Inlägg från: Snart sommar |Visa alla inlägg
  • Snart sommar

Augustibebisar 2008

Kesso: lillen har inga rutiner i sitt ätande, men det vanligaste är att det går 2-3h mellan matningarna. Ingen skillnad på natten.

• Snart sommar

Lina S: jättefin! Jag funderade på om jag skulle göra en till dottern i år, men bestämde mig för att det skulle få vänta till nästa år. Då är mellan tillräckligt stor att förstå vitsen han också och minstingen inte stor nog för att begripa att han missar något .

KaOl: jättefina var/är ni, och vad stilig han blev grabben.

Ska lägga in ett kort på lillen sen från dopet. Har inte blivit av för jag har inte fått alla kort än. Har inget bra själv på honom i väst och byxor.

Kom precis hem från bvc. A väger nu 6,2 kg och är 60 lång. Sprutan gick bra, bara lite pip, inget mer. Får se om han reagerar något nu till kvällen/natten.

Bvc-sköterskan frågar mig alltid om jag vill ha info-blad, men avslutar alltid med: -Fast du har väl vanan inne nu? . Och ja, det har jag ju så jag tar sällan med några . Det har ju liksom gått på löpande band här nästan...

Nä, nu är det mat som gäller.
    Skulle egentligen bara kolla om jag fått ett vinnarmail från Tradera

• Snart sommar

Hallonsocka: lillen är långt ifrån att vända sig till rygg eller mage. Sitter gör han definitivt inte heller.

• Snart sommar

Apropå ingenting.

Har ni observerat att det finns en BF-lista för Augusti -09 bebisar .

jucea: ja, jag hade då köpt en iallafall. Stolen ska ju ändå någon gång inhandlas och lika bra då att göra det när dom säljer ut gamla färger. Onödigt att bara skjuta på en sån utgift när man kan få den billigare, iallafall i mitt tycke. Har köpt alla barnstolar på det sättet, är ju knappast färgen på stolen som gör säkerheten .

• Snart sommar

Kommer inte ihåg datumet jag testade, men jag gjorde det för att maken började misstänka att jag var gravid.

Vi var båda rätt chockade när det blev plus. Det var iofs planerat, men inte trodde vi att det skulle ta sig så snabbt.

• Snart sommar

Hej!

Nu är jag sur. Har precis försökt genomföra ett styrkepass, men har väldigt ont i händerna, speciellt vänster. Så jag gjorde bara hälften, lade av sen.

Inatt vaknade lillen av ett skrik och ville inte ha napp eller tutte. Han är något oroligare nu också.

Sa till barnen idag att snart är det dags för A att få smaka gröt och lite annat. Genast fick han erbjudande om O´boy och knäckebrödsmacka .

Lana: vad jobbigt att hon gått ner. Håller tummarna för att det inte är något allvarligt.

Apropå barn tätt. Har sagt till maken upprepade gånger att han får fixa kondomer (jag ska inte behöva tänka på allt ), men han har inte gjort det än... Men han har tid för samtal om vasektomi om ett par veckor. Han har väl bara inte tänkt på att man inte räknas som steril förrän tidigast 6 månader (eller vad det är) efter vasektomin, inte samtalet ...

Nu ska jag läsa lite...

• Snart sommar

VT. ja, det vore ju gott om det kunde försvinna. Trodde det nästan hade gjort det, men så började jag få ont för kanske en vecka sen igen och nu var det väldigt märkbart när jag tränade lite. Trist.

Det beror väl på hur man gör den, tror jag. Har inte så bra koll på det.

• Snart sommar

Städar? Om inte minsta sover så sätter jag honom i sjalen om han är grinig eller så trivs han bra i babysittern. Sätter honom i den då den är lätt att flytta när jag ska dammsuga och våttorka golven.

Sen har jag lärt mig att ta det som det finns tid för. Mao så tänker jag inte längre att jag ska hinna det och det utan snarare tar tillfällen i akt och är beredd att avbryta och återuppta vid första bästa tillfälle sen. Låter som det inte görs annat än städas här, men så är det inte.
    Jag är ju född slarver, men tänker alltid på att plocka undan efter mig hela tiden. Slarvar iofs ibland, men blir bättre och bättre.

Kan ju dock säga att jag är bättre på att städa och hålla efter nu än med första. Då tyckte jag att jag inte hann något förrän hon var kanske 6 månader. Och då var ju ändå hon lugn, inte som sina bröder.

Inatt sov lillen hela natten i spjälsängen, förutom 2 matningar då.

Och så har han bajsat igen. Slutde ju med magdropparna för ett litet tag sen och han har bajsat oftare efter det. Tror det varit dom som gjort det hela.

• Snart sommar

lille08: jag brukar börja med lite och ökar efter ett par dagar. Jag går på hur deras magar reagerar och det märks ju rätt snabbt. Mina barn har varit matglada från första stund så här har det aldrig varit tal om att behöva truga .

Nu verkar det bli lite ordning på torpet här . Lilleman sover det mesta i sin säng nu, även på natten. Fast jag var nog rätt väck inatt för jag har inte ens minne av att jag flyttat över honom till vår säng när han skulle äta utan vaknade i morse av att han låg bredvid och snusade .

A fick smaka yoghurt av pappa igår. Han var inte superförtjust, men spottade inte heller.
    Ska börja med lite gröt när jag fått honom att äta ersättning igen.

Nu går det bra med ätandet här igen. Det var nog en ökningsperiod iallafall.

Lite senare ska vi åka och hälsa på mor. Skulle fått besök av syrran som skulle hjälpa mig fota barnen, men det blir inget av det.

• Snart sommar

Precis hemkommen efter ett cellprov. Spännande... Tänkte beställa tid för efterkontroll, men det fick jag inte. Förstår iofs varför, men det känns ändå rätt snopet . Missar ju hela tiden telefontiden och när jag väl kommer ihåg så är hon ju inte där...

Just nu slänger jag i mig mackor framför datorn, sen ska maken sticka till jobbet.

Nä, dags för mig att ta barnen nu...

Svar på tråden Augustibebisar 2008