Inlägg från: Snart sommar |Visa alla inlägg
  • Snart sommar

Augustibebisar 2008

Nu har lilleman äntligen börjat ta flaska igen, men det är inte mycket åt gången han äter ur den. Men vi är på väg iallafall.

Jag har också hört att man först om några år kan se vad man blir angående vänsteränt/högerhänt. Sen finns det ju dom få som blir både och.

Jag känner att nu börjar det bli dags att få in lite rutiner i det hela. Fortfarande så är varje dag olik och det börjar bli rätt jobbigt. Dom andra barnen har ju sina rutiner och det vore skönt att få en chans att känna sig utsövd någon gång. Begär inte mycket, en natt i månaden eller så kanske . Nä, men iallafall få kunna gå och lägga sig innan 12...

• Snart sommar

luzorsus: hoppas det går bra för både dig och den lilla. Vattenkoppor är inte kul. En tröst i eländet är att hon kommer inte komma ihåg sen hur det kliade .

Lillen blev väckt från en av sina tupplurar i em och sen dess har han varit helt bakvänd. Grinig som få, knappt sovit något, knappt ätit något och inget är bra.

KaOl: fina är ni, absolut

Lina S: åh. Vi ska ju absolut inte ha fler, men jag fick ett sting av längtan när jag läste om att du hälsat på en helt nyfödd . Tiden går så fort.

• Snart sommar

Willsam: lillen vägde 6,3 kg och var 61 lång vid 3-månaderskontrollen. 4-månaderskontrollen har vi inte varit på än, ska dit i mellandagarna. A är en av dom yngsta i den här tråden, född i sep .

Blä, idag har jag tvingat med hela familjen ut i affärer för att bland annat köpa hem för att kunna göra lite julgodis själv.

Vill ni höra ett typiskt missförstånd mellan mig och maken?

Jag:- "jag ska göra lite julgodis (stark betoning på att jag ska GÖRA). Vill du ha något? (måste fråga för annars står han efteråt och ville ha iallafall ).
    Han:-"ja, lite brända mandlar"

Jag letar fram recept på detta, vet knappt vad det är .

Handlar hem sånt som behövs, ställer mig och börjar göra iordning allt.

Jag:- "ser det ut som det ska?"
    Han:- "ja, det ser riktigt ut."
    Jag:- "Bra, för det är ju för dig jag gör det."
    Han:- "Varför då?"
    Jag:- "För att du sa att du ville ha brända mandlar när jag frågade?"
    Han:- "Jaha, jag menade inte såna. Såna där äter jag inte."
    Jag (smått irriterad):- "nähä, vad menade du då? Och kunde du inte ha kläck det tidigare? då är det ju helt meninsglöst att jag gör det här?"
    Han:- "Jag menar såna man köper, dom är rosa. Ja, jag äter det då inte..."

Gahhh!

Det här är första året jag gör lite julgodis. Vi ska till svärföräldrarna och ja, lång historia kort, det är vad jag ska ha med mig till firandet. Men det kommer väl inte duga om jag känner den familjen rätt...

Egentligen borde jag lägga mig, men det är gott att slappa också och sitta ensam en stund. Nattmänniska som jag är så blir det lätt så på helgen.

Ja, jag funderar på hur jag ska få inte lite rutiner på lillen. Mellan var ju lätt att få inte rutiner på, men A är mer egen. Eller så är jag mer lat nu och inte orkar ta fajten...

• Snart sommar

VT och Hallon: ja, jag funderar på att trycka ner dom i käften på han när han frågar efter godis .

VT: har precis gjort klart lite mer julgodis. Ska börja med maten, men väntar på att A vill äta först så att jag slipper avbryta det.

Har pyntat klart idag också. Väntar nu på att kolan ska stelna å at tjag kan slå in den i papper. Glömde dock en sak till det sista godiset jag tänkte göra så måste till affären för det. Men det får vänta till imorgon.

Jo, godiset blir gott och så, men om jag känner svärmor rätt så ska det vara en viss klass på det hela och speciellt när hennes syster ska dit, då ska det imponeras .

• Snart sommar

Lana: ja, jag är ju van, men inte är det mindre retsamt för det. Det är äsällan han faktiskt svarar på vad jag säger/frågar öht, men inte enligt honom... Suck.

VT: ja, här är det Mrs Buckets candle light suppers lite då och då . Så mitt hemgjorda julgodis passar nog inte in...

Nä, nu är det städa och lägga barnen.

• Snart sommar

Tjohooo! Lilleman åt ur flaska när jag gav honom nyss. Det går framåt här .

Nu ska jag leta adresser...

VT: ja, jag vet ju inte hur det är med dig, men jag känner mig alltid så borta på sånt. Vet ju knappt vilken gaffel som är till vad. Tänker alltid på Pretty Woman när jag sitter där

• Snart sommar

Lana: bara jag som inte vill amma mer. Jag hade satt ett mål på 4 månader och det får räcka för mig.
    Tar hon inte flaska? eller missförstår jag nu?

Just nu sitter lilleman superpigg bredvid mig i babysittern. Jag har massa saker jag borde göra också, men orkar inte just nu.

Jag har aldrig gjort egen kola förut, me hur lång tid fr den att stelna i kylskåpet? Den har inte stelnat än och den har stått där i 6h iallafall... Misslyckad så det skriker om det . får väl göra en ny sats imorgon...

• Snart sommar

VT: jag hittade ett recept på nätet som gick på 5-10 minuter, men fick det här receptet jag gjort på av mor som brukade göra den när vi var små. Jag tar gärna ditt recept

Nu har jag fått i lilleman mer än 150 och han vill ha mer . Jag lade ner honom för jag trodde han var trött, men nu ligger han och smackar igen. Har glömt vad dom brukar äta vid den här åldern, men det var bara 2½h sen förra målet. Iofs åt han bara 70 då.
    Bara att ta upp och fortsätta matstunden lite till...

• Snart sommar

Kvack: har du tid över ikväll? Eftersom du orkar summera menar jag

mOe: nej, vad tråkigt, både för kulor och för er. Hoppas ni fick upp allt bara.

Nä, det var int mer mat, nu har han slocknat och jag ska också krypa till kojs snart. Ska äta lite bara.

• Snart sommar

Lana: jo, riktigt tröttsamt är det.

VT: tack, ska prova det ikväll, om jag hinner.

Ikväll kommer maken med gran och då ska vi klä den, eller imorgon. Får se vad vi hinner.

Mor var förbi nyss och lämnade julklappar till barnen. Trots att vi sagt ifrån så får dom f-n mängder. Dom kommer ju tröttna innan dom ens hunnit börja! Två av mina systrar har inte lämnat sina julklappar till dom än heller och så får dom ju av makens familj på julafton. Dom ska nog få öppna en del den 25 istället för allt på julafton tror jag. Då ska en av mina systrar hit till oss, en minijulafton.

Svar på tråden Augustibebisar 2008