Inlägg från: Snart sommar |Visa alla inlägg
  • Snart sommar

Augustibebisar 2008

Mareldsbarn: nädå, lilleman börjar en av sina vakenperioder nu .

Jag väntar på att mina auktioner ska avslutas. Sen blir det till att skicka vinnarmail. Verkar inte bli så mycket den här gången, men lite exra klirr i kassan blir det ju.

• Snart sommar

Lillen har ännu inga som helst rutiner, speciellt inte på kvällen. Men jag har börjat märka att är han bara ordentligt rapad och mätt så kan jag lägga ner honom vaken i vår säng och så somnar han själv. Men bara på dagen, inte på kvällen. Tror det är för tyst på kvällen när dom andra barnen lagt sig.
    Jag hoppas iallafall att det ska hålla i sig.

m0e: klart, så fort barnen fär nys om något som vi föräldrar tycker är bra/trevligt så vänder dom helt om .

• Snart sommar

Välkommen Angeluzia . Stor kille
    Jag fick vårt tredje barn, en pojk den 3 sep. Nu väger han runt 6 kg och ska få sin första spruta om ungefär 2 veckor.

F-n. Strök kläder jag sålt på Tradera och då kom det fram fläckar på dom. Har aldrig hänt mig förut, måste berott på värmen. Jag hoppas att köparen godtar mitt förslag till kompensation så att jag inte får negativt.
    Ska nog sluta stryka kläder .

Idag var jag och storhandlade med äldsta och yngsta. Var ju inte så smart då jag tog A i vagn och inte sjal. Blev smått jobbigt att dra runt på en vagn och en full kundvagn . Och som inte det var nog så åkte jag naturligtvis på revision (självscannar på ica och ibland pker man ju på kontroller). Det gillade inte A . Tur man inte blir stressad .

• Snart sommar

Vilda Tiger: ja, fast jag har aldrig blivit stressad av barnskrik. Inte så att jag låter dom skrika, men jag mår inte dåligt av det. Mår däremot dåligt av barn som far illa så dom där filmerna ni kommenterat kommer jag inte ens småglutta på...

Lana: (tror jag det var). Jag vet inte om man får skriva sitt nick på Tradera här, det kanske räknas som reklam och det får man ju inte göra. Är du också på Tradera?

Kollade priser på servisen jag vill ha till lilleman och fy rackarns va dyr den var! Hade jag väl lägligt glömt bort. Jättefin, men över 400:- för en mattallrik vete tusan om jag vill lägga.

• Snart sommar

Idag är jag less.

Lillens krånglande vid bröstet blir bara värre. Tar längre och längre tid att få honom att äta ordentligt mitt på dagen. Tur att mellan sover då, men det är ju drygt att hålla på med ett mål i över 1½h.
    Tänkte sluta med amningen efter nyår, men funderar på att sluta tidigare. Har köpt hem NAN och ska prova den snart.

Lana: vad säljer du då? Jag säljer mest barnkläder, men har en del annat jag tänkt lägga ut också. Ska bara få tummen ur.

Idag är tredje dagen i rad som det är lite vitt ute på marken.

• Snart sommar

Amelie: man kan ju reglera, precis som du är inne på. Det är ryggdelen man kan dra ut sas.

Lina S: ja, det är drygt. Det skriks, ska rapas, ska konstras, ska gås, ska liggas ja, allt i princip.
    Väldigt lika är dom

lille08: hur går det förresten med Libero-tävlingen?

jucea: ja, min stegräknare pajjade ju och jag har inte fått tag i någon ny sen dess. Varje gång jag försöker hålla koll på tider vi är ute så glömmer jag det så det går inte heller...

• Snart sommar

Vilda Tiger: åh fy. Vet inte vad jag ska säga. Mållös. Sörj beskedet, men kom ihåg att det går ju bra för många nu och förhoppningsvis så hittade dom det tidigt.

Jaha, här borrar maken i betong 5 meter från där A sover och han rör inte en fena! Inte än iallafall... Som sagt, han sover som bäst i väsen

Och så har jag äntligen fått tummen ut och mätt upp barnens rum så nu är det bara att skaffa grejer. Sen ska jag mäta vårt rum med och vardagsrummet, men har inte orkat med det idag.

• Snart sommar

VT: hoppas ni får ett lugnande besked nu efteråt.

Ja, man får sig en tankeställare. Kramade maken och barnen lite extra igår.

Nu har jag bestämt mig för att få lillen att försöka somna själv även på dagen. Idag är första dagen så får se hur det går. Det gick bra första gången, nu har jag precis lagt honom andra gången. Återstår att se om han somnar eller om ajg måste söva honom med bröstet.
    Peppar peppar så ville han inte äta nu. Annars har ju han vid den här tiden krånglat så mycket att det tagit 1½h innan han ätit ordentligt. Han kanske tröttnade han också .

Som vanligt händer allt på en gång. Jag tänkte passa på att kolla en räkning medans barnen avslutade frukosten med ett äpple. När jag kom tillbaka till bordet var det mjölk blandat med vatten överallt och glas staplade på yoghurtpaket och liknande. Barnen var ju inte torra dom heller, men det kan man ju inte räkna med när man slänger ner ett äpple i ett vattenglas och försöker dricka sen . Mitt i allt sitter mellan och vill att jag ska torka HÄNDERNA . Nåväl mintstingen sov och jag slängde dom i badet. Precis när jag håller på att torka av och smörja in så vaknar A. Vill ha mat omgående naturligtvis, men han fick tyvärr vänta för mellan hann springa iväg utan blöja och hann både kissa och bajsa. Han kom iallafall och talade om det . Så var ju tvungen att ta tag i det först.
    Tur att lillan är så stor så att hon rår sig själv i såna situationer.

• Snart sommar

Kesso: lillen krånglar varje gång vid höger bröst och mitt på dagen så äter han ett mål i nästan 1½h! Mjölk har jag och går upp i vikt gör han, men det kunde ju underlätta om han inte skrek sig galen vid höger bröst hela tiden också. Men jag har seg utdrivningsreflex där och sen när det väl kommer så kommer det kraftigt. Gissar att det är därför han krånglar.

Jobbigt att lillen inte går upp i vikt. Jag skulle inte orka med att både amma och ge ersättning.

Vilda Tiger: vad skönt att operationen gick bra. Mår han dåligt, fysiskt? Tre veckor går snabbt, men det kommer nog kännas långt ändå. Hoppas på mycket gott resultat för honom/er.

• Snart sommar

Kesso: oj, redan 4 månader. Lillen är snart tre.

Vilda Tiger: skönt att han inte går omkring och har ont ändå.

Svar på tråden Augustibebisar 2008