Det med skadliga ämnen har jag också hört och det är därför jag kommer vänta med tyngre träning till dess jag ammat klart. Nä, jag är med för att promenader gör susen för styrka och hållning i bäckenet bla
och det är ju vad jag behöver få tränat ordentligt.
Jag ska träna och då menar jag TRÄNA när jag ammat klart. Till dess får allt sånt vänta.
Jaha, hela dagen har lillen ätit bra och ordentligt (även om han fortfarande småskriker vid bröstet som han gjort ett tag nu). Har ätit med nästan 4h mellanrum, men nu ville han inte ha mer. Bara ena bröstet. Har ätit från båda tidigare. Tror knappast han är mätt, men nu går maken omkring med honom och det verkar som han vill sova igen. Bara det att han sov 3 timmar innan han ville äta igen!?!. Ska bli en intressant natt det här.
Fick köpte batterier till stegräknaren igår så nu har jag använt den, men jag väntar med att skriva in mig till dess hjärnan fungerar som den ska och jag fattar omräkningen
. Är supertrött nu. Gick iallafall runt 19k steg igår och idag blev det 18k. Men det var ju med två långa promenader då. Har tagit av mig räknaren och skrivit upp stegen på en lapp.
Var ute med syrran och kompisar igår och käkade gott och gick vidare till uteställen efteråt. Attans vad det sprängde i brösten. Var liksom inte meningen att vi skulle vara ute så länge och varje gång jag tänkte gå på dass för att pumpa ur lite så skulle vi hem
.
Och nu är jag så j-a trött på att jag bara kommer i ett par mammabyxor så jag kör mina egna lösningar med andra byxor som är för små i midjan. Har långa tröjor över så det syns inte. Hittar ju inga byxor i affärerna heller. Måste leta på helt fel ställen...
Amelie: usch då. Masserar du magen på honom?
Amelie: nä, det är ju bara att kolla taget så att det är rätt. Lillen har också mycket luft i magen, men jag kombinerar ju Minifom och massage och det fungerar bra. Du ville inte använda Minifom om jag minns rätt?
Lillen sover också rätt mycket. Nu blir det mellan 1-2h åt gången och så har han en liten vakenperiod med mat däremellan. Somnar för natten vid 23 och går upp för dagen vid 9, 8 om han blivit störd på morgonen av dom andra barnen.
Han äter 2 gånger under den tiden han har sin natt och sen direkt när han vaknar för morgonen.
Imorgon ska vi till bvc med både minstingen och mellan. A ska på 2-månaderskontroll och mellan ska få sin 18-månadersspruta.
Märkte att bvc-sköterskan skrev fel vikt på A förra gången så hon kommer väl få en chock när hon ser hans vikt den här gången
. Nä, men det var jag som läste av och hon hörde väl fel eller nåt. Kollade inte vad hon skrev upp förrän vi var hemma.
På lördag är det dop. Måste tvätta dopklänningen innan dess...
Förresten. A har inte bajsat sen lördag em. Har inte alls varit med om det med dom andra barnen. Han fick ju ersättning när jag var ute, men det har han ju fått förut också. Blir väl ett stort lass lagom till undersökningen imorgon eller nåt
.
goshheidi: jag får inte hälsa på hos dig
Jag är på superdåligt humör idag. Eller egentligen är jag ledsen, men jag kan ju inte gå omkring och grina hela tiden så då blir det att jag blir sur/arg istället.
Och inte hjälper det att mina öron börjar ta riktigt med stryk. Det är inte en lugn och tyst stund här vissa dagar. Är det inte barnen som tjoar och tjimmar eller skriker så är det karln som går omkring och harklar varannan minut och ska lyssna på sin musik HÖGT när han tränar eller så ser han en massa videos på youtube som låter en massa...
Kan man operera in öronproppar?
Tittar in en snabb sväng.
Jag kommer inte ta något vaccin.
Var på bvc idag. Lillen väger nu 5,6kg och är 59 lång. 2 månader gammal.
Fick inte ringt mvc idag heller...
Har iallafall tvättat dopklänningen idag och har plockat och haft mig inför lördag. Ska ju bli dop då.
Fick fixat sparkonto åt A idag också.
Men jag måste säga att han krånglar väldiga vid höger bröst. Han har alltid varit lite smågrinig där, men nu är det så att han bara helt ratar det. Uppfinningsrikedomn är stor för att få honom att äta därifrån
. Kan ju inte pumpa ur heller, men jag känner att jag börjar få problem nu.
Han har fortfarande inte bajsat. Tänkte prova lite matolja imorgon. Fick det tipset av bvc.
lillastjärnan: äh, det går bra att ordna dop med två veckors varsel också
. Fast vi har iofs inte bjudit andra än närmaste familjen.
Vilda Tiger: ja, vi sparar varje månad till barnen och sen får dom ju alltid en slant när dom fyller och vid jul så det känns som att det behövs. Spargrisar har dom också, däri lägger dom veckopengen
. (Fick börja med det för dottern "snodde" alla mynt som låg och skramlade och stoppade i sin spargris och allt som dottern gör ska ju naturligtvis mellan göra så dom får någon krona varje lördag att stoppa i.)
Men det verkar ha blivit något fel. Vi ville ha dispositionsrätt på kontot, men varken jag eller maken kan se kontot på våran Internet-bank. Vi ser dom andra barnens och kunde göra det från början utan problem.
Någon som vet om Swedbank ändrat rutiner eller så så att man själv måste lägga till det sas?
Idag har jag röjt ännu mer bland kläder. Det tar aldrig slut...
Men en del får jag ju sålt så det är gott att få in lite cash på det också. sålde 12 plagg/skor för 700:- i veckan.
Idag har jag strukit dopklänningen och finkläderna till barnen. Dom hänger klara i garderoben. Imorgon är det storstädning som gäller. Lika bra att ta det så sent som möjligt, det är ju skitit omgående i princip
.