Willsam: lillen vägde 6,3 kg och var 61 lång vid 3-månaderskontrollen. 4-månaderskontrollen har vi inte varit på än, ska dit i mellandagarna. A är en av dom yngsta i den här tråden, född i sep
.
Blä, idag har jag tvingat med hela familjen ut i affärer för att bland annat köpa hem för att kunna göra lite julgodis själv.
Vill ni höra ett typiskt missförstånd mellan mig och maken?
Jag:- "jag ska göra lite julgodis (stark betoning på att jag ska GÖRA). Vill du ha något? (måste fråga för annars står han efteråt och ville ha iallafall
).
Han:-"ja, lite brända mandlar"
Jag letar fram recept på detta, vet knappt vad det är
.
Handlar hem sånt som behövs, ställer mig och börjar göra iordning allt.
Jag:- "ser det ut som det ska?"
Han:- "ja, det ser riktigt ut."
Jag:- "Bra, för det är ju för dig jag gör det."
Han:- "Varför då?"
Jag:- "För att du sa att du ville ha brända mandlar när jag frågade?"
Han:- "Jaha, jag menade inte såna. Såna där äter jag inte."
Jag (smått irriterad):- "nähä, vad menade du då? Och kunde du inte ha kläck det tidigare? då är det ju helt meninsglöst att jag gör det här?"
Han:- "Jag menar såna man köper, dom är rosa. Ja, jag äter det då inte..."
Gahhh!
Det här är första året jag gör lite julgodis. Vi ska till svärföräldrarna och ja, lång historia kort, det är vad jag ska ha med mig till firandet. Men det kommer väl inte duga om jag känner den familjen rätt...
Egentligen borde jag lägga mig, men det är gott att slappa också och sitta ensam en stund. Nattmänniska som jag är så blir det lätt så på helgen.
Ja, jag funderar på hur jag ska få inte lite rutiner på lillen. Mellan var ju lätt att få inte rutiner på, men A är mer egen. Eller så är jag mer lat nu och inte orkar ta fajten...