Inlägg från: Snart sommar |Visa alla inlägg
  • Snart sommar

Augustibebisar 2008

m0e; lillen bajsar också med en veckas mellanrum, men han är ju nöjd och glad däremellan så det är inget som oroar. När dom ammas så kan det tydligen bli så. Första gången här iallafall . Först trodde jag det berodde på att han fick ersättning en kväll när jag var ute, men så lär det ju inte vara eftersom det fortsatt efter det (har inte fått ersättning efter det).

Nä, nu har jag blivit av med pengar (betala räkningar) så nu saka jag hoppa i säng.

Vill bara säga att hela dagen har det gått super att lägga ner lilleman så han fått somna själv i sängen. Inget gnäll eller nåt. Underbart. Nu ska jag bara orka med det på natten också så kanske jag kan få sova lite med. Ligger ju som en krum räka med honom bredvid och har ont i kroppen hela tiden. Nä, jag passar inte med samsovning .

• Snart sommar

Vilda Tiger: vad skönt att han är hemma nu.

Jag är själv till sent på fredag kväll. Känns väl rätt ok nu, hoppas bara natten blir bra så jag får sova något.

• Snart sommar

Kesso: nä, har frågat efter den på bvc, men får den inte. Får bara tips på vad jag kan göra själv för att få igång utdrivningen. Smått irriterad på det, men men det går ju. Får vara uppfinningsrik och ha ett bra tålamod bara .

Ja, lillen både pruttar och rapar mycket. Måste det annars får han väldiga magknip och varken äter eller sover ordentligt. Brukar massera hans mage varje morgon och kväll och så får det bli någon rappaus när han äter. Den enda gången jag inte rapar honom är på natten, men då sover han ju bredvid mig och småsnuttar så då verkar det som att det inte behövs.

Kräks gör han bara sånt där litet rapkräk. Det smårinner ur honom en stund efter matningen.

Vet ni, nu är det tyst och lugnt. Alla barnen sover och maken är borta. Himmelriket för mina öron . Men väntar mig att A vaknar snart... Borde väl gå och vila, men tänker att om han inte får en vakenperiod snart så kommer han ha den mitt i natten istället...

• Snart sommar

Ah. Nu har jag lagt barnen och minstingen sover han också. Maken kommer väl om någon timme. Då ska jag ta ett långt skönt bad och bara slappa.

• Snart sommar

Vilda Tiger: ett litet ljus i mörkret

• Snart sommar

Kesso: vad skönt att han gått upp

Nä, har inte fått upp något än. Tänkte ta det imorgon, vill inte ha upp det för tidigt. Har städat idag och förberett lite för det.

Amelie: kan tänka mig det. Jag kommer nog somna I badkaret . Vilket jag fö ska hoppa ner i nu...

Apropå overaller. Har en tjock och go overall från Kappahl till lillen nu, men komemr nog behöva en ny igen till våren. Det blir den tredje isåfall. Vill gärna ha en storlek större så att han sitter bekvämt i sjal/sele utan att det stramar någonstans.

• Snart sommar

KaOl: lycka till imorgon

Vilda Tiger: ja, dom växer snabbt! Jag tänkte att lillen skulle klara sig med en i 68 så jag sålde den vi hade i 74, men jag tror som sagt att det kommer behövas senare. Får se vad man hittar då.
    Ska sälja den han hade i 62 efter nyår. Den som var så stor i början .

Jag kommer sätta lillen i knät eller i babysittern till dess han är tillräckligt stadig för stolen när det är dags för honom att få annat att äta.
    Päron/kiwi puré är väldigt mumsigt tyckte han .

Nä, nu är jag trött. Lyckades hålla mig vaken i badet och har precis ammat lillen. I vanliga fall så hade jag tagit in honom till mig sängen nu, men nu får maken göra sitt föra tt få honom att sova.

• Snart sommar

Här verkar det som att mjölken sinar. Känns inte som en vanlig ökningsperiod. Får ge det ett par dagar och sen se vad som händer. Ersättning vill han inte ha iallafall.

KaOl: vad kul att allt gick bra .

Jag har börjat få ont i händerna igen. Är det vanligt, att det kommer tillbaka? Dom domnar titt som tätt nu när jag håller minstingen och är som kråkfötter när jag vaknar.

Om ett par dagar är det bvc iallafall, får se om det hänt något på vikten då.

• Snart sommar

Tja, tids nog kommer han nog äta ersättning om han blir tillräckligt hungrig så det är jag inte orolig för.
    Jag vet bara inte riktigt hur jag ska göra nu. Har ju funderat på att redan nu sluta amma, men hade från början tänkt amma till nyår. Å andra sidan är det kanske dumt att börja med annat samtidigt som sluta med amning, kan väl bli en liten chock för hans mage.

• Snart sommar

Carina: bajset övergår ju mer och mer till "normalt" vuxenbajs ju mer vanlig mat dom äter så det är väl väntat.

BV: det är väl ett råd många får, men jag har aldrig gett extra. Har inte ansett att barnen behövt det, dom har vuxit bra ändå. Men det är väl ändå så att man råds blanda i extra fett och så i barnmatsburkar etc. Extra fett har jag iofs alltid haft i egen mat och jag har lagat mycket barnmat själv. Men aldrig gett extra i välling och så.

Imorgon är det dags för spruta och vägning/mätning.

Idag verkar det som lillen varit något nöjdare iallafall.

Lana: tack för tipsen, men jag vet ju som sagt inte ens om jag vill sluta nu eller inte . Känns på ett sätt lika bra om det ändå ska bli "problem" nu, men hade ju inte räknat med det, även om jag redan smått funderat på det.

Svar på tråden Augustibebisar 2008