Inlägg från: Snart sommar |Visa alla inlägg
  • Snart sommar

Augustibebisar 2008

lille08: hur går det med Libero-tävlingen? Blev det något utav det?

• Snart sommar

MissHellen: Bra! Kör hårt . Det är precis så man ska göra, läsa tips, men göra sen precis vad man vill.

Nu har vi varit och storhandlat. Skönt att få det gjort. A sov hela tiden och vaknade för mat först när vi kom hem igen. Gott det. Nu käkar jag lite och sen får jag ta över lillen igen.

Fick postat lappen om namnen också.

Jag har inget emot napp. Lillan släppte den utan problem när hon var 2½ och lillen när han var 8 månader (samtidigt). Fast dom har ju bara fått ha den när dom ska sova och vid tröst. Kör samma stuk med A.

• Snart sommar

Märkligt väder här idag.
    Drog ut barnen till lekplatsen förut, tänkte passa på när det var fint väder. Sen precis när vi kommit in och fått av oss kläderna så spöregnar det. Efter bara någon minut kommer hagel och nu är det fint och soligt igen!
    Tur vi gick in när vi gjorde.

Nä, nu ska jag äta lite...

• Snart sommar

Ha ha. Har gått och letat efter lillens ena napp och hittade den i BHn . Av en slump också .

Nu hoppas jag han sover, har precis lagt ner honom. Ögonen går i kors på mig så jag vill iallafall sova ...

• Snart sommar

Godmorgon.

jucea: hoppas det går bra för Silas.

Jag har ännu inte fått ringt för efterkontroll, varje gång jag tänker göra det så sätter ungarna igång så det är omöjligt att höra något i telefon.

Idag är dagens projekt bakning och en ny sats trolldeg. Sen kommer mormor på kvällen.

Igår gjorde maken ett schema över vår tid så att jag ska få mer avlastning. Tyvärr får han stå tillbaka mycket nu och både han och jag tycker det är tråkigt, men jag vill gärna ha någon stund helt själv när han kommer hem och han vill gärna ha kramar så vi får prova det här.

• Snart sommar

lille08: usch. Lillen har också ätit ofta inatt, men han är inte tät i näsan. Han har somnat om med en gång också så det har varit ok.

KaOl: mitt recept på trolldeg (inte samma som det du redan fått): 1½ dl salt, 4 dl mjöl och 2 dl vatten. Lös saltet i vattnet och rör sen ner mjölet.

Har ett där man ska ha olja i också, men det har jag inte provat.

• Snart sommar

Nu har jag bestämt vilken dag vi ska ha dop. Nu ska det bara bli klart med faddrar. Alltid är det något .

Vilda Tiger: det är maken också. Det går inte att köpa hem något eller baka för då äter han upp det. Som exempel, jag och lillan bakade ju inför hans födelsedag. Jag såg till att vi bakade ett par satser bullar extra för jag visste att det skulle försvinna innan . Fast jag brukar säga till maken att han inte ska äta, men det gör han ändå . Hade ju turen att det inte blev så många som kom ändå för det fanns inte många bullar kvar . Fast det var ju bara hans familj så det hade ju inte gjort något om jag berättat hur det låg till, han hade blivit "ursäktad" .

lille08: stackars pisse.

Maken tänkte att vi skulle ta över en av hans systers katter, men den är snart året och känner jag henne rätt har den nog rätt många olater vid det här laget. Tror inte heller den är rumsren, även om hon säger att den är det. Ska bli intressant det här. Fast det skulle vara mysigt med en katt igen.

• Snart sommar

lille08: ja, jag har haft katt tidigare så jag har erfarenhet av det, men att den här inte är rumsren är nog snarare att svägerskan är lat än annat. Är inget fel på katten, men det blir ju merjobb för mig . Hon låter bla katterna vässa klorna inomhus på väggarna och så.
    Är dina katter också ute eller är dom inne?
    Jag vill ju gärna ha katter som kan springa ut och då vill jag inte behöva ha en låda inne.

Helst vill jag ju ha en kattunge som jag kan göra som jag vill med redan från börja, blir ju lättast så, men samtidigt är det nog skönt att inte ha en så liten just nu med tanke på hur små barnen är. En tolv-veckors är ju ändå känsligare än en 8-månaders.

Men det ska bli mysigt med en liten kisse till.

Blir inget bakande idag, får försöka hinna det ikväll. Lilen har en ätardag idag verkar det som.

• Snart sommar

jucea: men gud vad skönt att det inte var värre om han blivit sparkad av en häst eller nåt. Ja, dom små kräken kan kosta

KaOl: ha, det var ju ett bra tips! Att jag inte tänkt på det förut, maken avskyr ju kålpudding (och jag älskar det ) .

Vilda Tiger: ja, det blir nog till att jaga barnen ett tag kan jag tänka . Men hellre nu när A är så liten än att ävnta ytterligare ett år eller så. Sen vill jag ju gärna vara hemma hela dagar när katten är "ny".

lille08: ja, bor man nära en tungt trafikerad väg förstår jag absolut din oro över att ha dom ute. Nog för att katter är duktiga på att hålla sig undan, men när det väl händer så går det snabbt. Själv har jag blivit av med tre katter jag haft. Första påkörd, andra försvann (förmodligen tagen i skörden) och 3e avlivad pga skador efter slagsmål med andra hankatter. Ingen äldre än 2 år. Saknar dom allihop.

F-n, maken svarar inte i telefon. Jag försöker få tag på honoms å att han kan köpa gott innan han kommer hem. Har bestämt mig för att bara få äta det på fredagar och lördagar, men vågar inte ha något hemma för jag litar inte på mig själv än .

KaOl: jag får också stora hål i tänderna. Klart du kan tröstäta lite

• Snart sommar

godnatt

har varit runt i affärer idag och letat finkläder till barnen och kläder till mig. Fick inte tag i allt så det blir mer affärer imorgon. Hittade en overall till lillen också.

Lillen vaknade nyss och jag provade att stoppa in nappen och det verkar fungera!

Jag vet inte vad jag ska hitta på till Fars Dag. Vi har egentligen bestämt att inte göra något då, men så fick jag ju av maken på Mors Dag...

Vilda Tiger: vad kul att allt var så lyckat och grattiss .

Syrrans dotter får bli fadder och det är jag jätteglad åt. Trodde faktiskt att syrran skulle neka det, vi har inte så bra kontakt.

Amelie: jättesnygg dress! Speciellt jackan tycker jag.

Jag försökte pumpa ur förut, men det fungerade inte. Förstår inte varför jag fortsätter försöka...

Svar på tråden Augustibebisar 2008